Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har inte använt ordet rysktroll.

Här ser du två bilder på Zelenskyj och Pruttin. Bilden visar att du har fel:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t4zkd7/a_clear_difference_between_zelensky_and_putin/

Haha Zelensky äter middag med soldater, hur motbevisar det något?
Jag sa ju att han åker ut och träffar soldaterna för att stärka moralen.

Jag har inte hävdat att Putin är ute på fältet, Du däremot hävdar att Zelensky ska vara någon hjälte.

Var är bilderna där han är på frontlinjen med sina män?
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Än värre är hon en överlevare från en utav Sovjetunionens svåraste stunder... hon överlevde alltså en belägringen i ett av det blodigaste och brutala krigen.
Ja ännu värre. Ingen bra PR för den ryska regimen.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Borde inte i så fall alla afghanska flyktingar också få åka gratis på SL förutsatt att de har afghansk pass eller beror det på vilken etnicitet man tillhör i detta fall ukrainare.
De åker redan gratis.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Skulle finnas fler av Col. Macgregor i media, i alla fall sett till det intrycket man fick av honom i det klippet. Lite mer nyans i det han sa, mer än övriga media som bara har synen, ryssland, putin ond och galning. Putin bär ansvar givetvis då han attackerade, men det gör inte de andra ansvarslösa. Nato har kunnat hindra detta, och allt de behövde göra var att inte omringa ryssland och inte provocera fram ett krig på sådant sätt. USA skulle ha agerat mycket tidigare, det är den enda skillnaden mellan usa och ryssland i detta fallet, men de hade inte fått några sanktioner emot sig, och de hade inte jämfört biden med hitler.

Så ja jag håller med, nu ska inte väst göra något, det är försent såvida de inte är redo att verkligen förhandla- De hade chansen, men deras maktgirighet vann över viljan att göra det som är bäst för folket. Nu ska de ta bort alla sanktioner då det enda det gör är att orsaka mer lidande och inte uppmuntra till mer våld.

Det klippet verka dock vara några dagar gammal.

Vad svamlar du om? Enda ifrån början när NATO lade fram förslagen att Ukraina skulle gå med NATO har Ryssland sagt att det aldrig kommer hända. NATO är de som har pushat för detta, det är de som indirekt startat kriget i Ukraina då de vet om att Ryssland inte kan låta det ske pga nationell säkerhet.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Är detta false flag operationen som får in NATO i striderna? Rumänsk media rapporterar att ett av deras MIG-21 plan föravunnit från radar och att även efterföljande sökplan försvunnit från radar. Detta enligt liveumap. Rumänien är ju som bekant medlem i NATO och grannland till Ukraina.

https://ibb.co/42VVvww

Om de startar tredje världskriget över ett förmodat misstag så betyder det att makthavarna vill ha ett nytt världskrig.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Propaganda får du räkna med i båda riktningarna. Sanningen är krigets första offer.

Jag tror att den här mannen vet vad han talar om.

https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE

Han är en hillbilly som sympatiserar för Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om de startar tredje världskriget över ett förmodat misstag så betyder det att makthavarna vill ha ett nytt världskrig.

Varför skulle de vilja ha ett världskrig?
Putin är en makthavare…
Han är den enda som hotar världen med kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Haha jag ser att du skriver rätt mkt i tråden, kallar folk rysktroll å skit. Du tillför mycket till tråden

Zelensky gömmer sig bakom civilbefolkningen, han kommer ut och tar några bilder och videor men det är inte han som är ute på frontlinjen och krigar, det är unga soldat & civila som dör för att han inte vill ge ifrån sig makten.

Varför ska han ge sig ifrån makten? För att Putin vill det? En president get sig aldrig ut i frontlinjen, det vore korkat. En president blir en symbol i ett krig. Om han/hon skulle dö blir det en form av seger och moralhöjare för fienden, medan den sänker moralen i egna leden och skapar en form av uppgivenhet. Jag säger inte nödvändigtvis att Zelenskys politik är bra, att han genomfört bra reformer. Men han stannar kvar i sitt land och har höjt moralen hos både militären och den civila befolkningen under en väldigt svår tid. Det om något ska han ha beröm för.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det stämmer, det är officielt bekräftat.

https://twitter.com/mschwirtz/status/1499114918661996550?s=20&t=1bF5CKxcmX9u4VCyLUCO0Q

Det tog lite tid men väntar efter morgonen bilder från tågstationen. Nu börjar testet för ryssarna att undvika bli dödade av folket som smyger med SVD och Zbroyar Z-10 i buskarna och från olika byggnader ingen lätt uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Är detta false flag operationen som får in NATO i striderna? Rumänsk media rapporterar att ett av deras MIG-21 plan föravunnit från radar och att även efterföljande sökplan försvunnit från radar. Detta enligt liveumap. Rumänien är ju som bekant medlem i NATO och grannland till Ukraina.

Rumänien får betala för sina nato missiler placerade på sin mark.
Citera
2022-03-02, 22:05
Medlem
Aakkes avatar
Citat:

Har varit uppe tidigare, någon pratade om 'Murmansk BN'
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Kanske gammal skåpmat nu men

Anonymous säger sig ha hittat läckta/tagit fram dokument från Ryssland som visar att invasionen i Ukraina blev godkänd 18 januari med diverse läcka bilder/dokument på planering.

https://www.facebook.com/anonews.co/posts/5739819929362852
Och det gick Putlers planer i rök
Citera
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du sa att Putin förstörde landet, vilket inte stämmer. Han byggde upp landat.
Ryssland är en stormakt i form av militär och politiskt.
Ryssland har mycket inflytande i världen och är ledande i många områden, mkt tack vore Putin.

Du kan inte jämföra västvärldens ekonomi och Rysslands ekonomi.
Kina bygger meningslösa byggnad för att hålla uppe sitt BNP men det betyder ingenting egentligen.

Ryssland växer organiskt och har väldigt lite lån medans västvärlden lever på låga räntor, och om du skulle gå emot västvärldens intressen så kommer räntorna att flyga upp som i Turkiet.

Bara för att man har en hög BNP betyder det inte att ekonomin är hälsosam.
Du kan väl redogöra för alla stora ryska företag som inte har med råvaror att göra?
Deras militär är som den alltid varit, helt usel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in