2022-03-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Fråga din arbetsgivare om du får läsa Minsk-avtalet från 2014-15 och kom sedan tillbaka och diskutera om ditt ensidiga resonemang. Allt har två sidor, även myntet.
Jag har koll på det avtalet. Blir nyfiken på vad exakt i avtalet som du kan hänvisa till som gör att Putins agerande inte är felaktigt.
Citera
2022-03-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag kan väl inte hålla på och lära dig grundläggande fakta som vore jag någon slags dagcenterföreståndare. zelensky har right of return i israel, ett garanterat medborgarskap. de stackars soldaterna har inte detta alternativ.
Det argumentet är ju inte så värst övertygande. Svara på frågan, varför stannar han kvar och riskerar livet istället för att utnyttja det privilegiet som du påstår att han har.
Citera
2022-03-02, 12:46
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Helt sjukt hur han och USA har lyckats manipulera till och med 77% av Flashbackare. Enligt en tråd så har 77% av användarna röstat för att dom älskar Zelenski hahaha

Det är ryssarna som har manipulerat 23% psykopater.
Citera
2022-03-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Haha var det därför lill-juden vägrade att skriva på papper att det ej skulle placeras strategiska missiler längs med den 200 mil långa gränsen?

Du lever i en propagandaskapad drömvärld, lönlöst att diskutera verklighet med dig då du är övertygad om en skev agenda.

Du ska ha jävligt klart för dig dock, att ryssarna gjorde förbannat rätt i att dels avfärda hotet i farstun och dels att EJ lita på jänkarna så småningom inte skulle placera strategiska missiler längs med gränsen. Och därmed ha landet i en halskrok för all framtid. Förbannat bra gjort ryssland!

Oavsett vad papegojor som du ekar i kör!
Jag får väl citera "jag ogillar vad du säger men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det", och nä, jag åker inte till Ukraina för att strida eftersom det hänger inte ihop med det vi diskuterar
Citera
2022-03-02, 12:50
Bannlyst
Nej, en usel marionett för oligarkerna. Dom har röstat fram en komiker-clown. Hur tänkte Ukrainarna där? Sinnessjukt.
Citera
2022-03-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Alla länder runtom som fick ta smällen för att stänga ute Tyskland från världsekonomin till exempel
Tror att dom flesta länderna tyckte att det var bättre än att ha Hitler som makthavare. Sen fanns det länder som fick nitlotten att tillhöra Sovjetunionen. Det var naturligtvis inte optimalt. Men numera är de flesta av dessa länder befriade från Sovjetunionen och numera Ryssland
Citera
2022-03-02, 13:16
Medlem
Drozds avatar
Zelenskyj är ingen riktig politiker, han är en skådespelande marionett vars politiska karriär liknar en absurd komedi.

Zelenskyj började sin politiska karriär som huvudrollsinnehavare i den populära tv-serien ”Folkets tjänare”. Han spelade i serien (ironiskt nog) en oligarkbekämpande ukrainsk president.
Ihor Kolomojskyj, den ukrainsk-israeliske oligarken, miljardären och mediamogulen som äger kanalen "1+1" där serien sändes, bestämde sig för att komikern Zelenskyj skulle bli president på riktigt. Kolomojskyj betalade Zelenskyjs valkampanj och han blev alltså president på riktigt. Zelenskyjs parti heter f.ö. ”Folkets tjänare”, precis som i TV-serien. Ibland överträffar verkligheten dikten.

Kolomojskyj är också storsponsor av den nynazistiska Azovbataljonen, minst sagt "udda" med tanke på att han tillhör den judiska tron.
Citera
2022-03-02, 13:18
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kolomojskyj är också storsponsor av den nynazistiska Azovbataljonen, minst sagt "udda" med tanke på att han tillhör den judiska tron.
Det är fullt logiskt ifall han som jude ogillar nazister, skicka dem för att bli kanonmat i ett krig mot ryssland.
Citera
2022-03-02, 13:26
Medlem
Z på videoklipp via sociala medier i morse (och sett på BBC News): "Ukraine is a symbol of the fact that any people cen become the Best People on Earth, at any time!".

Alltså, det här är jävligt ihåligt om ni frågar mig, Han försöker låta som Churchill men landar i en degig åker.
Citera
2022-03-02, 13:33
Medlem
Jag vet inte om han är bra eller dålig men jag vet att han har varit med i någon romantisk komedi med hon tjejen från lilja4ever...

Det är väl det man kan säga om det...

Mvh

Spritegott
Citera
2022-03-02, 14:05
Medlem
På säkerhetskonferensen i München hotade han underförstått med att Ukraina kommer att utveckla egna kärnvapen om inte väst ger militärt stöd nu genast. Trodde han verkligen att Ryssland skulle låta det passera? Mindre än 4 dygn senare inledde Ryssland invasionen. Så nej, Zelenski är en usel ledare.
Citera
2022-03-02, 14:28
Medlem
Jag undrar om Zelensky är psykopat.
Han har struntat i lagar, avtal och löften.
Då har han alltså en väldigt flexibel inställning till sanningen.

Han påminner om filurer som Reefat el-sayed och Macciarini.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in