2022-03-03, 12:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
Just den Sadam tänker jag på!!!!

Som jag skrev: i jämnförelse med andra länder i regionen - tex vår bästa polare Saudi Arabien där dom stenar och halshugger folk, kvinnor får inte köra bil, kvinnor tvingas gifta sig med sina våldtäksmän, bombar civila mål i Yemen etc. - var Sadam väldigt bra, så länge du inte blandade dej in i politiken (vilket kurderna gjorde). Jag är för att kurderna får en egen stat!

Visst ska Ryssland rulla hem så fort som möjligt och NATO kan få detta att ske imorgon om NATO ville. Men NATO will inte!
NATO offrar Ukraina och den ukrainska befolkningen för att upnå sina politiska mål.
Hur skulle NATO få ryssarna att rulla hem imorgon?

Ukraina närmar sig EU, och det är ingenting konstigt med det. Halva världen vill vara europé.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Intressant tråd som förklarar hur korruption och dåligt underhåll leder till övergivna militärfordon.

https://twitter.com/trenttelenko/status/1499164245250002944?s=21

Varför går dom sönder/blir övergivna? Ser ju stridsfordon stå övergivna lite överallt på ukrainska landsbygden
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket då ger Sverige och Finland rätt att angripa ryska fartyg och stridsflyg.
Tror du att Ryssarna är sugna på att binda upp flera hundra stridsflygplan just nu.
Sen är frågan hur många kalibr som ryssarna har kvar att avfyra.

Ahha, du tror att Ryssland fruktar det svenska svaret.

Så ser det inte ut i min bok.
Citera
2022-03-03, 12:28
Medlem
Ikea stänger ner i Ryssland
Citera
Medlem
Bra att IKEA tog förnuftet till fånga.

Men DÖD åt IKEA. DÖD åt den ryska regimen.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men Finlands flygvapen är ganska stakt och JAS står sig bra mot ryskens också. Putin vill inte låsa sitt flygvapen i strid med våra flygvapen. JAS 39 är ett kraftigt stridsflygplan.
Citera
2022-03-03, 12:29
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Soldaterna på ön fortfarande är döda?

Jag gissar att man befarade att de var döda. När det nu visar sig att de är fångar så behöver man vill inte dementera sitt befarande eller?

Övriga kan jag inte kontrollera då jag inte vet dina källor.

Vad tycker du om faktum att Ryssland säger att de inte skjuter på civila när det överallt är bevis på ryssar som beskjuter bostadsområden.?

Finns ju till och med filmbevis på civila som står i vägen för trupp och en civil får benet bortskjutet.

EDIT: Filmbeviset på krigets andra dag när Ryssarna besköt en förskola och dödade barn. Sett den?
Detta är krigets andra dag och barn ligger döda utanför.
https://www.youtube.com/watch?v=VEtIBia0tvo

Att soldaterna har varit i liv har vart känt ett tag nu och UN mötet var igår, jag har inte kollat eller letat efter Gore videor.

Att barn är död utanför kan också vara för att armén är inne i skolan vilket det finns bildbevis för, de är lika fult som palestinierna som håller till på skolor och sjukhus när de skjuter raketer. Eller så kan det vara ett misstag, ryssarna har ju inte direkt gett sig på de civila på gatorna.
Citera
2022-03-03, 12:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Varför går dom sönder/blir övergivna? Ser ju stridsfordon stå övergivna lite överallt på ukrainska landsbygden

Läs tråden!

Basically så leder korruption inom militären till dåligt underhåll, man måste tex rotera hjulen regelbundet vilket inte görs. Hjulen belastas ojämt i mjuk terräng vilket gör att de brister, varpå det automatiska pumpsystemet inte klarar av att fylla på dem = de pajjar och fordonet måste överges.

Ryssfittornas fordon är alltså begränsade till de få hårda vägarna som finns, så fort de kör ut i leran är det game over.

Det är fascinerande hur ett toppmodernt fordon värt hundra miljoner förvandlas till skit på grund av ett dåligt underhållet däck. Snacka om den svaga länken.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Ryska Armén är URFATTIG på ren Svenska dem har inte råd att tanka fordonen och än mer underhåll, Det är allmänt känt detta fenomen man små spiller lite bränsle i tanken och lite enkla reparationer görs men det visar dem håller inte!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Intressant att ryssarna kör sina ambulanser fulla med ammo.

https://m.youtube.com/watch?v=opS_SQkQSRg
Citera
2022-03-03, 12:31
Medlem
Citat:

Som jag skrev: i jämnförelse med andra länder i regionen - tex vår bästa polare Saudi Arabien där dom stenar och halshugger folk, kvinnor får inte köra bil, kvinnor tvingas gifta sig med sina våldtäksmän, bombar civila mål i Yemen etc. - var Sadam väldigt bra, så länge du inte blandade dej in i politiken (vilket kurderna gjorde). Jag är för att kurderna får en egen stat!

Visst ska Ryssland rulla hem så fort som möjligt och NATO kan få detta att ske imorgon om NATO ville. Men NATO will inte!
NATO offrar Ukraina och den ukrainska befolkningen för att upnå sina politiska mål.
Varifrån får du att NATO kan få ryssland att rulla hem i morgon? Att mobilisera dom nedbantade NATO styrkorna tar tid. EU och NATO svälter ut ryssland, degen för Putin är snart slut.
Citera
2022-03-03, 12:31
Avslutad
Citat:

Exakt! NATO/USA avlutar detta på fem röda om de vill. Men varför skulle de? De är ju konfliktens stora segrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in