2022-03-02, 11:26
Medlem
Det spekuleras att Putin antingen är sjuk i cancer, eller har komplikationer efter att ha haft Covid-19
Citera
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Öppna en historiebok och sök upp Indiens historia med England och väst.

England förr = Slakta indier med machete
England då och idag = Väst
Indien = Inte gilla England
Indien = Inte gilla väst
Majoriteten av ”indierna” som kommenterar online är oftast pakistanier, de har väldigt lika namn. De flesta får betalt av ryska eller kinesiska staten att posta anti-västerländskt material online, och andra är fake accounts. Tro mig, jag har själv bott 4 år i Kina och de är experter på informationskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Haha fyf an vad lol att väst nu beter sig exakt som Bagdad Bob gjorde 2003. Det är klart som korvspad att ukraina jämnas med marken oavsett om västmedia försöker hålla de tappra, stackars pseudoeuropeerna vid god vigör innan de blir köttfärs.

Detta är inte europas sak att lägga sig i. Ukraina är Sovjet och således Ryssland. Ukraina borde lägga ner nu.

Lite offtopic: En sak är dock säker och det är att Zilensky sitter trygg i något EU-land och gängar med frugan. Ursula Von Der Layen är nog med på ett hörn on kanske slavsnopp.

Vad menar du med det? "Egentligen" är det ju så att större delen av ryssland "är Mongoliet" och således borde lyda under Ulaanbaatar, eller hur? https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire
Citera
2022-03-02, 11:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Vad som menas är att t.ex. Usa, EU eller Nato skulle militärt garantera Ukrainas luftrum. Det skulle betyda att gå med i kriget mot Ryssland. Nato kan man räkna bort på en gång eftersom det inte är så Nato fungerar. Ganska otänkbart att EU eller USA skulle göra det. Militärallianser gör man innan krig.

Det skulle kunna ändras pga exceptionella händelser. Skulle Ryssland börja ägna sig åt regelrätt folkmord kan spelplan ändras och EU och/eller Usa starta krig mot Ryssland. Men att sporadiskt, trots att det är med flit, döda civila räcker inte för det.

Mvh
Jepp, det var det jag tänkte. Det var lite trollaktigt av mig att locka fram ett svar som bekräftar min egen uppfattning. Så, jag fattar inte vad man skulle uppnå med ett införa flygförbud för ryssarna (som Ukraina redan beskjuter från marken). Det känns som ett sätt att tvinga fram hårdare repressalier mot Ryssland från andra länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Alltså om vi bunkrar i Sverige så undrar man ju hur det ser ut i Ryssland idag?

Skiter dom i att gå till jobbet för att istället hamstra det som finns kvar i butikerna? Det måste ju vara kaos deluxe i den ryska stadsapparaten as we speak.
Det är nog värre här, de flesta svenskarna är ju som sagt sjuka i huvudet och behöver ett stålbad det bevisade ju covid.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Hur blir det med precis alla företags investeringar i Ryssland? IKEA, Scania, SKF osv?

Jag tror att putin bara tycker det är bra om oligarkerna i väst förlorar sina pengar.

Frågan är hur mycket det rör sig om, om Ryssland beslagtar alla västs investeringar i R.
Alla aktier, alla former av fasta tillgångar, mm.
Citera
Bannlyst
16 livecams i ett..

Kyiv / Kiev / Kijów, Lwiw / Lwów Live camera

https://www.youtube.com/watch?v=e2gC37ILQmk
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ryssarna är roliga när de skickar en idrottsminister? till förhandlingarna. Det är ett sätt att visa hur mycket de skiter i förhandlingarna

Kan det vara så att förtroendet för Putin börjar krackelera i hans egna led och därför väljer en av de (få?) ministrar han fortfarande litar på att skicka till förhandlingar?
Citera
2022-03-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, jag tror också det. Ett rent imperialistiskt expansionskrig. Det är den mest sannolika förklaringen. Och detta är vad en del här i tråden sitter och försvarar.

Ja det sa ju Putin själv. Imperiet ska ta återupprättas med samma länder som förr
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Janukovytj skiter på sig just nu. Tvingas av Putin att åter bli Ukrainas "president". Tror inte han vill sätta sin fot på ukrainsk mark längre.

https://nv.ua/ukraine/politics/viktora-yanukovich-nahoditsya-v-minske-smi-novosti-ukrainy-50221563.html
(använd maskinöversättning)

Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Han har ju dödshot på sig från den ukrainska armén. Han kommer ju bli skjuten direkt.
Haha, skrattretande att sätta in den Belarusfödde ärkeskurken Janukovytj vars rymmarhelikopter knappt kunde lyfta pga tyngden från det Ukrainaska folkets milliarder han snodde med sig till sin bästis Putin.

Högförräderi.
En ukrainsk domstol i huvudstaden Kiev dömde i januari 2019 Viktor Janukovytj till 13 års fängelse för högförräderi. Janukovytj flydde till Ryssland i februari 2014 och åtalades i maj 2017 för att ha gjort allt för att hjälpa Ryssland att annektera ukrainskt territorium. Han dömdes i sin frånvaro.

Förskingringsanklagelser.
Viktor Janokovytj anklagas för att tillsammans med sin familjs nätverk ha förskingrat motsvarande ca 200 miljarder kronor från den ukrainska statskassan. Janokovytj förnekar anklagelserna.

Janukovytj har av sina motståndare kritiserats för att ha kontakter inom den organiserade brottsligheten sedan 1980-talet. Han har också kritiserats för att ha kontakter till den så kallade Donetskij-klanen, en östukrainsk grupp inom affärer och politik och dess ledare Rinat Achmetov.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Janukovytj

Så har ännu ett lyxdrypande diktators- palats öppnats för världen. Denna gång med toaletter på äkta guldfot, falska romerska ruiner och monumentala sammetssoffor. Ägaren som inte lär komma tillbaka heter Viktor Janukovytj och landet är Ukraina.
https://www.svd.se/barbariets-boningar-kladda-i-guld

Putins skeva verklighetsuppfattning kommer av att han omger sig med rövslickande jasägare (eftersom han nackat nejsägarna). Den tafatta invationen beror på att tungan-i-skruven-rådgivarna tutat i Putin att han skulle tas emot med öppna armar av det Ukrainaska folket bara han plockade bort dom knarkande Nazisterna från makten.
Senast redigerad av Taggad 2022-03-02 kl. 11:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Eller så är det såhär enkelt. Indien köper mycket av sin krigsmateriel av Ryssland och har nära militära samarbeten rörande ubåtar och flygplan bland annat.
Dessutom har väl Indien för närvarande ett högerstyre som gillar att umgås med andra högerpolitiker som Putin.

Stämmer mycket väl.

Gissar på att historian med väst kan ha påverkar detta självklart!

Indien är ett pissland precis som Ryssland ändå. Två länder som är kända för fattigdom och scammers, huvva.
Citera
Medlem
Jag låter grannarna hamstra så tar jag vid behov. Det är så världsekonomin fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in