Citat:
Ursprungligen postat av
NixonGonzales
Är ganska säker på att väst inte drar tillbaka sanktionerna även om Putin vinner kriget i Ukraina. Ryssland kommer sanktioneras tillbaks till medeltiden! Kina som partner kan dom glömma, möjligtvis om Ryssland sätter sig i Kinas knä och blir deras lilla lydstat. Ryssland som stormakt är då ett minne blott. Betänk att Kina skulle säkerligen inte har något emot att ta över Rysslands naturtillgångar!
Blir kriget långvarigt och Putin vägrar lämna över makten till någon annan, så är det inte helt otroligt att vi kommer se flera väpnade försök till kupp i Ryssland. Risken för inbördeskrig är då påtaglig.
Jag ser däremot en mer trolig lösning. Putin styr nu Rysk media och ger sin befolkning desinformation angående Ukraina, läs "Räddningsaktionen" Även om folket inte vet sanningen så är det vad dom kan ställa på middagsbordet som är viktigt. När dom inte har råd att köpa de få varor som mot all förmodan finns att köpa i livsmedelsbutikerna, kommer fler och fler vända sig emot regimen och kräva Putins avgång. Detta kommer att gjuta mod i de oligarker, militärer och politiker som finns kring Putin. På sedvanligt Ryskt vis kommer en Palats-kupp att genomföras. Viktigt då är att den som förs fram som Rysslands nya ledare accepterar Ukraina och övriga grannstater som suveräna. Än viktigare att han kan accepteras av västvärlden. Då kommer restriktionerna lättas och Ryssland kan byggas upp på nytt, men då förmodligen med krav på nedrustning av kärnvapen mm.
Jag har samma åsikter.
De största företag inom logistiken har bojkottat Ryssland, med all rätt.
Men, det finns alltid ett men, men livsmedel och läkemedel är ett undantag.
Så nu är det upp till om livsmedelsföretagen och farmacia vill sälja till dem?
Just nu ser det svårt ut för dem, att sälja till dem med tanke på opinionen?
Hur är din tanke om detta?
Jag själv är övertygad att detta har gått så långt att de som var trötta på rödbetor, får vänja sig igen.