2022-03-02, 17:20
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jag skrev stora människor.
Jag tyckte att du syftade på att Erdogan är en stor människa.
Citera
2022-03-02, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Lägg ner det där. Du och alla andra troll i Sankt Petersburg upprepar er hela tiden.

Baltländerna gick med i Nato för nästan 20 år sedan så Rysslan gränsar redan till ett Natoland. Hur många gånger under dom här 20 åren har Baltländetna anfallit Ryssland?

Din chef Putte har blivit en paranoid mördare som måste avsättas.

Kolla in denna video så förstår du att balt länderna inte är så stor hot mot ryssland

https://m.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE
Citera
2022-03-02, 17:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När han vunnit detta krig. Det är därför hans armé måste nötas ner i Ukraina. Putin måste fastna där för då har han inte resurser att gå vidare till nästa land.
Ja, det är cyniskt men Väst behöver hålla kriget i Ukraina och föra det by proxy. Ryssland, som där emot är direkt involverat, tröttas där med ut.
Den som vill ha makt och samtidigt behålla hedern befinner sig på fel planet, för han/hon blir sitt folks undergång.

Jag hatar politik. Hur blev världen så här äcklig? Går det att vända?
Citera
2022-03-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tro inte på allt skit som sägs, nato har kapat åt sig land efter land mot Ryssland och gjort detta utan att det har kostat dom något, men när det blir en motreaktion så offrar man det landet som var på tur att gå med i nato.

Biden var mycket snabb med att säga att dom inte skulle gå in ukraina, vilket i praktiken betyder att Putin göra vad han vill med ukraina.

Det sorgliga är att detta inte alls hade behövt hända...

Nej Putin kunde låtit bli att anfalla. Vad för länder har Nato kapat åt sig? Det ansöks om att gå med i Nato vad jag vet.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Brud snackar med (för) soldat som givit upp:

https://twitter.com/rblx_eddy/status/1499004379948531716?t=QVV3SGCOFd6KYdPKb7bIHg&

Såg rätt så törstig och hungrig ut. Någon vecka till så har väl en tredjedel av deras armé självdött av hunger. En del kanske försöker fly genom Ukraina och söker asyl i EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När han vunnit detta krig. Det är därför hans armé måste nötas ner i Ukraina. Putin måste fastna där för då har han inte resurser att gå vidare till nästa land.

Tyvärr har du rätt här. Ryssland måste nu stoppas och även Rysslands folk måste till slut inse (efter hårda sanktioner) att nu har vi 2022 och inte 1962.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Pinkade du på dig?
Du får i läxa att titta på Putins tal och för att du ska förstå vilken förvirrad stolle han är så notera den fladdriga blicken utan ljud. Karn som slaktar i Ukraina är ett psykfall. Putin är körd..

Putin må vara körd på 2-3 års sikt.

Men EU är kört innan hösten.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Herregud vilken föråldrad utrusting dom Ryska förbanden har

Att dom ens får iväg ett skott med såna gamla vapen med såna gamla kikarsikten:

https://t.me/RussiaZapad2022/34

Ramzan Kadyrov, var det inte ham som påstods vara död för några dagar sedan?

Propagandan från väst smulas sönder hårt dom kommande dagarna.

Källa på att Kadyrov sagts vara död? Däremot har det sagts att Magomed Tushayev är död.

Putins propaganda visar sig vara falsk, hela tiden.
Citera
2022-03-02, 17:23
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Norrmännen är extremt nationalistiska. Jag hatar dom inte, trotts att jag inser att jag då har fel värdegrund. Det får ni i det globalist-feministiska HBTQ-gänget lära er att leva med.

Jag tycker inte att vi bör föra ideologiernas kamp i denna tråden. Låt oss för en gångs skull vara lite samstämmiga till Putins invasion av Ukraina.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Hur vet man vilka webbkameror som verkligen är live och vilka som kör loop?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Varit borta under dagen. Vad händer? (Vill inte höra nåt om judar och nazister tack). Har inte Kina en stor möjlighet att kunna pressa Ryssland till fred? De har väl stor hävstång på dom? Ska Putin förvandla städerna till ett Grozny?

Det verkar vara hans nya plan. Jag tror han vill ta Kharkiv nu även om det blir en grushög för Kiev tar för lång tid. Där kommer han utse en ny ukrainsk regering och president.
Citera
Medlem
Lite oroande nyheter fr RU.

1. De verkar börja få slut på striddugligt folk - ej färdigutbildade fr militärhögkolor skickas in i Ukraina (arbetspraktik?)

2. Duman ska samlas på extrainsatt möte. Krigstillståndet införs och allmän mobilisering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in