2022-03-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tyvärr så kan du inte mycket om Ryssland.
När Boris Jeltsin avgick var Ryssland en misslyckad stat. Katastrofala socio-ekonomiska förhållanden.
Putin har byggt landet till stormakten den är idag, i vissa områden är Ryssarna tom marknadsledare idag.

Jag tycker dock inte att han borde ha invaderat Ukraina men jag förstår varför man gjorde det.
Ryssarna svälter hellre än att låta historien upprepas, med det menar jag när man inte var fokuserad på den västra fronten och nazisterna invaderade och tog 20 m liv.
När Jeltsin lämnade tronen vidare var Ryssland rikare än Costa Rica, det är sedan några år inte längre fallet. Rysk ekonomisk utveckling under Puttler har varit klen och enbart gynnat Putins miljardär-kompisar. Genomsnitts-Ivan har fortfarande utedass.

Ryssland har världens största naturtillgångar, men det lilla man skördar exporteras obearbetat. Först på 19e plats bland Rysslands viktigaste exportvaror hittar men en produkt där know how investerats (gasturbiner), platserna 1-18 upptas av råvaror (timmer, råolja, järnmalm) eller lätt bearbetade varor (bensin, guldtackor och järn).

Man måste ha missat något viktigt i sin utbildning om man tror att Ukraina har tänkt invadera Ryssland. Den enda kandidaten till något sådant är Kina för att säkra råvaror i öster.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Nu ska man inte döma efter utseendet men de ser lite ut som efterblivna hillbillies.. Att de rattar ett sådant vapen.. vad kan gå fel haha

Största faran är att man råka få på auto loadern så man mister en hand eller arm så igentligen ingen större förlust
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Cherson har fallit

Vad fan trodde du skulle hända? Ukraina var chanslöst ifrån början.
Citera
Medlem
Lyckas Ukraina sätta ihop någon arme i västra delen som ännu inte invaderats för att kunna på motoffensiv eller är allt de har redan insatt?
Citera
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Herre gud! Du tror verkligen att Ukraina har något att sätta emot. Ryssarna gör i princip hur de vill i Ukraina. Det är ju helt enkelt meningslöst att gå i strid mot en så överlägsen motståndare. Vet du vem Bagdad Bob är?

Tänk om du hade en tidsmaskin så du kunde åkt tillbaka och berättat det för vietnameserna innan jänkarna invaderade. Eller varför inte våra grannar i Finland för den delen?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Sperbank of Russia har inte gått så jättebra idag. Moskvabörsen är stängd men vissa ryska bolag kan handlas på andra marknader.

Sperbank of Russia, minus 99,7% idag. Om några dagar kan vem som helst köpa hela jävla banken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Goda nyheter. Kherson har fallit till ryssarna

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kherson

Att "behärska" en stad innebär inte att den är rysk. Istället så binder den upp trupper som behövs vid fronten.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Västvärlden älskar demokratiska värderingar haha, du har verkligen ingen koll.

Du kan inte jämföra det som skedde under andra världskriget mot kriget idag, det är min poäng.
Många dog under Sovjetisk styre för att kommunism funkar inte men man kan inte ta vad dem gjorde under andra världskriget från dem.

Har du varit sympatisk till alla krigen som västvärlden startat om alla miljoner människor som har dött? Vart var du då ?

Du citerar mig när jag skriver: Vi älskar västvärlden och har demokratiska värderingar.

Du skriver: Västvärlden älskar demokratiska värderingar haha, du har verkligen ingen koll.

Nu vet jag hur dina kognitiva förmågor fungerar.

En annan förmåga: Antingen så är man sympatisk som människa eller så är man inte det. Du är inte det så du ska nöja dig ner och endast tala om du blir intalad kommunistråtta.
Citera
2022-03-02, 21:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Haha jag ser att du skriver rätt mkt i tråden, kallar folk rysktroll å skit. Du tillför mycket till tråden
Jag har inte använt ordet rysktroll.

Citat:
Zelensky gömmer sig bakom civilbefolkningen, han kommer ut och tar några bilder och videor men det är inte han som är ute på frontlinjen och krigar, det är unga soldat & civila som dör för att han inte vill ge ifrån sig makten.

Här ser du två bilder på Zelenskyj och Pruttin. Bilden visar att du har fel:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t4zkd7/a_clear_difference_between_zelensky_and_putin/
Citera
2022-03-02, 21:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Haha jag ser att du skriver rätt mkt i tråden, kallar folk rysktroll å skit. Du tillför mycket till tråden

Zelensky gömmer sig bakom civilbefolkningen, han kommer ut och tar några bilder och videor men det är inte han som är ute på frontlinjen och krigar, det är unga soldat & civila som dör för att han inte vill ge ifrån sig makten.

Ja, haha, eller...

eller...

så har landet blivit invaderat av en mekaniserad mongolhord, och det är därför folk dör.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Verkligen. Pruttin står verkligen fram som en riktig rysk filmskurk från en amerikansk actionfilm. Hotar med kärnvapen, klusterbombar barn etc.

Ryssarna här i tråden försöker få Pruttin att framstå i bra dager och Zelenskyj i dålig dager. Denna bilden tycker jag väl visar skillnaden på de två:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t4zkd7/a_clear_difference_between_zelensky_and_putin/

Sitter hellre med Zelenskyj i hans bunker med det där gänget med risk för att dö än med Dr. No
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Putler då som gömmer sig i bunkern i Uralbergen han vågar inte sig ut från den, Visar väl vem som är man eller mus jag vet vem mannen är och vem som är musen tydligen inte du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in