Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 20:46
Medlem
Jag tycker Sverige borde skippa försvaret och skaffa vedergällnings vapen riktat mot st Petersburg.
500 medeldistans robotar billigt och avskräckande
Citera
2022-03-02, 20:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, Thailändarna är ju för bra. Växelkurs för Rubel = 0. Ryssarna kan lika gärna lägga sin rubel i återvinningen.
Och det finns ingenting Putler kan göra åt det, förutom att dra tillbaka sin rått-armé från Ukraina.
Citera
2022-03-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ryssland har en enorm militär så att skicka fyra plan är nog inget problem. De kommer inte attackera Sverige eftersom vi är med i EU och det skulle bli betydligt kraftigare reaktioner än de redan kraftiga de fått pga invasionen av Ukraina. En invasion av de baltiska NATO-länderna eller valfritt EU-land runt Östersjön skulle garanterat starta ett världskrig.

Jag tror vi kommer bli attackerade innan fredag.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Missil träffat vis tågstationen i Kiev. Slagit ut värmesystem, är det någon gas anläggning där? Hashåll i Ukraina är väl främst uppvärmning med naturgas? Eller har de fjärrvärme system också?
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Den där konvojen är egentligen en leverans av ett ännu längre bord till Putin.

Det kan ju vara bordet till fredsförhandlingarna om putin ska vara med från sin bunker där han trycker i måskva.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ponomarenko har man ju lärt sig att ta med ett 500 kg saltkar. Större lögnare har jag knappast sett under min livstid. Hur många gånger har han rapporterat om något som sedan visat sig vara HELT uppåt väggarna? Även om man gillar Ukraina så är han som källa ungefär lika trovärdig som Ryssland själva.

Det verkar stämma, zooma in mycket på denna karta. Ett ryskt område verkar avskuret. https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera
2022-03-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, Thailändarna är ju för bra. Växelkurs för Rubel = 0. Ryssarna kan lika gärna lägga sin rubel i återvinningen.

No Money No honey, get the fuck out of Pattaya Ivan! Som nam na!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det återstår att se. Ekonomin kommer omstruktureras och mer investeringar från Kina är att vänta.
Du tänker att kineserna vågar ta risken att själva få sanktioner på sig? Inte en chans i helvetet. Ryssland står ensamma, endast stödd av diktaturen Belarus.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Fel. Jag försöker delge en bild av hur den här situationen kom att uppstå utifrån ett historiskt perspektiv. Varför det skulle vara att ursäkta något?

Då har jag fått fel uppfattning av någon anledning...

Men skrev du inte saker om att det var samma land även efter 1991?
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är extremt svårt att ta tempen på detta faktiskt, då ingenting sipprar ut från ryskt håll.

Det finns svaga indikationer på att skitstormen runt Putin är inhemskt brutal, men tills vi ej ser bevis på det, håller jag mera på att ordningen ser ut som den alltid gjort i landet.

Tragiskt att se hur era önskningar påverkar er logik. Oligarkerna sitter såklart still i båten och kysser Kejsarens hand i detta nu. Ty de vet - easy come, easy go. Deras tillgångar är inte konfiskerade endast frusna Skulle väst mot all förmodan komma på ett lagligt sätt att konfiskera tillgångarna så finns det bara ett sätt att tjäna ihop dom igen - via Putin och Rysslands naturtillgångar.
Senast redigerad av Thunderace 2022-03-02 kl. 20:49. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Tror det är en medveten provokation som svar på pansarskotten..

Hörde att ryssarna nu uppgett ca500 döda ryssar så det skiljer sig från de Ukrainska siffrorna..
Rysk media har själva gått ut med 4000+ döda för flera dagar sedan, som därefter drogs tillbaka utan ett ord. Så 500 låter löjligt lite.
Citera
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Detta lär bli ett utav världens mest propaganda-fyllda krig.

Absolut inte. Men det sker nu via sociala medier i våran direkta närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in