2022-03-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är kaos i tivoli konvojen och myteri på sjön känns som militären fått nog av dårpippin Putin och hans krig....

Osäkra uppgifter, men jag drar slutsatsen ändå att det inte rullar på som planerat.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nato har varit hur snälla som helst med Ryssland, kanske för snälla?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/274634349_205481985108774_5597352444392200293_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=56kMUxamigsAX-dMp7c&_nc_oc=AQn3TLeTWpB_oqmcSZprW-tnOMwqRMvtrke9dLrGR3QBRbebWI5NUR49VZrrc0XCo7k&_nc_ ht=scontent-arn2-1.xx&oh=03_AVIgmX377oi41cS8e7AhJMiQr67JSyyzOt22Yko QwMayqg&oe=6245CDCD
De har bidat sin tid medan de har demoniserat Ryssland i många år och bara väntat på att någon idiot skall göra smutsgörat åt dem.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Kan inte mods ge alla som postar en RT länk en permaban?

Är du emot yttrandefrihet?

Båda länkarna visar samma sak. Vissa kommer inte in på RT News. Därav att jag gav 2 alternativ.

Eller hatar du RT news bara för att västetländska nyheter säger åt dig att göra det?

Är du en tankeslav?
Citera
Avstängd
dacks avatar
Ett litet urval av råvaror produkter fån Molotov Ribbentrop Pakten 1939.
Och som var nödvändiga för att fascisterna med sitt nazityskland skulle kunna bygga upp sin krigsindustri.

Spannmål, Grönsaker, Råolja, Bomull, Fosfat, Krommalm, Järnmalm, Tackjärn, Platina, Managanmalm, Metaller, Timmer, mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Flyktingar är ju det minsta problemet för Europa. Det största och mest oroväckande problemet för oss i Europa stavas ju Putin och han regim borta i Österlandet. Och om även ryska flyktingar skulle söka asyl i väst på grund av svåra tider med ökad fattigdom och förtryck i Ryssland så får vi väl ta det då. Nu är det ju Ukrainas kamp för sin frihet som gäller och dom, då mest kvinnor och barn, som nu flyr från ryssförstörelsen av landet är ju mer än välkomna hit så länge Ukraina är under attack.
Större support för ett land under attack från lede ryss har väl aldrig tidigare skådats.

Arma Ryssland och ryssarna säger jag bara.
Ja, för globalisttroll likt dig så är det väl himmelriket om sverige än en gång svämmas över av militanta "flyktingar" likt 2015, du stod väl och klppade händerna över den trojanska hästen som rullade in. Självklart är det det största hotet mot svenskens existens, näst efter kärnvapenkrig. Blir det kärnvapenkrig är det dock finito för alla så då spelar det ju ingen roll ändå.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är luftherravälde du beskriver.

Jag talar om att västländer skulle kunna besluta om & upprätta ett ryskt flygförbud över hela eller delar av Ukrainas luftrum i syfte att motverka att civila dödas.
Ukraina har bett västvärlden om ett sådant beslut.

Det skulle dock vara ett extremt vågat tilltag, och i stort sett alla västländer vägrar detta med hänvisning till att det troligtvis innebär direkt militär Nato-inblandning, där ryska stridsflyg helt sonika skulle skjutas ned om dom kränker flygförbuds-zoner.

Jag spekulerar lite i att det ändå kan komma ett sådant flygförbud i takt med att civila offer ökar i landet.
Ukraina vill förståeligt nog se en öppen krigföring mellan Väst och Ryssland.
Citera
2022-03-02, 15:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Om läget är så allvarligt som ni unisont säger så har Putler en månad på sig att göra om de större städerna till betongöken.

Bombningarna kommer vara Dresden intensiva. Efter påsk ger han sig och rullar hem dinosaurien och sanktionerna hävs pga. Europa är i total ekonomisk kaous.

Dresdenintensiva är inget ord vi särskriver. Nytt samtal från Putins bunker? Nej, du fortsätter vräka ut påståenden du sitter i ditt rum och fantiserar fram. Sanningen är att du inte har en aning om vad som kommer att ske. Dina 'analyser' ger jag inte fem rubel för.
Citera
2022-03-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Osäkra uppgifter, men jag drar slutsatsen ändå att det inte rullar på som planerat.
Konvojen är haltad verkar det som. Båda sidorna ska ju snacka med varandra idag
Citera
2022-03-02, 15:27
Medlem
Problemet med förhandlingslösningar är ju att Putin aldrig håller vad han lovar. Han lovade ju faktiskt att inte gå in i Ukraina, har ni glömt det?

Hur skulle man då någonsin kunna sluta ett avtal om att Ukraina "delas". Ryssland vill ju för sjutton installera en egen Quisling över hela landet.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Verkar som att Ukraina eventuellt riskerar att bli Vinterkriget 2.0

Frågan är bara vad som händer i det långa loppet oavsett hur det slutar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är jag demokratiförespråkare och har en liberalkonservativ läggning så tack för berömmet. Men dom sjukliga sexfantasierna där du ältar pedofili på längden och tvären, den läggningen tror jag inte jag har, lille Putin hetsar ju knappast upp mig.

Vilket som kommunisterna är ju Putin bästa allierade på hemmaplan i kriget mot Ukraina visste du inte ens det.
Sedan tror jag inte heller lille Putin har råd med någon ekonomisk terror mot väst då den egna valutan nu fallit ner under källargolvet i värde. Men visst, terrorattacker a la 9/11 kan Putin givetvis
beordra sina islamistiska terrorgrupperingar att genomföra för så galen verkan han faktiskt vara.

Fast att Putin dragit igång ett krig är vi i alla fall tydligen väldigt överens om. Tack.

Liberalkonservativ..tala om contradiction in terms, nåja vi låter det vara för denna gång.

Iaf, det här är sista kapitlet som Putler kör nu, han kommer se till att Ukraina blir en stor jävla hög. Sen får vi nog alla hoppas att det är mekaniska stridskrafter och inte atombombe och hypersoniska vapen från ubåtar i svarta havet som förstör infrastrukturen.

Hoppas på få döda. Svaret har vi om två månader.
Citera
2022-03-02, 15:28
Medlem
Cobas avatar
Stridigheter från Mariupol. Syns inga stridigheter men hörs. Filmat av civilist i sitt hem.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t50qrr/fights_in_mariupol/

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in