2022-03-02, 13:01
Medlem
Iskander avlossat från Kalinkavicy
Källa:https://liveuamap.com/en/2022/2-march-ballistic-missile-iskander-was-launched-from-kalinkavicy
Senast redigerad av AviramHawk 2022-03-02 kl. 13:07.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du avslöjar hur efterbliven du är som tror ryska agenter utsända av Putin hänger på Flashback.
Som jag skrev tidigare, många verklighetsfrånvända individer här.
Herre jisses alltså.

Det är ju du som är efterbliven eller så tappade någon dig i golvet på barnhemmet. Det är verkligheten och skriver man något så dumt som "Samtidigt tar ryssarna varje stad dom väljer att gå in i, lugnt och metodiskt." så avslöjar du dig själv.

Det är dags att du börjar odla potatis om du inte ska svälta nästa vinter.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Den där Joe Biden ser ju ut som värsta galning, en riktig krigshetsare …

Donald Trump hade agerat annorlunda.
Helt korrekt. Han hade erkänt utbrytarområdena som självständiga, låtit Ryssland ta Krim, struntat i sanktioner och säkert mött upp med Putin för att diskutera hur man kan demilitarisera Ukraina.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du kommer med emotionella argument. Det är ett krig.
Jag är från Balkan, jag vet mycket väl hur lätt grannar och broderfolk kan börja kriga mot varandra.

Må så vara, men fanns det ett enda fel i det jag skrev ?

Och om du är ifrån Balkan så vet du hur värdelöst det är, det som utspelar sig.
Citera
Medlem
Enligt SVT har ryska stridsplan skjutits ned. Då är inte Ukraina försvarslöst utan har luftvärn tydligen.
Citera
2022-03-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Erdogan och Putin har en ännu tightare relation.
Det finns inga som helst källor på att Turkiet skickat vapensystem efter invasionen - tvärtom, Turkiet har meddelat att man inte gör det.
Däremot fortsätter man sälja vapensystem till Ukraina... Politiskt är det en helt annan femma.
Det är som vanligt Kiev-regimen som håller på med det där, att så splitt. Dom har gjort det många gånger och jag begriper inte att media ens orks skriva om vad dom säger. Turkiet har ju sina problem med Grekland så vi kanske skulle ligga lågt.
Senast redigerad av Moretex 2022-03-02 kl. 13:08.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Hur står det till här då? Paria har använts i vårt språk sedan 1700-talet, då med en betydelse som gled över i den betydelse ordet har idag under början av 1800-talet. Dvs en utstött och föraktad person.

Fast paria är inte samma sak som utstött. Pariorna hade sitt eget kast(som förvisso var lägt stående). Många drar felaktigt likhetstecken mellan paria och utstött, men detta är felaktigt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Nu vet inte jag hur mycket sanning det ligger i det här men jag har hittat dom här uppgifterna.
“V” represents the Russian Marines
“Z” represents units in the Eastern Military District
“Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
“O” represents units from Belarus
“X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
“A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Kan säkerligen stämma, jag såg en korrespondent som bor i Ryssland påstå att V stod för östra distriktet. Men journalister är ofta väldigt okunniga.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Iskander avlossat mot Kalinkavicy
Källa:https://liveuamap.com/en/2022/2-march-ballistic-missile-iskander-was-launched-from-kalinkavicy
FRÅN! Är det bekräftat?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Påverka vad?
Det påverkar alla investerare (och för all del alla som äger någon form av tillgång) i Ryssland att ALLA värden på ALLA tillgångar närmar sig NOLL.
Utom möjligen gas och olja så länge Tyskland och Italien betalar.

Du får läsa igen. Jag undrade hur mycket Putins stopp för utländska investerare kommer påverkar börsen. Om det är ett desperat försök eller om det kommer lindra fallet något.
Citera
2022-03-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Att hålla Sverige utanför en konflikt som inte angår år, till skillnad från UA där det redan pågått i 8 år

Det var en helt OK åsikt.

Jag är annorlunda, jag har börjat hata Ryssland oerhört. En personlighetsförändring jag inte rår för.
Citera
2022-03-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det finns inget annat medel tyvärr. Hade jag varit ung och ingått i en organisation hade jag åkt ned men man måste nu finna alla möjligheter att få ryssarna att förstå.

Kulturpersonligheter och idrottsmän gör allt vad dom kan för att påverka, utan att förstås att sparka ryssarna i röven.

Jag har inte den möjligheten.

Vad vill ni själva göra här mer än att snacka?
Hade hoppats på mer fakta och mindre senildement svammel. Bara för man gillar klottrare behöver man inte göra flera inlägg om det. Självklart har du möjlighet åka, du är bara feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in