2022-03-03, 16:19
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Den här invasionen visar tydligt att allt inte handlar om ekonomi, för det är ett försök att återupprätta ett större Ryssland.

Ekonomiskt är det rena katastrofen för alla utom vapenindustrin.

Kriga för resurser fungerar bäst där motståndet är någorlunda svagt.
Precis dom trodde att motståndet skulle bli svagt. Ingen krigar där inga cash finns o tas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
När Ryssland tvingats ut i Ukraina (för dyrt krig), sanktionerna gjort Ryssland fattigt
och Sverige och Finland blivit NATO medlemmar
och Europa ställt om ekonomin till el istället för fossilt
då är Putin historiskt misslyckad.
När Ryssland då slutligen kryper omkring på stenåldern kan vi lägga ner NATO då och bli frikopplad från USA samt bygga ett gemensamt Europeiskt försvar inom EU? Det blir väl nästa fiende då, troligtvis Kina. Efter Kina, kan vi i EU få självständighet då? Vad gör vi efter ett amerikanskt världsherravälde då? Kommer dom att behandla oss som likar eller blir det som i romarriket?

Du siar om framtiden så du har säkert svaren.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Lite symptomatiskt för det ryska agerandet genom hela denna invasion. Oerhört oprofessionellt i alla avseenden. Usel förhandsbekämpning av fientligt luftvärn och flyg. Att åka rätt in i städer uppsutten i lätta fordon. Skicka mängder av tunga fordon på en och samma väg utan underhåll och sedan skicka in mängder av underhåll så det blir trafikstockning och soppatorsk för hela byken. Luftlandsätta elitförband för att ta flygplatser och ha så dålig samordning att de inte får understöd utan nedgörs till sista man. Misslyckas med att etablera luftherravälde efter en veckas krig. Sedan börja beskjuta civila med artilleri i något slags förhoppning om att då ger sig säkert Ukraina. Det är en komplett tattarföreställning från den mongoliska sidan.
Vilket kanske beror på viss vägran att utföra attack på sina egna..tror det är svårt att motivera soldater samt deras befäl att lyda order..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad blir det i rubel?
Nästan 1,6 miljarder
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha,. men visst planerade dem liknande "false flag" operationer.
Det var inga "false flag", det är en efterhandskonstruktion som skapades för att skuldbelägga den förlorande parten.
Citera
2022-03-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Just nu håller Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj ett tv-sänt tal.

– Jag fruktar för min familjs liv men som president har jag ingen rätt att vara rädd, säger han.
Storkukslugn har fått ett nytt ansikte.
Citera
Medlem
"Under torsdagen hade Frankrikes president Macron ett telefonsamtal med Vladimir Putin."

Jag hatar att säga det men "I told you so"
Macron första ledaren tipsade jag igår eller Tyskland

Jag hoppas iaf folk slutar inbillar sig bara för politiker hatar varandra så betyder det inte att det blir ngn "silent treatment " på Putin, som många trodde här inte minst igår.... så nu kan vi stryka det argumentet.

Som jag sa förut Tjetjenien, Georgien ,Krim fick en massa fördömande men politiker glömmer snabbt när pengar kommer in i statskassan och de kommer bjuda Putin igen.

Ska vi kolla hur många statsbesök Putin hade i EU efter 2014??? Jag vet Finland är en, Paris...vem är nästa

Eller finns det ngn här fortfarande tror att Putin inte kommer besöka ett EU land , säg inom ramen 6 månader efter kriget är slut?

Missuppfatta mig inte, om Putin blir isolerad och inga samtal med Putin kommer inte göra mig sömnlös om nätterna

Men så många här verkar ha sådan övertro på våra politiker i väst kommer bara stoppa pressarna och Putin är finito.

Bara kolla Pride kära Sverige = Bra Handel med IRAN , som hänger homosexuella och PRIDE reagerar inte ens....säger rätt mkt vad moral är värd när miljard kontrakt ska signeras
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Ladda upp video där han tar ställning för Ryssland efter att invasionen inletts...

Hans ställningstaganden har skett innan attacken, men nej. Det vore att gå ot i denna tråd.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Såg det nu, men transpondern var på såpass länge så går ju att gissa sig till vart dom ska..

Samma kärra:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t5pwl5/russian_air_force_ilyushin_il76md_a_strategic/

Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
De har väl skjutit ned två IL-76?
En vet jag, men kanske fler.
Inte lätt att hänga med...
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Hm.. visste inte vad det här var för video. Trodde det var Ukrainska flyktingar:
https://twitter.com/vicktop55/status/1499391797457559562

Tänkte sen spontant "fan, det här måste vara fejk.. fan hemskt om det är sant". Det är liksom ett rejält hollywood-stuk på det (många detaljer som är film-realistiskt men inte realistiskt-realistiskt).

Fattade inte kontexten.. skrollar ner för att läsa kommentarerna... javisst.. detta ska tydligen vara Ukrainska militären eller Nazisterna som Pluttler jagar (jag är fan säker på att det här lär synas på rysk TV snart).

Njä... alltså.. nej. Ukraisntk, ryskt.. fortfarande orsäker på vad det ska föreställa.. men jag köper det inte riktigt. Ger videon 3 av 10 tomater.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Just nu håller Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj ett tv-sänt tal.

– Jag fruktar för min familjs liv men som president har jag ingen rätt att vara rädd, säger han.
Anropar han ifrån villan i Miami?
Citera
2022-03-03, 16:21
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
'Sonnenwende' blev så glad att jag bekräftar krigsbrott av Ryssland, men han gömde sej snabbt när det handlar om att bekräfta krigsbrott av NATO i Irak och Kosovo.

'Sonnenwende' är ett litet troll eller en snopp-slappis kanske
- Återigen: Vilket krigsbrott begick Nato i Kosovo? Om Ryssland härnäst invaderar Estland och ger sig på civilbefolkning på samma sätt, sedan Finland och Sverige. Nato äntrar kriget och stoppar denna massaker. För det var exakt det som hände i kriget i forna Jugoslavien.

Byt bara ut Ukraina, Estland, Finland och Sverige mot: Slovenien, Kroatien, Bosnien och Kosovo.

Hur i helvete är det ett krigsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in