2022-03-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Något annat än en rysk seger vore ett av de största militära fiaskon i världshistorien.

Visst ska man inte ta alla siffror till 100% men det är ett faktum att den ryska insatsen har varit långt ifrån en succé.

Vore intressant om någon kunde definiera en rysk seger. Att ha bombat sönder hela Ukraina och dödat hela befolkningen?

Eller till slut lyckas inta regeringsbyggnaden i Kyev och installera en marionett-dikatator?

Eller hur ska man definiera en seger?
Citera
2022-03-02, 12:43
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
I fjärran östern lastas stridsvagnar. Ryssarna kommmer ta över hela Ukraina. Väst är ansvariga för detta.

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1498962927268859907?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1498962927268859907%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fliveuama p.com%2Fen%2F2022%2F2-march-additional-russian-military-equipment-bein g-loaded
Nädå. Det är fortfarande putin som har invaderat ett annat europeiskt land.
Allt blod som spills i detta invasionskrig, ryskt som ukrainskt, är helt på despoten putins händer.

Vad drygt att vakna om man är ett rysstroll.. "jahapp! Ännu en dag full av lögner och inproduktivitet. Ahhh.."

Hälsa Inkompetentomir Pruttin.
Tick tack putin.

Mvh
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Varför ska vi trakassera civila ryssar? Vad har de med saken att göra?
Klart vi inte ska, de är också offer för den dementa dvärgen.

Men på tal om ambassadpersonal, varför har vi inte skickat hem dem än? Eller har vi det? Tåget från Helsingfors till St Petersburg rullar fortfarande.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Oavsett vilket är det ju en ganska stor skillnad på Bagdad Bobs -- lyssnarskara -- och Västs lyssnarskara just nu.

Och du har naturligtvis att många Ukrainare blir slarvsylta och att det står i korten för väldigt många fler. Putin kommer inte vika sig, eller hur?
"Hejhopp, vart en liten missräkning detta, nu åker vi hem! -- Lavrov" Kommer inte hända.

Ukraina kommer inte vika sig, eller hur?
"Putte är ganska schysst ändå, några vakumbomber i bostadsområden var han tvungen till, nu ger vi oss! -- Klitchko x2" Kommer inte hända.

Väst kommer inte vika sig, eller hur?
"Ööö vi har nu fått det bekräftat att Putte hade rätt, Ukraina var nazistiskt och har folkmördat som tusan, så vi drar tillbaka alla sanktioner! -Ursula v. D." Svårt att tro att jag kommer höra de orden.

Vad kommer resultatet av detta bli? Ryssar och ukrainare blir stående med notan och den kommer vara ganska saftig. Verkligheten är brutal.

Den gemensamma faktorn är Putin, tas han ut så har vi en ny spelplan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryska ledare kommer att fängsla Putin och Lavrov och avrätta dom. Sen skyller de alltihop på dessa två galningar. Finns inte nån annan väg ut ur detta.

Tror oaktat allt att sannolikheten för detta är ganska låg. Ska väldigt mycket till.
Citera
2022-03-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dessa flyktingar kommer per skalle kosta en bråkdel av vad kravmaskinerna som invaderade oss 2015-> gjort, och dom kommer tämligen snabbt bli en nettovinst. Vi pratar om läskunnigt folk med IQ runt 100 och som kan känna saker som tacksamhet och hämndbegär.
Tycker du ska kolla tråden om vilka det är som kommer till Sverige.

Tyvärr är det inga blonda gudinnor kan jag meddela. Förvånad? Inte jag iallafall.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Något annat än en rysk seger vore ett av de största militära fiaskon i världshistorien.

Visst ska man inte ta alla siffror till 100% men det är ett faktum att den ryska insatsen har varit långt ifrån en succé.
Dom går inte för fullt. Det är ju uppenbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla sönderbrända fordon som det står V på kommer från östra Ryssland, V=Vostok.
Nu vet inte jag hur mycket sanning det ligger i det här men jag har hittat dom här uppgifterna.
“V” represents the Russian Marines
“Z” represents units in the Eastern Military District
“Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
“O” represents units from Belarus
“X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
“A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Citera
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vilka krig är en succé? Det tog 6 veckor för USA i Irak.

Dessutom hade Irak inte drönare vilket gör en enorm skillnad.
Citera
2022-03-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Du vill sätta upp lite brunskortsregiment som dom har i Ukraina eller?

Protestera utanför ambassaden för all del men vafan ska du bråka med random ryssar för? Om du vill slåss så får du väl åka till Ukraina.

Jag är för gammal. Men nu har norsk allmänhet vandaliserat den ryska vallabussen och målat den ukrainska flaggan på den. Dom har också hotat ryska skidåkare.

Hur skall vanligt folk göra? Trots att jag är gammal, om jag vistats i Stockholm hade jag smygt upp och sparkat rysk personal på benen hårt och sedan taget straffet.

Ryska folket måste få veta hur mycket hat som invasionen har fött. Detta är värre än någonsin.

Stort tack till norrmännen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dessa flyktingar kommer per skalle kosta en bråkdel av vad kravmaskinerna som invaderade oss 2015-> gjort, och dom kommer tämligen snabbt bli en nettovinst. Vi pratar om läskunnigt folk med IQ runt 100 och som kan känna saker som tacksamhet och hämndbegär.

Håller med om att Ukrainare är vettiga, precis som ryssar är. Arbetssamma och lugna.

Men vi har ej infrastrukturen på nåt sätt att inhysa människor i dom mängder som kommer. Vars skall dom bo? Järva?

Tar ändå 7-8 år även för dom att komma in samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag håller med i stort men det där med "skona civilbefolkningen" har verkligen ändrats de senaste dygnen. Kharkov och Mariupol ser närmast ut att jämnas med marken. Det lär vara långt mycket mer än 200 civila dödsoffer också.
I
går var det drygt 132 så la på ca 70 för nattens strider i min amatöruppskattning för jämn siffra.
Sen är det ju så att ju hårdare Ukrainarna kämpar emot desto mer risk för missriktade raketer och missiler eftersom fler sådana kommer avfyras.
Hela soppan är sorglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in