2022-03-03, 15:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det denna militären säger skiljer sig från allt annat på FOX som är väldigt pro-NATO precis som resten av USA-Media. Lever du i föreställningen att FOX är pro-ryskt? Då hänger du inte riktigt med.

Du kallar FOX för underhållning till skillnad från CNN, MSNBC och övriga? Än en gång visar du att du inte riktigt hänger med. Media i USA på båda sidor är väldigt polariserad. Det var länge sedan någon nyhetskanal i USA var i närheten till neutral. ATT CNN och övriga kanaler skulle vara "seriösa" och neutrala, är det ingen som tror på längre.

I stället för att skriva en massa härinne borde du lägga din tid på att ta och informera dig så slipper du komma med pinsamheter gång på gång. För din egen skull.

Än en gång... du kan få prenumerera på mina inlägg. Slår du till nu kostar det bara 150 i månaden, så får du också en valfri antiputin-floskel.

Jag tittar inte på CNN, men med FOX räckte det med 10 sekunder för att brista ut i skratt.

Det är en kanal för att odla amerikansk fascism och inget att bry sig om.
Citera
2022-03-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det resonemanget fungerar om man lever i en fantasivärld, den är inte applicerbar på verkligheten av nationella säkerhetsskäl. Putin har sagt länge, i 15år att han inte kommer att tolerera att Ukraina går med i NATO. NATO bara garvade och hånade honom, sedan gjorde han det som krävs för att inte ha kärnvapen precis vid gränsen.

Att ni inte förstår Putins resonemang i det hela bara visar att ni är blinda av hat. Det går liksom inte att resonera med er, ni bara hetsar på med ett krig som absolut ingen vinner.

Läs på. Natoansöutning har för Ukrainas vidkommande inte varit särskilt aktuell sedan 90-talet. Korruption mm gjorde att Natos intresse svalnade redan för 25 år sedan. Sedan aktualiserades frågan i Ukraina efter 2004 och man sökte medlemskap, en ansökan som senare drogs tillbaka efter att Janukovich valts till president. Men från Natos sida har intresset varit svalt hela tiden, och alldeles särskilt efter Janukovich orientering mot Ryssland 2010. Och efter annekteringen av Krim 2014 har Natomedlemskap varit uteslutet.

Möjligen kan den nu pågående invasionen förändra Natos syn på Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Alla förstår ju hur den "upplysta" delen av befolkningen (yngre och folk i städer) mår och vad de tycker om kriget. Jag är säker på att Putin, som den boomer han är, underskattat hur "västifierade" de unga och medelålders är: de vill hänga på nätet, se amerikanska serier och filmer, shoppa kläder, gå ut och festa och inte minst - resa. Jag tror också han underskattat den makt olika varianter av influencers, youtubers, entreprenörer och kändisar faktiskt har - det här kommer inte gå Putins väg, alls...
Ja, nu kan man inte isolera landet från omvärlden längre.
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Exakt så är det.
NATO valde att offra Ukraina och den ukrainska befolkningen även då de visste att Putin skulle starta ett krig.

Detta krig kommer med ett högt pris för Ryssland, men att förlora Krim och att Ukraina går med i NATO vore slutstöten för Putin's Ryssland.

Ukraina är inte med i NATO och skulle NATO släppa in Ukraina i värmen så står vi på randen till ett kärnvapenkrig. Det tror jag att ingen vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Då hade det ju varit bra om Ukraina gått med i NATO tidigt, då hade vi sluppit denna tragedi?

Nej, då hade vi haft detta krig tidigare.

Om NATO alldrig beslutat att tilllåta att Ukraina går med i NATO, då hade vi sluppit denna tragedi

ELLER

Om NATO tilllåtit att Ryssland går med i NATO, då hade vi sluppit denna tragedi
Citera
2022-03-03, 15:45
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Pengar och makt. I det här fallet makt.
Jag börjar bli övertygad att han faktiskt är en reptil-Alien. Ni vet den konspirationsteorin? Hans ögon är helt svarta i rörlig bild. Kolla själva. Ingen homo sapiens.
Citera
2022-03-03, 15:46
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som har info om RFF9923, ser den på radarn nu, rutten går från belarus genom ryssland och mot ukraina

Länk?
Citera
2022-03-03, 15:46
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Han kan leva med att baltländerna är med i NATO. Jag har sagt detta flera gånger. Detta är ingen "gotcha". Han drog en linje i sanden och sade att NATO ska ge fan i Ukraina. Det var droppen.
Droppen som fick bägaren att rinna över kom nog när judekomikern började gapa efter kärnvapen.

Här dansar han i högklackat:

https://www.youtube.com/watch?v=Uv_WWzjrUrI
Citera
2022-03-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Länk?
Typ Il76
Citera
2022-03-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Länk?
Flightradar
Citera
Medlem
https://www.zerohedge.com/geopolitical/estonian-cargo-vessel-sinks-crew-missing-after-striking-sea-mine-odessa

Kriget går in i en helt ny fas! Ryska flottan på väg mot Odesa! Ukrainska flottans hamn! Sjöstrid.

Ett offer har redan skördats, två i bestättningen rodde iland, fyra saknas fortfarande.

Skeppet ska ha kört på en mina.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Typ Il76

webblänk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera