2022-03-03, 12:47
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej. Hur kan du tro det när det bara twittrar ukrainsk propaganda?
Ja det kan kanske verka så för en som inte är insatt i Rysslands historia, men att det verkligen är han ses tex i detta https://graty.me/online/delo-ob-ubijstve-passazhirov-rejsa-mn17-malajzijskih-avialinij-na-donbasse-sud-prodolzhaet-izuchat-d okazatelstva-prichastnosti-obvinyaemyh/

Strelkov är i likhet med Ivashov kritisk till Putler se tex (FB) "Allryskt officersförbund" kräver slut på krigsplanerna och Putins avgång
Nuförtiden ägnar han dagarna åt att tweeta MÖPerier. Han är besviken på att han blivit avpolleterad och drömmer on en annan (icke-existerande) tid en återväckelse av den vita armétiden. En nyligen skriven artikel om honom finns här https://khpg.org/en/1608809608
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Om NATO erkänner Krim som en del av Ryssland och garanterar att Ukraina inte blir medlem av NATO då har Putin uppnått vad han sedan 2008 kräver!

NATO kan alltså mycket enkelt genom få slut på kriget och därmed stoppa döden och lidandet hos den ukrainska befolkningen.
Ryssland kan få slut på lidandet genom att ta till reträtt och sluta med sitt barn och kvinnodödande folkmord.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Något som ofta slår mig när jag ser på klipp från kriget är hur fruktansvärt lugna och samlade Ukrainarna är trots det som händer omkring dom. Se det här klippet t.ex.

Bilföraren stannar, svär lite och gör sen en u-sväng. Personen i bild till höger fortsätter bara lugnt gå runt huset som inget hänt. Hade det varit i Sverige hade bilföraren skrikit i falsett och fått panik och personen på gatan hade sprungit för livet…

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t5po71/airstrike_in_the_middle_of_my_hometown_chernihiv/
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och jag är också glad över att du lämnat Sverige om det nu skulle stämma

För att tanke, analys och nyansering är något som sverige inte behöver tycker du? Du föredrar

https://www.youtube.com/watch?v=XvGmOZ5T6_Y&ab_channel=Movieclips

Istället?

Du förstår inte att din kommentar ger mig "rätt"?
Citera
2022-03-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om vi bortser från eventuella invändningar om vad som är rätt eller rimligt så är frågan om det skulle vara nog i det här läget. Skulle ett sådant beslut tidigare räddat Ukraina från en invasion? Det är möjligt, men om det skulle leda till fred och ett ryskt tillbakadragande nu är en annan femma.

Detta krig är en stor förlust för Ryssland från början och det visste Putin (och NATO) från början. Putin önskar ett så snart slut som möjligt (NATO önskar ett så långdraget krig som möjligt).

Putin har sedan 2008 sagt vad Ryssland vill: ett neutralt och demilitäriserat Ukraina.

Istället för akzeptera detta har NATO valt att offra Ukraina och den ukrainska befolkningen för att försvaga Putin/Ryssland.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Men nu diskuterar du ett annat krig och försöker få det utfallet här. Har Ryssland pulvriserat städer eller är det lögn och propaganda?

Om du läste mitt första inlägg så skrev jag att jag dels sett bilder och dels hört Ukrainare som tvingats fly. Lägger jag då ihop det med hur Ryssar uppför sig i krig, i Grozny t.ex så finns det ingen tvekan om den saken.

Men tro du att Ryssarna ringar in städerna och endast bombar 1-2 byggnader
Citera
Medlem
Francois-Maries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland brukar dock regelbundet ha interna konvulsioner, ”risken” är att vi snart får se ännu en.

Vi får hoppas på det.

Ryssland är ju inte längre så slutet som Sovjet var. Blir en kraftmätning mellan gammalt och nytt medvetande även inom detta system.
Citera
2022-03-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Frankrikes president Emmanuel Macron har haft ett 90-minuterssamtal med Rysslands president Vladimir Putin, rapporterar nyhetsbyrån AFP.

Förbannade förrädare den där Macron. Ryssland skall inte få en centimeter som belöning för sin aggression.
Citera
Medlem
Vet inte on detta är från idag, men mycket ryskt som brinner på en flygplats https://mobile.twitter.com/anno1540/status/1499350180390449154
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Frankrikes president Emmanuel Macron har haft ett 90-minuterssamtal med Rysslands president Vladimir Putin, rapporterar nyhetsbyrån AFP.
Så han lever alltså.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Yes den stora massan är en lättpåverkad pöbel, detta råder det ingen tvekan om. Det är därför Trump blev president och Putin fortfarande är vid makten.

Och Biden, och Trudeau, och ...
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ahha, du tror att Ryssland fruktar det svenska svaret.

Så ser det inte ut i min bok.

Vad har du för bok? Eller var det en metafor för att du är en erfaren militäranalytiker? Varför ska man tro på dig?

Du verkar mest ha varit aktiv i Aktuella brott och lite invandringskritiska trådar på Flashback, men du kan ju vara kompetent ändå.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-03-03 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in