2022-03-02, 18:06
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
I alla krig genom världshistorien så är det invasionsmakten som förlorar ju längre tiden går. För varje dag som går försämras Rysslands chanser.

Och vi vet hur det slutar för de tuffa och fräcka killarna i ledningen
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
FN:s generalförsamling fördömer Rysslands invasion av Ukraina och kräver att den stoppas.

141 länder röstade för resolutionen, 5 röstade emot och 35 avstod från att rösta.

Dessa fem som röstade emot bör ju vara Syrien, Ryssland och Vitryssland.

Vilka är dom två andra länderna som röstade emot? Kuba och Venezuela eller? Var kan man se det?

Misstänker att Kina,Indien,Pakistan avstod från att rösta.

Antagligen vana roulettespelare, de vill se vart kulan hamnar innan de satsar.
Desto närmare kulan hamnar Putins panna, ju fler spelare satsar rätt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Fria och demokratiska europa, det måste man vara mytoman för att påstå idag.

Tycker du att det tillhör ett fritt samhället att stoppa all nyhetsförmedling från motsatta sidan?

Är detta du tycker kännetecknar en demokrati?

Vi lever i en diktatur här i europa, det är dax att du inser detta!

Om det var nyhetsförmedling hade den inte stoppats din pajas! Prata med någon allmänbildad person eller dra till Moskva om du inte förstår hur demokrati fungerar i fria länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Är det därför Tyskland funderar på att lätta sanktionerna?
Kommer inte hända det är bara propaganda från ryska kontoret. Det kommer mer sanktioner och mer hjälp från omvärlden. Är fan stolt över andra människor för första gången på länge.. Att se denna uppslutningen för att motarbeta en diktatur. Kan kanske få denna gamla gubbe att sluta vara misantrop..
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Och vad gör du för att "få stopp på det"? Min gode internetkrigare
Jag är ingen internetkrigare. Jag diskuterar enbart utvecklingen av kriget. Sedan kan jag ha åsikter om hur fruktansvärt detta krig är, men det gör mig inte till en internetkrigare.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Om invasionen varit framgångsrik eller ej beror väl på vad deras plan är. Den vet ju varken du eller jag. Man kanske har planerat på ett månads lång invasion? Baghdad tog det 30 dagar att ockupera efter betydligt längre användning av kryssningsrobotar mot städer.

Man kanske vill minimera civila dödsoffer?
Man kanske vill minimera döda soldater?
Man kanske vill omringa städerna istället för gå in i dem?

What do I know. Vi får väl se med facit i hand efter kriget.

Ja vi får se vad som var planen, men eftersom de som skulle inta Kiev hade bränsle och mat med sig för tre dagar som nu är slut så tvivlar jag på att det går som planerat.

Tror säkert att planen från början var att minimera både skador och dödsoffer oavsett civila eller soldater men eftersom motståndet är av helt annan kaliber har man fått byta taktik. Se t.ex. vad som nu händer i Mariupol, tålamodet är slut.
Citera
2022-03-02, 18:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
80% alltså? Du kunde inte ha överdrivit lite mer när du ändå höll på? Varför inte gå all-in och säga 100%?
Jag drog till med det för det är ungefär den ration jag själv har sett och sen fått debunkat från det hållet. Jag har sett bilder och filmer som är riktiga så 100% är för mycket.
Citera
Medlem
OverAndUnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Precis. Vår ekonomi kommer också hämta sig snabbt, så nu när det är en tillfällig nedgång är det bara att sitta still i båten. Rysslands totala ekonomiska kollaps kommer inte påverka världsekonomin i någon större utsträckning.

Om Rysslands ekonomi kollapsar kan vi räkna med att priset på råolja, gas och flera andra råvaror skickas upp i stratosfären. Förmodligen blir det en dominoeffekt som kastar in världen i depression.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Kommer inte hända det är bara propaganda från ryska kontoret. Det kommer mer sanktioner och mer hjälp från omvärlden. Är fan stolt över andra människor för första gången på länge.. Att se denna uppslutningen för att motarbeta en diktatur. Kan kanske få denna gamla gubbe att sluta vara misantrop..

Nope, alla kommer att lätta sina sanktioner ganska snart.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Gött att dom har spöat dom där låtsasnazisterna.

Observera vilken dålig utrustning Ryska militären har.

Har vi något namn på platsen detta hände?

Ser ut som att Ryssarna nu skickat in den riktiga militären.
Citera
Medlem
RYSSLAND ERKÄNNER FÖR FÖRSTA GÅNGEN: 498 SOLDATER DÖDA

Det ryska försvarsministeriet uttalar sig för första gången om hur många soldater från landet som dött sedan början av invasionen, enligt statliga Ria Novosti.

498 ryska soldater har dött och 1 597 skadats, enligt de officiella ryska siffrorna.

Enligt Ukraina är de ryska förlusterna betydligt större.

Ryssland säger 498 - Ukraina säger 4980

Ska vi gissa att sanningen är någonstans däremellan säg 2000-2500?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rimligen måste de ryska fordonen varit förar och besättningslösa eller så är det någon som ljuger.
Är det alla konvojers moder du talar om eller? Står den fortfarande still? Rysslands arme är ju ett stort skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in