Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
USA än Ryssland/Sovjet unionen? Jag vet inte hur du mäter det. Till ex Slaveri av fåtal i USA mot Träldom av majoriteten i historiska Ryssland. Klart väst/USA är har sin mörka historia. Allt det du skriver har RYssland/Sovjet gjort mer av jmf med USA i flesta fall och mindre i ett fåtal.
USA är bättre för Sverige än Ryssland är just nu
Men det har alla och i det här fallet så är USA och Sverige på rätt sida av historien ur svensk synvinkel
Jag tycker USAs strategi var ganska dålig tidigare när det gäller Ukraina. Ryssland strategi var och är också usel.
Men vad jag menar är, här har vi en dispyt, vilket är en resonlig dispyt. Då får dem respektive medierna presentera sina synvinklar, så får konsumenten av nyheten värdera och avgöra vad som låter rimligare? Förstår du vad jag menar? Och jag tror att det kastades för mycket sanning av RT som även fick Europas medborgare att starkt börja ifrågasätta sina myndigheter. Mainstream mediornas trovärdigheter i Väst är på en all time low, och USA tex är nära inbördeskrig, man censurerar kring corona, och allt som utmanar etablissemanget narrativ, och du stödjer det, som en liberal demokrat.. häpnadsväckande.
För övrigt, när diktatorer förbjuder oppositions media är det ofast under förevändning av "skadlig disinformation" glöm inte det...