2022-03-01, 17:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vilken sida i kriget är NMR på? Ukrainas eller Rysslands?
Ingens.
Citera
2022-03-01, 19:55
Medlem
malva123s avatar
Citat:

Vissa medlemmar stöttar Ukraina
Citera
2022-03-01, 21:04
Medlem
MadLadderys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Så det är därför afa mer eller mindre upphört att existera, för att inga repressalier utdelats 😂
Väldigt märkligt om AFA skulle ha upphört att existera. Nordiska motståndsrörelsen har ganska nyligen finansierat avmaskerat-projektet vars enda syfte är att försöka koppla folk till "AFA!!!11". Med tanke på hur mycket plats som AFA får på deras hemsida, sidoprojekt, poddar med mera så låter det på dig som att NMR jagar spöken?

Vad tycker du NMR borde lägga ner tid på istället för att jaga detta spöke som enligt dig inte finns?
Citera
2022-03-02, 03:17
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
hahaha nu blir 'aegis' sur som just sa att ryssarnas invasion e bra för nationella

Hahaha vad vet dom? dom vågar ju inte ens skapa sig en egen bild av saker dom går blint på vad folk påstår i orgenisationen säger!

Deras information är inte sann kan jag säga i början trodde jag det var ryska afa dom satt in , för min del är det helt ok att dom skriker det, det känns bättre att öppna eld när dom skriker det

Haha tänk att jag har en gång I tiden hållt på att gå med in i nmr
Små fega kräk som vågar slåss mot haschtomtar och kallar sig en motståndman och Sveriges spjutspets! .
Men när det gäller och de får sin chans att verkligen avancera nä då blir det läskigt och för att inte tappa masken så skyller vi på judarna
Citera
2022-03-02, 04:28
Medlem
Citat:

Ett tips i all välmening till både dig och andra här inne är att i första hand gå in och kolla på Motståndsrörelsen.se innan man frågar på Flashback. Nästa steg om man vill ha ett officiellt svar av någon så är det att skriva till organisationen genom nämnda hemsida så slipper man få Bajs-K*m med någon av sina 17 alias här inne, eller någon annan röd dåre att ge sina trollsvar.

Din fråga besvaras i alla fall här: https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2022/02/28/vilken-sida-star-vi-egentligen-pa-i-ukraina-kriget/
Citera
2022-03-02, 11:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Ett tips i all välmening till både dig och andra här inne är att i första hand gå in och kolla på Motståndsrörelsen.se innan man frågar på Flashback. Nästa steg om man vill ha ett officiellt svar av någon så är det att skriva till organisationen genom nämnda hemsida så slipper man få Bajs-K*m med någon av sina 17 alias här inne, eller någon annan röd dåre att ge sina trollsvar.

Din fråga besvaras i alla fall här: https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2022/02/28/vilken-sida-star-vi-egentligen-pa-i-ukraina-kriget/

Tack, de är neutrala (Eller mot båda sidor). Jag håller med om att detta är en ovanligt dålig tråd på FB med mest skvaller och pubertalt tjafs.
Citera
2022-03-02, 15:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Det verkar tyvärr inte gå att ta det som Nordiska motståndsrörelsen säger på allvar. Tidigare har de sagt att de önskar att Ryssland skulle invadera Ukraina och hetsat som galningar mot nationalister som valt att inte ställa sig på någon av sidorna i konflikten, men nu är de helt plötsligt själva neutrala. Jag fattar inte. Varför har de ändrat åsikt? Snälla, kan någon som är mycket mer insatt än jag förklara för mig?
Citera
2022-03-02, 19:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det verkar tyvärr inte gå att ta det som Nordiska motståndsrörelsen säger på allvar. Tidigare har de sagt att de önskar att Ryssland skulle invadera Ukraina och hetsat som galningar mot nationalister som valt att inte ställa sig på någon av sidorna i konflikten, men nu är de helt plötsligt själva neutrala. Jag fattar inte. Varför har de ändrat åsikt? Snälla, kan någon som är mycket mer insatt än jag förklara för mig?

Om jag skulle ge mig på en kvalificerad gissning så försvann väldigt många av de ryssvänliga till NS.
Citera
2022-03-03, 08:18
Medlem
Citat:

Ingen aning om jag är mer insatt än dig eller inte, men jag har då i vart fall aldrig sett några sådana här officiella uttalanden som du säger. Länka gärna artiklar.

Enskilda medlemmar kan såklart ha andra åsikter i detaljfrågor än organisationens officiella hållning som ju är den som redogörs för i den artikel jag länkade till.
Citera
2022-03-03, 10:59
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ingen aning om jag är mer insatt än dig eller inte, men jag har då i vart fall aldrig sett några sådana här officiella uttalanden som du säger. Länka gärna artiklar.

Enskilda medlemmar kan såklart ha andra åsikter i detaljfrågor än organisationens officiella hållning som ju är den som redogörs för i den artikel jag länkade till.
Du är inte mer insatt än vad jag är. Alla som under de senaste åren har läst på Nordfront och lyssnat på deras poddar vet att NMR har varit väldigt proryska och kritiserat nationalister som ställt sig neutrala i Ukrainafrågan ganska hårt. Anledningen till att de har ändrat sig i frågan kan nog precis som Aegishjalmr skriver bero på att många av de mest ryssvänliga medlemmarna inte längre är kvar i organisationen.

"Jag skulle välkomna en rysk invasion."
- Emil Hagberg, NMR:s f.d. internationella talesman

https://nordfront.se/jag-skulle-valkomna-en-rysk-invasion.smr

Att en organisation svänger på det här viset i sådana här extremt viktiga frågor utan att förklara varför tycker jag känns fruktansvärt oseriöst.
Citera
2022-03-03, 11:19
Medlem
magpests avatar
Citat:
Du är inte mer insatt än vad jag är. Alla som under de senaste åren har läst på Nordfront och lyssnat på deras poddar vet att NMR har varit väldigt proryska och kritiserat nationalister som ställt sig neutrala i Ukrainafrågan ganska hårt. Anledningen till att de har ändrat sig i frågan kan nog precis som Aegishjalmr skriver bero på att många av de mest ryssvänliga medlemmarna inte längre är kvar i organisationen.

Att en organisation svänger på det här viset i sådana här extremt viktiga frågor utan att förklara varför tycker jag känns fruktansvärt oseriöst.

Det är oftast inte roligt längre när det väl bränner till. Alla fattar att ett krig mot Ryssland skulle vara ett helvete. Att önska sig en rysk invasion av Sverige är att önska livet ur vanliga svenskar. Ingen vettig nationalist vill det. Tidigare var det bara på "skoj". En rysk invasion var inte på kartan - helt otänkbart att det skulle ske. Det var bara ett sätt att uttrycka att man valde bort väst, d.v.s. bögeri och dekadens. Nu är det dock på allvar. Ingen vill på riktigt att Ryssland ska invadera oss.
Citera
2022-03-03, 15:05
Medlem
Citat:

Med det du skriver och det jag själv känner till, tycker jag inte att det på något vis det pekar mot att organisationen svängt. Man har tidigare haft en väldigt neutral ställning i frågan även om vissa, som exempelvis Hagberg, gjort sig lustiga kring det och ironiserar. Kanske har du svårt att avgöra när någon är gravallvarlig eller skojar? Speciellt Hagberg vet jag många hade svårt för när det kom till detta.

Vidare är det ju inte heller exakt samma fråga nu som då, så även om man inte skulle ha exakt samma inställning nu som då vore det väl inte så konstigt som du gör gällande.

Sen håller jag i vilket fall inte med dig om att det är en extremt viktig fråga heller. Skulle jag själv rangordna de viktigaste frågorna för en politisk organisation som är verksam i Sverige så kanske Ukraina-konflikten kommer på typ tjugonde plats, långt efter massinvandring, judisk makt, homolobbyn, feminismen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in