2022-03-03, 14:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Oj vad du svammlar

'Ukraine applied to begin a NATO Membership Action Plan (MAP) in 2008'
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations

Nu får du allt förklara dej Knut-Anne!
Elementärt käre mortpiedra, Ukraina sökte medlemskap redan 2008, de har ännu inte fått medlemskap.
Orsaken till att de inte fått det, är att medlemskap inte beviljats.
Citera
2022-03-03, 14:53
Medlem
Hur ska man tolka Lavrovs utspel om att WW3 består av kärnvapen och att det är endast väst som tjatar om detta.
Baserat på hur Ryssland resonerat innan kanske man kan tänka att dom överväger kärnvapen men vill få det att se ut som NATO började?
Citera
2022-03-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det fetade:
Fattades bara - Självklart ligger det ett molntäcke över så det inte ens går att jämföra tidsbilder via satellit.
Otroligt retsamt!

Kan inte ens gissa hur många fordon, ärligt talat.
Det är bara absurt.
Ja, det är beklämmande att dwt inte går att se, jag vill ju gärna se med egna ögon då det är sån brist på säkra källor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Finns det några oberoende källor för det, stämmer detta är det nog slutet för Putin.

Finns nog ingen makthavare i Ryssland som till slut kan stå emot större delen av värden och sin egen befolkning?

Frågan är om de vågar kalla in militären att skjuta mot sina egna i detta läge.

Skulle det hjälpa att skjuta prick på demonstranter, skulle det ske, men det hjälper inte.

Om man berövar 140 miljoner människor deras pengar och basvaror och dessutom förtrycker dem på alla möjliga sätt, finns det inget sätt att stoppa kaos och uppror.

Det minsta man kan begära i en totalitär stat, är att man kan handla mat, ta en cigg och tända i taket. När ekonomin totalkraschar i en diktatur, då räcker inte polisen och militären till för att hålla ordning.

Putin står nog vid avgrunden. Han har inte ens tillräckligt med gubbar för att hålla ordning i Ryssland.
Klämd mellan det hopplösa kriget i Ukraina och inhemskt missnöje, går han under.

Jag gissar på statskupp och massiva kravaller, alternativt inbördeskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så du menar det är bättre att paketera det hela som demokrati, sedan köpa upp all mark och låta människor hyra in sig och bli löneslavar under kapitalismen? REITs i USA håller just nu på med detta, de köper fastigheter och hus i en rasande fart och är uppbackade av de stora bankerna och fonderna.

Jag skulle rekommendera teknokratisk demokrati som samhällssystem till Ukrainarna.

Jag tror att ukrainarna skiter blankt i dina rekommendationer.
Det var kört för Putin i samma sekund som han lät trupperna korsa gränsen.
Citera
2022-03-03, 14:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så du menar det är bättre att paketera det hela som demokrati, sedan köpa upp all mark och låta människor hyra in sig och bli löneslavar under kapitalismen? REITs i USA håller just nu på med detta, de köper fastigheter och hus i en rasande fart och är uppbackade av de stora bankerna och fonderna.

Jag skulle rekommendera teknokratisk demokrati som samhällssystem till Ukrainarna.

Jag kan bara tolka det som att du tycker det är bättre att invadera och mörda en befolkning än att ha det system som vi har.

Din bevekelsegrund verkar vara att något som heter REIT är skurkar.

Du är nog ganska ensam i ditt synsätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Hur ska man tolka Lavrovs utspel om att WW3 består av kärnvapen och att det är endast väst som tjatar om detta.
Baserat på hur Ryssland resonerat innan kanske man kan tänka att dom överväger kärnvapen men vill få det att se ut som NATO började?

Jag är också rädd för det och får samma intryck. Dom verkar känna sig tillräckligt trängda. Det som gör mig så orolig.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ju mer pressad Putin blir militärt i Ukraina. Av sanktioner och av inhemsk vrede desto större sannolikhet är det ju att dåren trycker på knappen.
Det lär inte bli kärnspets iallafall. Det finns rätt tunga vapen som inte är nukleära. Om inte Ukraina låter dom ta Kiev, blir staden garanterat plattat med marken. Finns ganska nyliga exempel på liknande. Grozny i Tjetjenien t.ex.

Därför tycker jag det är huvudlöst av väst att uppmuntra Ukraina, eller att folk härifrån åker ner för att "göra skillnad". Hoppas civilbefolkningen sticker därifrån. Det skulle jag gjort
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Svenske Bo Andersson som var VD för AvtoVAZ sa att han pratade Tyska med Putin, aldrig hört att Putin skulle tala svenska.
Har du någon källa på att Putin talar svenska?

Hittade en gammal AB-artikel om det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21j9pa/kgb-vannen-putin-pratar-svenska

Om han verkligen behärskar svenska språket bra det blir jag osäker på nu dock
Citera
Medlem
Uppdaterad karta på läget

https://cms.zerohedge.com/s3/files/inline-images/invasionmap.png?itok=nrj15Aq8
Citera
2022-03-03, 14:57
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Elementärt käre mortpiedra, Ukraina sökte medlemskap redan 2008, de har ännu inte fått medlemskap.
Orsaken till att de inte fått det, är att medlemskap inte beviljats.
Har ännu inte fått medlemskap och orsaken är att de inte fått medlemskap! Hahaha! Orsaken är att de inte fick medlemskap för att de var i konflikt. Länder i konflikt får inte Nato medlemskap
Citera
2022-03-03, 14:57
Medlem
okok1s avatar
Många fler sönderbombade byggnader - där vanligt folk lever/levde. Många fler civila mördade. Vidrigt.

Citat:
Russian forces strike at residential buildings in central Chernihiv.

According to the Northern Territorial Defense Forces, there is no military infrastructure in the nearby area, only several schools, kindergartens, and a hospital.
https://twitter.com/KyivIndependent/status/1499374146949632000?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1499374146949632000%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguar dian.com%2Fworld%2Flive%2F2022%2Fmar%2F03%2Fukrain e-news-russia-war -vladimir-putin-biden-latest-live-updates-kherson-kyiv-kharkiv-refugees-russian-invasion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in