2022-03-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja de får nog ta tåg isåfall ryska flyg går inte hit ha ha

Förra gången kom de i egen båt via Finland men oroa dig inte, du får betala via skatten den här gången också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Ryssland har Kina, Venezuela, Iran, Nordkorea, Syrien, Cuba, Tjejenien mfl

Ukraina var Europas fattigast land före kriget och kommer att bli fattigare efterkriget. Menar du att svenska pensionärer ska betala pengar till Ukraina?

Rysslands mål är att bryta sig loss från Petro-dollarsystemet vilket Europa har påskyndat.

Kan så vara, försökte inte Kina och Ryssland det för några år sedan?
Gyllene tillfälle för dom i så fall att försöka igen
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Näe, allt är propaganda såklart även från ryskt håll. Rätt komiskt ibland att följa rapporter från båda sidor. Men man förstår ju samtidigt poängen, att ingjuta stridsmoral eller smutskasta fienden osv.

Naturligtvis förstår man varför Ryssland önskar hålla siffror nere. Hade jag varit ute i fält och hört att mina bröder dör, egentligen av en sjuk anledning, så hade tankarna snurrat i skallen på mig om vad mitt liv är värt. Och i nästa läge skall jag alltså skjuta på människor som ser ut som mig, talar nästan som mig och har historiska band med mig. De ryska soldaterna kan ju inte ha det lätt.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Dom har även Argentina och Brasilien.

Ryssland har Argentina och Brasilien?

Idiot.
Citera
2022-03-02, 18:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Så om du jobbat med Ryssar som kommer från Östra Ukraina så hade du förstått dom väl också

Älskar dessa som "umgås" med ett visst folk och ser sig helt enlightened Du fick ju bara deras syn på saken vilket är en del av sanningen självklart.
Jag har bara jobbat med rysktalande från östra Ukraina. De var/är väldigt patriotiska och vill absolut inte tillhöra diktatorn i Ryssland.
Jag menar att man absolut kan förstå folk genom att prata med dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Såg Amerikanska helikoptrar väldigt nära gränsen till Ukraina, flög i Rumänien.
Borde USA vara där nu?

Edit: Sikorsky UH-60M Blackhawk är i Polen nu.

Självklart. Det är NATO-länder, och ryssen kommer dagligen med diverse hot mot NATO-länder just nu och bedriver ett krig precis bredvid gränsen.

Om Putin får för sig något måste man givetvis vara beredd att göra en parkering utav Moskva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ger de upp i natt?
Hörde mycket framgångar från Ukraina i början men nu är det tyst..Har deras arme gått åt nu tro? Känns ju dystert när man hör att de är omringade osv.. Tror ni de ger upp i natt?

Nej, de har mer än 500 000 kvadratkilometer kvar att försvara. Långt från ett desperat läge.
Men visst har det blivit glesare mellan de goda nyheterna.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Dom har även Argentina och Brasilien.

Vi inte sett varken Argentina eller Brasilien ta sida ännu.

https://www.reuters.com/world/bolsonaro-wont-condemn-putin-says-brazil-will-remain-neutral-over-invasion-2022-02-27/
Citera
2022-03-02, 18:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ukraina vinner propaganda kriget vilket kan få det egna folket att strida mer och ta upp vapen, det är en utklassning i propaganda kriget.
Jag är helt säker på att Ukraina får full hjälp av nato och även andra västliga organisationer för att vinna propaganda kriget.
Vi såg samma när Ryssland och Turkiet var i luven på varann i Syrien men trots det var det "överlägset vinnande" Turkiet som ville ha en lösning.
Propagandan lär fungera bra i början men med tiden så ändras det om några månader så är allt det glömt om konflikten fortsätter och allvaret har gått upp för människorna.
Propaganda är helt normalt i de stridande områdena men vi som tittar på det utifrån vill hellre veta vad som verkligen sker.
Är det en sak vi lärt oss om propagandakrig så är det att Ryssland inte har något att komma med medan Nato har kontroll över hela spelplanen.
Ukraina är vinnare i propaganda men Ryssland vinner troligtvis i det riktiga kriget även om propagandan visar något helt annat.
Man kan tycka vad man vill om det som sker men Ryssland har mer resurser och kan kriga i årtionden om så krävs.
Ryssland verka koncentrera sig till östra Ukraina alltså öster om Dnepr och visar inget ännu inget intresse av västra Ukraina.
Den dominerande nationen brukar dominera sina grannar oavsett om det är USA, Israel, Rysssland, Kina osv. har historien lärt oss att så sker.

Det är ju inget direkt propaganda krig. Folk ser vad galna ryssar har för sig och vet att ryssar är ett dåligt skit folk.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Junta? Krigsrätt mot Zelinsky när Ryssland invaderat?
Ni är ju för gulliga med er efterblivna propaganda.
Er valuta faller med er.

Ja?

För alla bombanfall som har skett mot skolor och dagis i Donbasregionen under flera års tid. Har du missat det?

Det har ju varit världsnyheter om det.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Visst kan det finnas vinnare, dom som säljer militärutrustning och begravningsbyråer!

Men dom rikaste i Ryssland, oligarkerna kommer kanske söka jobb som städare på Mc-Donalds framöver!
Putin kommer garanterat bli mördad, om han inte förstår det så är han vrickad, hans döttrar kommer förmodligen också mördas!

Stora delar av den ryska befolkningen kan nog förbereda sig på svälttider.
Ryssarna vill inte det här och Ukrainarna försvarar sig bara!

Fler röster behövs för att stoppa detta helt onödiga krig, döda ryssar och ukrainare är ingen seger. Det är en tragedi, för alla ryssar och ukrainare. Putin borde avblåsa invasionen, krig är hemskt.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, jag antar du sitter inne på "sanningen".

Ingen sitter på den absoluta sanningen, men man har en skyldighet att som tänkande varelse granska all information kritiskt. Det är helt uppenbart att väst vinklar media på ett sjukligt kraftfullt sätt i detta läge. Om man inte kan tänka, så kan man i alla fall känna det i maggropen riktigt tydligt.

Det här i sin tur leder till att många civila ukrainare får sätta livet till, som den av västmakterna tillfälligt tillsatta presidenten friskt tvingar ut i krig. Zelensky har mycket blod på sina händer redan.

Följande klipp av Coach Red Pill är belysande i detta hänseende: https://youtu.be/gTsbdzdhimY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in