2022-03-02, 17:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Du lever i en fantasivärld. Du kan ignorera fakta hur mycket du vill.
Vilka fakta syftar du på? Hur skulle en kollaps av den ryska ekonomin påverka resten av världen?
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Och du ser mest på tv du.

Han har gjort massa dåliga saker, men ur ett psykiatriskt perspektiv så är han högintelligent och högfungerande.

Det är dessvärre du som är dum, obegåvad och oengagerad. Du sitter framför din tv och kallar världsledare för störda när de planerat för något i ett decennium samtidigt som du knappt vet hur du ska få månaden att gå ihop.

Bara fortsätt lyssna på SR och se på SVT du.
Ur ett psykiatriskt perspektiv skulle han sannolikt diagnostiseras med en och annan grav störning. Ingenting tyder på att han behöver vara högintelligent. Det är bara något du chansar på för att han sitter som ledare för ett land. Han skulle möjligen få över normalbegåvad på ett antal skilda typer av begåvningstester, men att han sitter där han gör beror enbart på sociala handikapp, narcissism, total avsaknad av empati och storhetsvansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det är ju väl ingen som tvivlar på att det kommer bli så. Frågeställningen var om det gick enligt plan och ryssarna gick lugnt och metodiskt fram eller ej. Finns ju hur mycket som helst som visar på att Putin trodde Kiev skulle falla ca två dygn efter att invasionen inleddes och att ett nytt styre skulle vara på plats ytterligare något dygn senare.

Så hade det kanske gått om Ukrainarna mött dom som befriare med blommor och hyllningar som de förväntade sig men nu möter de hårdnackat motstånd vilket det uppenbarligen inte räknat med.

Vet faktiskt inte. Allt jag har fått höra om Ryssens framsteg eller motgångar är ju från västmedia. Hur mycket det stämmer vet jag inte.

Som nyss läste jag på BBC/CNN och Svenska medier om att Judiska memorial center blivit bombat.
Och kolla nu.

https://twitter.com/NeriZilber/status/1499004383031345155
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Är Det det?
Det är nog få som vill riskera att få 25 års fängelse genom att yppa nåt annat än Ukrainadyrkande.
Citera
2022-03-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hur hade USA reagerar på om Kina ingått en koalition med Canada och placerat trupper längs gränsen? Eller hur hade USA reagerat på om Ryssland velat placera kärnvapen på Kuba? Nä, visst ja, det hände ju...

Att använda ordet "whataboutism" börjar vid det här laget kännas ganska historielöst och slarvigt.

Jag vet faktiskt inte i fallet med Kanada. Men du insinuerar att USA hade invaderat Kanada och börjat bomba kanadensiska städer och döda kanadensare samtidigt som de börjar arresterar inhemska protestanter mot USAs invasion av Kanada och förbjuder all inhemsk media som beskriver ingreppet med fel terminologi?

Orkar inte riktigt med de här spekulationerna. Jag tycker bara att ibland måste man se saker för vad de faktiskt är här och nu.

Men jag kan lägga till (innan det tas upp som argument) att jag anser att USAs invasion av Irak borde ha kritiserats hårdare vid tillfället. Där misslyckades väst inse att vi inte var de goda(även om invasionen faktiskt kritiserats både då och i efterhand). Min förhoppning framåt är att alla oavsett sida blir lite mer på sin vakt att ”call out bullshit” när det kommer till sådana här angrepp.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Ja det börjar fan bli löjligt hur ensidig rapporteringen är. Å ena sidan ska västs befolkning förfäras över att man i Ryssland styr informationsflödet till befolkningen, å andra sidan blockerar techjättar ryska kanaler för att skydda folket från desinformation.

De flesta uppgifter kommer från Ukraina, och ibland från ""amerikanska militära källor"" som om de skulle stå och blaja om vad de vet.
De förstnämndas uppgifter ska också tas med en nypa salt, det ligger ju i deras intresse att inte gå ut med egna (militära) förluster och framhäva fiendens nederlag/grymheter/inkompetens.
Fullständigt medhåll. Propagandakriget är bananas den här gången.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Undrar om Erdogan känner till att Zelensky förlöjligade honom när han var komiker?
Erdogan är nog nöjd som en mätt katt, över köporderna på deras drönare.
Tala om reklam!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
USA med allierade vägrar acceptera ett neutralt Ukraina.
Den enda utländska makt som har trupper i Ukraina är Puttler-Ryssland. Men alla länder i Nato är jäkligt glada att de i demokratisk ordning valde Nato för sin befolknings säkerhet
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Whataboutism. Igen. Vi lägger ner.

När du nämner demokrati och mänskliga rättigheter, så pratar jag om dem, inget konstigt alls.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Kina har redan börjat agera förhandlare för båda sidor. Vad svamlar du om? Slå av SVT.

Även om så vore fallet, vad får dig att tro att den civiliserade världen skulle lyfta eller ens lindra sanktionerna Ivan? Slå på hjärnan.
Citera
2022-03-02, 17:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Till västtrollen: Biden kan inte säga att Ryssland begår krigsbrott baserat på vad som hänt hittills.

CNN
Hahaha. USA och NATO ger verkligen Ukraina storfingret här.
Citera
2022-03-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vad ska ni göra nu när era spionsatteliter är släkt ner av hackers?

Duman ska ha extrainsatt möte troligen för att diskutera problemet. När för en galen ledare att trycka på kärnknappen.

Ditt älskade USA är det enda land som använt kärnvapen i krig och dessutom startat flest krig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in