2022-03-02, 17:52
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vad gör du åt det? Inget? Trodde väl det. Bara en internetkrigare. Du gör ingen skillnad för Ukraina, du bara sitter och gnäller. #IstandwithUkraine.
Nu har du förändrat världen! Jävla nolla.

Är det allt den serbiska skolan lär er. Hur kan ni ens tro att Ryssland skulle någonsin hjälpa ett Balkanfolk.
Citera
2022-03-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Plockade av rått-arméns klusterbomber som de släpper på skolor? Det är så deprimerande att ryssarna är så psykiskt sjuka att de bombar skolor.

"OM",dom hade styrkor i skolan så hade ju dom gjort det till en krigszon, menar du att om man skjuter från en skola så skall man inte bli beskjuten, då är det ju riskfritt
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Vet faktiskt inte. Allt jag har fått höra om Ryssens framsteg eller motgångar är ju från västmedia. Hur mycket det stämmer vet jag inte.

Som nyss läste jag på BBC/CNN och Svenska medier om att Judiska memorial center blivit bombat.
Och kolla nu.

https://twitter.com/NeriZilber/status/1499004383031345155

Så du menar att det kan vara så att invasionen varit framgångsrik och att Kiev redan fallit menar du? Ja det var ju var RIA skrev i lördags.

Ja, står det på Twitter är det sant.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Titta du har ingen aning. Vad tror du händer om ryska banker defaultar på sina lån? Du tror inte att det blir en kedjereaktion? Obildade tattare.
Som sagt så är Rysslands ekonomi liten och världsmarknaden har inga problem att hantera ryska banker som går i konkurs. Det blir ingen kedjereaktion eftersom världen vet att Rysslands bristande betalningsförmåga beror på att de slaktar barn i Ukraina och behöver pengarna till klusterbomber.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Fyfan.
Nu är det väl dags att någon plockar den där gangsterledaren putin? Vilken cancersvulst för den stackars ryska befolkningen..
Vilken rädd, ynklig, svag människa.

Sanning för putin är som solljus för en vampyr.
Hoppas det finns någon modig själ som får chansen att befria Ryssland från tyrannen.
Men han gömmer sig väl som vanligt långt borta någonstans som den fegis han är?

Mvh
Har du inte något vettigt att komma med utan bara repeterar i stort sett samma saker i alla inlägg.
Prova att lyssna på denna amerikanske professor så lär dig vad som ligger bakom konflikten.
https://www.youtube.com/watch?v=Nbj1AR_aAcE
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssland har förlorat så stort så det saknar motstycke. Man förlorat hela sin statskassa i princip, man är Paria i hela västvärlden. Man för ett krig som ingen vill ha ens på hemmaplan. Dagarna är räknad för Putin. Som sagt enda han ska koncentrera sig på just nu är hur han ska kunna dra sig ur detta.

Inte ett skit kommer hända Putin. Och Rysslands ekonomi är fine. Iran gick igenom samma process som Ryssland gjorde, var ingen biggie.

Däremot kommer det påverka västvärlden bra mycket mer än Ryssland. Därför man funderar på att ta bort sanktionerna snart.
Citera
Medlem
Citat:
Låter som en dröm. Man har redan börjat fundera på att lyfta sanktionerna då ryska banker har börjat defaulta, vilket kommer påverka världsekonomin.
När publicerades det ? Kan du länka?
Citera
Medlem
Militärexperten James Watling säger till BBC att ryska soldater i den stora kolonnen förstör sin utrustning och saboterar, för dom vill inte delta i kriget. Dom vill inte tränga in i Kiev.

Så dessa uppgifter är inget jag dragit direkt ur röven.

Men jag vill noga påpeka, Ryssland har säkert sänt in elitförband också, det är svårt att veta hur många som är omotiverade.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Vad gör du åt det? Inget? Trodde väl det. Bara en internetkrigare. Du gör ingen skillnad för Ukraina, du bara sitter och gnäller. #IstandwithUkraine.

Nu har du förändrat världen! Jävla nolla.
Själv då? Har du kommit långt in i kriget?
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Miljoner människor är på flykt. Då har man inte behandlats väl.

På flykt? Jag trodde de mördades.
Citera
2022-03-02, 17:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur vet man vilka webbkameror som verkligen är live och vilka som kör loop?

Den enda jag litar på är WacMilk (Han lägger ut källan till olika cam). Två andra som smällde och hade sirener på samtidigt var Live News Reporting och Livestream Events. Igår alla fall. Live News Reporting verkar vara journalister som streamar, så det är nog också ganska trovärdigt.
Citera
2022-03-02, 17:54
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Miljoner människor är på flykt. Då har man inte behandlats väl.

Det är vad Putin menar med "fred", kom ihåg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in