2022-03-03, 10:42
Medlem
Francois-Maries avatar
Kanske har den rekommenderats tidigare, men Wliderängs cornucopia är värd att följa.

Citat:
Den ryska offensiven kör fast – dåligt underhåll, dålig logistik – kontrollerar inte tagen mark – och nu kommer kylan

Putins nya invasion av Ukraina ser allt mer ut att köra fast orsakat av korruptionens dåliga underhåll, dålig logistik och massiva förluster av trupp och materiel. Man kontrollerar enligt uppgifter till bloggen inte heller tagen mark, inte ens de vägar som offensiven egentligen har tagit. Och de närmsta dagarna kommer kylan slå mot utmattad trupp utan mat och bränsle.

https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-den-ryska-offensiven-kor-fast-daligt-underhall-dalig-logistik-kontrollerar-inte-tagen-mar k-och-nu-kommer-kylan/

Förutom Wilderängs analyser många länkar och kommentarer.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Hej.

Finns på Befäl över de särskilda operationsstyrkorna för de väpnade styrkorna i Ukraina på Facebook.

Jag har inte fb själv men fick print och översättning av en vän.

Sök på fb: Командування Сил спеціальних операцій ЗС України

Inlägg postat för 15 timmar sen med en varg med en köttbit. Delats 13k gånger och har 20k likes.

Hej du. Är detta din källa? Att jag själv ska leta upp ett Facebookkonto?

Ok då vet jag. Tack.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Källa på avrättningar?
Det handlade om artillerisoldaterna eftersom de skjuter på civila. Såg någon grupp som uttalade sig, inget officiellt
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Den här gången kommer det inte att gå lika lätt som 1939. Finland är inga Germaner utan tillhör den Finsk-Uguriska rasen. Bara löjligt att Finland skall lajva Germaner.
Vi kommer att marschera till Moskva. Du kan fly med din familj ännu om du skyndar dig.

Germaner? Just sa du att det var amerikaner som styrde allt? Hur ska du ha det.
Citera
2022-03-03, 10:43
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Och det tycker du är bra, att Nato gör vad dom vill?
"Nato gör vad dom vill" och "X gör vad dom vill"

Där X är Ryssland eller Nordkorea är inte samma sak eftersom processerna kring "vad som vills" ser helt olika ut.

För Natos del innefattas en sådan process av demokratiska principer i en högre utsträckning. Det finns en säkerhet i en sådan process som inte finns i diktaturer där en enda människa bestämmer vad som vills.

Nato har också riktlinjer som de följer, till skillnad från diktatorer som mer kan gå efter humöret för dagen.

Nato kommer aldrig att anfalla utan provokation mot något av medlemsländerna. Det ska inte förväxlas med att medlemsländerna inte kan göra detta.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
NATO går inte in i länder som inte är med i just NATO. Hoppas kan man ju, men knappast något att räkna med.

De gör det om det är viktigt för deras eget försvar. Tar Ryssland Gotland så hamnar Danmark, Tyskland etc i en svår situation. USA har ju redan övat med luftförsvar på Gotland. De kommer försvara Gotland.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den där konvojen med soppatorsk. Sitter soldaterna i kylan utan täkt och värmer sig kring lägerlden, spelar balalajka och grillar marschmallows? Sjunger internationalen? Vilket fiasko.
Citera
Medlem
Citat:

Ok då vet jag. Tack.

Det har väl redan tagits upp hundratals gånger och SOF för Ukraina har gått ut på sin facebook och sagt att de inte längre kommer ta någon till fånga utan i princip döda alla de ser. Tiotalet välkända medier har redan tagit upp detta.
Citera
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Bara en liten del av världen. De folkrika nationerna stödjer Ryssland.

Rättelse: de folkrika nationernas ledare
Citera
2022-03-03, 10:44
Medlem
barkies avatar
Citat:

Ok då vet jag. Tack.

Jag tycker inte det finns en enda bättre källa än de officiella styrkorna av Ukraina.

Är du så lat att inte klistra in det i fbsökfältet på 2 sek och få din bekräftelse från just de ukrainska styrkorna säger det mer om dig.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bara en liten del av världen. De folkrika nationerna stödjer Ryssland.

Lol. Miljarder utfattiga kineser och indier söder detta. Haha. Ok, du är i gott sällskap. Keep fighting!
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Här är en film från RT porträtter nassarna i azov och belyser deras krigsförbrytelse...

Video: https://www.youtube.com/watch?v=K8SWRR1M0YI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in