2022-03-03, 18:04
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GlBpo/putin-har-skickat-familjen-till-lyxbunker
I händelse av kärnvapen...

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10563727/amp/Putin-moves-family-members-Siberian-underground-city-designed-survive-nuclear-war.html
Citera
2022-03-03, 18:05
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
JÄDRAR! Såg ni Putins tal idag??? Han trodde han var klar när han hade ett stycke kvar! Mannen är fan senil for realz

Han är inte senil, bara lite mycket att tänka på.
Citera
2022-03-03, 18:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vilka länder tror ni oligarkerna kan söka skydd. Om dom nu behöver det?

Finns det pengar så finns det stjärterum,som man brukar säga. Just dom klarar sig nog.
Citera
2022-03-03, 18:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Går fortfarande att flyga ut ur Ryssland via Serbien. Gissar att flygen har tomma stolar tillbaka till Moskva

With most passenger routes between Moscow and other European capitals grounded by airspace bans enacted since Russia's large-scale invasion of Ukraine, two Serbia-based airlines are still flying passengers in and out of the Russian capital.

State-owned Air Serbia and privately owned Air Pink have initially exploited Belgrade's refusal to join EU sanctions on such flights, potentially dulling the intended effect on pro-Kremlin elites and other well-heeled Russians even as global outrage mounts over the humanitarian cost of the conflict.

Prices for seats on Serbian commercial flights out of Moscow spiked this week, but the routes were selling out anyway.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tror du jag sitter på någon länk nu 5-6 dagar efteråt. Jag känner igen filmen tagen av han själv dagen innan han påståtts dött. Ingen annan media eller tillförlitliga källa anger något annat än att han är död.
Men det är klart han kan ju leva men tveksamt han är en flitig linslus. Tills vi får en ordentlig källa är han död.
Ja jag har då inte sett några bevis på att han är död men jag har sett flera filmer med honom när han lever.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Nästan alla har dubbla medborgarskap ifall något som detta händer. Israel, Grekland Schweitz mfl är populära.
Nja pratade med grannen min som bor i Schweiz och han sade det är knappt ngn Ryss där dem är tokrädda påstod han, Gissar någonstans många schappade till Maldiverna där dem fått ställa upp sina båtar...
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
300? Vad ska dom göra utomlands med frysta tillgångar?

Bra fråga. Men är man på den nivån så finns säkert tillgångar som inte är så lätt att komma åt. Bitcoin gick ju upp 30% när kriget startade på en dag. Kryptovalutor är säkert ett instrument. Värdet på bitcoin är ca 10biljoner kronor, räcker för att köpa upp Russlan 10ggr... eller rättare sagt 1000ggr när Ryssland är näst intill statsbankrutt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du inser inte att om Ryssland satt in flygvapnet så hade det hela varit över men nu vill de skona civila.
Är det därför Ryssland terrorbombar städer med tungt artilleri och släpper klusterbomber över städer? För att de vill skona befolkningen? Det ryska flygvapnet är helt utdaterat precis som allt annat i ryssland. De ryska flygvapnet har ytterst begränsade möjligheter att operera utan att bli nedsjutet av Ukrainas luftvärn och vi har redan sett massor med ryska skitplan falla från himlen. Samtidigt tycks Ukrainas Bayraktar drönare flyga över ryskt luftvärn helt utan att bli upptäckt. Vilket skämt den ryska armén är.
Citera
2022-03-03, 18:07
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kina säger att Ukraina är USA/NATOs fel

https://www.zerohedge.com/geopolitical/after-deafening-silence-un-vote-china-blames-us-nato-ukraine-war

Och det stämmer.
Citera
2022-03-03, 18:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
När det gäller EU så finns det framförallt ett land som kan göra ekonomisk skillnad och om de drar tillbaka alla sina investeringar slår det hårt. Samtidigt är det ett land som sitter i en rävsax. Jag talar naturligtvis om Tyskland. Under mina vistelser i Ryssland så har jag blivit klar över att det är landet framför andra i väst som har störst handel och investeringar i/med Ryssland., även bland privatpersoner. Uppfattar det som fler ryssar kan tyska än engelska. Rävsaxen är förståss gasen.
Tyskland sparkar igång sin kolkraft.
Citera
2022-03-03, 18:08
Medlem
Det är synnerligen märkligt att kriget går så dåligt för Ryssland, framförallt i norr. Alla drömde mardrömmar om den stora konvojen, folk kunde inte sova om nätterna.

Vad var det för mening att sända in en sådan jättekolonn och bara låta den sitta där? Ryssland kan absolut inte vinna kriget, dom kan ta lite mark men med en sådan helt usel armé och framförallt tjockskalliga generaler så är det helt uteslutet med en seger.

Sedan förstår jag inte hur rysk media skall kunna trolla med budskapen och väcka entusiasm när folks besparingar går upp i rök.

Till slut brister bubblan, som den gjorde i Afghanistan.

Jag fattar inte att planen var så usel.
Citera
2022-03-03, 18:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja det blir superbra det, egenutvecklade mobiltelefoner, bilar, datorer och tv-apparater direkt från sovjetiska statligt ägda fabriker med 5-årsplaner. Med tiden kanske de till och med kommer upp i Nordkoreas höga nivå.

Kina lägger mycket resurser på halvledare. Och tillverkar all övrig elektronik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in