2022-03-02, 18:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
En alldeles för enkel analys av situationen i min mening, men jag får känslan av att du inte är speciellt intresserad av att förstå vad som motiverat ryssarna. Notera även att det är en stor skillnad mellan att förstå, eller åtminstone försöka förstå, och att försvara något.
Du sätter fingret på det värsta i den situation som uppkommit. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att folk skulle vara så tjurskalligt enkelspåriga. Fast nu skojar jag, förstås. Allt är precis som det brukar vara.
Citera
2022-03-02, 18:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kina tänker alltså inte sanktionera Ryssland:
Of course not. De tänker ju plundra Ryssland när det är dags för Fire sale.
Citera
2022-03-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja men vad ska de hit och göra när det är så bra i Ryssland?

Hade, inte längre nu när EU och Maggan har satt ner foten. Och de kommer vilja ha tillbaka pengarna de förlorat. Ryska maffian brukar visst jobba så har jag hört. Eller som Dolph "Ivan" Lundgren brukar säga i Rocky filmerna, "I will break you."
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Inga nyheter om den där långa karavanen som var på tapeten förut? Den kan väl inte ha försvunnit bara.

Den långa karavanen står väl kvar på samma ställe. Den stora frågan är ju om den nån gång kommer fram.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ja?

För alla bombanfall som har skett mot skolor och dagis i Donbasregionen under flera års tid. Har du missat det?

Det har ju varit världsnyheter om det.
Jaha så pass var det det ni lärde er i troll skolan i ST Petersburg man börjar undra hur hårt indoktrineringen gått för er, Man börjar tycka mer synd om er som försöker sprida en propaganda som inte en jäkel bryr sig om totalt sett!
Citera
2022-03-02, 19:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ytterligare en ”rysk” fånge

https://m.youtube.com/watch?v=4K0mQ_zymUI
Citera
2022-03-02, 19:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vad beror det på? Att försvarande sida känner till terrängen bättre eller?

Finns massor av fördelar. Terräng, geografi, fortifikeringar och försvarsverk och underrättelsetjänst är väl de största anledningarna.
Citera
Medlem
area50s avatar
Kollar på UN:s live sändning. Tycker ändå att det känns märkligt när väl rysslands talesperson påpekar hur alla ignorerat konflikten på östra sidan där etniska, civila ryssar dödats under 8 år nu.

Han på-pekade även att UA anklagar dom för att liknas vid nazisterna, medans deras Azov battalion, en ny-nazistisk gren, tillåts.
Inte ett enda väst-land bryr sig att kommentera det? :P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangBangTanja
Jag håller med dig! Och jag är inte ute efter serber, jag förstår hur de känner. Men till att stödja Putin är magstarkt. Min tidigare flickvän var serb för sjutton. Jag har en känsla av hur de tänker. Det är allt.

Synen på Ryssland i Serbien är en väldigt komplex historia. De som stödjer honom fullt ut är dumma nationalister som knappt vet hur man gör en omelett. Dvs idioter. Sen finns det många som gillar Ryssen som folk, och det sträcker sig längre bak än Sovjet. Har med religion och kultur att göra.

Sen vad folk tycker om Putin och hur Ryssland fungerar som stat idag är ganska solklar. Vad flyttar de flesta Serber? Jo Australien, USA. Ryssland är egentligen inte ens en viktig faktor i våra liv mer än att det är kul när dem retar upp Amerikanen.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Känns det bra för dig själv när du skriver sånt här.

Ryssland kommer bomba bort Ukraina från kartan. Om 3 månader kommer allt på Google Earth visa ett helt platt land.

Sanktioner har aldrig och kommer aldrig funka på Ryssland.

Ni vänsterbögar måste stoppa han med våld.
Jisses. Du är antingen psykstörd eller en klassisk "arg-incel-man". Jag tror på det senare.

Du kanske har missat den ekonomiska slakten av rubeln och Rysslands ekonomi. De vågar inte ens öppna sin börs. Ryssland är som en gammal tandlös björn som har ramlat i vattnet och blir uppätet av många rovfiskar.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Personer med ukrainskt pass åker gratis med SL-trafiken

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/personer-med-ukrainskt-pass-aker-gratis-med-sl-trafiken

Lite oväntat med nolltaxa beroende på etnicitet i Region Stockholm....

Fan snackar du om.. har ingenting med etnicitet att göra. Så här står det:

Citat:
Från och med nu kan du som flyr Ukraina och har ett giltigt pass resa med det i Stockholms kollektivtrafik.

Spelar ingen roll om du är neger eller grön. Det gäller dem som flyr från Ukraina och kan bevisa det med ett pass. Det är väldigt fint gjort, solidarisk och ett av många sätt att underlätta för Ukrainska flyktingar som just nu befinner sig i ett helveteskrig.

Föreställ dig själv ha en eller två unga barn och har flytt undan kriget i Ukraina och behöver ta bussen eller tåget. Du kanske inte ens har några användbara pengar med dig överhuvudtaget.

Snacka inte skit.
Citera
2022-03-02, 19:03
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Den långa karavanen står väl kvar på samma ställe. Den stora frågan är ju om den nån gång kommer fram.
- Väntar på order
- Vapenvägrare
- Har åkt in i en portal och hamnat på Antarktis ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in