Citat:
Ursprungligen postat av
Killer2142
Tyvärr så kan du inte mycket om Ryssland.
När Boris Jeltsin avgick var Ryssland en misslyckad stat. Katastrofala socio-ekonomiska förhållanden.
Putin har byggt landet till stormakten den är idag, i vissa områden är Ryssarna tom marknadsledare idag.
Jag tycker dock inte att han borde ha invaderat Ukraina men jag förstår varför man gjorde det.
Ryssarna svälter hellre än att låta historien upprepas, med det menar jag när man inte var fokuserad på den västra fronten och nazisterna invaderade och tog 20 m liv.
När Jeltsin lämnade tronen vidare var Ryssland rikare än Costa Rica, det är sedan några år inte längre fallet. Rysk ekonomisk utveckling under Puttler har varit klen och enbart gynnat Putins miljardär-kompisar. Genomsnitts-Ivan har fortfarande utedass.
Ryssland har världens största naturtillgångar, men det lilla man skördar exporteras obearbetat. Först på 19e plats bland Rysslands viktigaste exportvaror hittar men en produkt där know how investerats (gasturbiner), platserna 1-18 upptas av råvaror (timmer, råolja, järnmalm) eller lätt bearbetade varor (bensin, guldtackor och järn).
Man måste ha missat något viktigt i sin utbildning om man tror att Ukraina har tänkt invadera Ryssland. Den enda kandidaten till något sådant är Kina för att säkra råvaror i öster.