2022-03-03, 06:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryska trupper riskerar att bli inringade utanför Kyiv.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1499248933075361794/photo/1
Citera
2022-03-03, 06:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Majoriten som flyr är kvinnor..barn..äldre..sjuka.
Med andra ord..bara kostnader.
Alla ska ha bidrag.

Inte om man tänker lite längre än näsan räcker. Kvinnor och barn är bra för demografin på lite sikt. Dessutom vill vi ju hjälpa Ukraina förstås!
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ryssarna använder nu vakuum vapen i kyiev. Förmodligen TOS-1 eller TOS-2, eller sådana bomber, med detornation över marken. Antingen vill man jämna Kyiev med marken eller också bekämpar man de ukrainska trupper som hejdat den ryska konvojen ett bra tag nu. Hänsynslöst är det i alla fall, men någonting annat är ju inte att vänta ifrån en cancersvultst som har som enda mål att växa på grannländernas bekostnad.

USA har använt sig dessa bomber, t e x under Vietnamkriget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Putins plan är att få asylsystemet i EU att kollapsa
5 miljoner ukrainare som inte heller kan vänta sig att få återkomma innan sanktionerna lyfts.
En djävulsk plan som EU har klampat rätt i med hull och hår.
Detta kommer att bli ruggit dyrt för EU.

I.o.f.s kan det ligga något i det. Belarus har ju under det senaste året försökt med något liknande fastän i mycket mindre skala gentemot Litauen. Tror ändå inte att det kommer att lyckas.

Putin och ryssarna kanske tycker sig behöva "Lebensraum" ?
Senast redigerad av Konrad 2022-03-03 kl. 06:48.
Citera
2022-03-03, 06:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Enligt västerländsk intell kommer Ryssland att införa krigslagar imorgon 4mars. Vilket misslyckande för Putins "militäroperation" det kommer att innebära. Putin kommer att börja roffa åt sig av privatpersoners besparingar då han kört statsekonomin i sank.
Stämmer det så svajar Putlers regim ordentligt, inget styrketecken öht.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Är Amnesty ok?

Russia/Ukraine: Invasion of Ukraine is an act of aggression and human rights catastrophe

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/03/russia-ukraine-invasion-of-ukraine-is-an-act-of-aggression-and-human-rights-catastrophe/

Nej dom är också helt infiltrerade av vissa säkerhetstjänster och individer med allehanda agendan. Vilket blev glasklart vilka spinns dom drog i diverse olika faser i Syrien/Irak.

Sedan sanningen har gått för mig om deras riktiga anlete får dom ej en spänn av mig. Innan brukade jag skänka då och då.

Med detta sagt kan dom säkert ibland organisera sig för lovvärda ting världen runt.

Till sist, läser du mina inlägg under morgonen i andra trådar finner du att jag sammantaget kommit fram till att ryssarna gjorde rätt som gick åter in i sina historiska marker... Innan det blev försent och dom var i nacklås.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Ryssland säger att Ukraina håller indier som gisslan, Indien säger att det inte stämmer.

No report of students taken hostage in Ukraine, says India after Russia's claim

https://www.indiatoday.in/india/story/ukraine-russia-war-news-updates-mea-indian-students-hostage-no-report-1920054-2022-03-03
Citera
2022-03-03, 06:49
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Nej dom är också helt infiltrerade av vissa säkerhetstjänster och individer med allehanda agendan. Vilket blev glasklart vilka spinns dom drog i diverse olika faser i Syrien/Irak.

Sedan sanningen har gått för mig om deras riktiga anlete får dom ej en spänn av mig. Innan brukade jag skänka då och då.

Med detta sagt kan dom säkert ibland organisera sig för lovvärda ting världen runt.

Till sist, läser du mina inlägg under morgonen i andra trådar finner du att jag sammantaget kommit fram till att ryssarna gjorde rätt som gick åter in i sina historiska marker... Innan det blev försent och dom var i nacklås.

Världen har fördömt invasionen.

General Assembly resolution demands end to Russian offensive in Ukraine

The resolution demands that Russia “immediately, completely and unconditionally withdraw all of its military forces from the territory of Ukraine within its internationally recognized borders.”

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152
Citera
2022-03-03, 06:50
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Dom tar betydligt mer hänsyn till eventuella civila offer än de hantlangare som pressat fram den här situationen någonsin skulle göra.

Det är snarare du som ska skämmas arslet ur dig om du hade någon anständighet och hederlighet hycklande fanskap.

Snart får vi se era kära pseudo-nazister som redan löpt amok i de östra delarna i 8 år och mördat tiotusentals kvinnor och barn, gjort resterande befolknings liv till veritabelt helvete - utan att hönor som du yppat ett endaste ord (!!!), börja massakrera civila för att skylla på ryssarna. Och nidedockor ovh papegojor som dig själv spy ut deras lögner i kör.

Undra vem FAN det är som ska skämmas hörru. Vet hut hycklande fanskap!

Går inte att mörda ryssar, måste finnas ett värde på ett människoliv och detta saknas hos ryssar.
Citera
2022-03-03, 06:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Spanien skickar vapen till Ukraina.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1499210338348244997
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Stora "starka" ryssland som stänger börsen på obestämd framtid, kansle genomför krigslagar och en ekonomi som snart kollapsar. Man kanske inte skulle ha varit så kaxiga och arroganta. Nu kommer en egna befolkning lida något oerhört.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
USA har använt sig dessa bomber, t e x under Vietnamkriget

Ja, möjligt, och? I Afghanistan använde USA dem, men aldrig emot tättbefolkade områden, men det gör, förstås, den ryska cancersvulsten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in