2022-03-02, 07:27
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilo98
Härmed en gammal nyheṭ.. cirka fem dagar sedan hände detta.

POTUS Joe Biden sa att man ska inte sända amerikansk trupp att kämpa i detta krig.

Länk till BBC-artikel.

Artikeln spekulerar över varför Joe Biden lanserar denna policy. Man säger sådant som "icke-interventionism", "Ryssland för starkt för USA att bekämpa" osv.

Vad anser ni som postar i denna tråd om detta? Kommer USA att sitta operativt overksam i detta krig?
Ska man vara helt ärlig så har USA uppnått sitt mål i detta krig, slå in en kil mellan Ryssland och Europa.
Citera
2022-03-02, 07:27
Avslutad
Jag fick nyss en newsflash från aftonhoran med rubrik USA: Ryssland förbereder vakuumbomber

Verkar som den försvann lika fort. Någon mer som uppmärksammade detta?
Citera
2022-03-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Där står ju en T-80, så jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande.

Har aldrig heller sett stridsvagnsammunition ligga i baksätet på en bil förut. Tror inte att det skulle vara helt okej enligt SäkB i Sverige
Jävlar vilka bilder i flödet under. Hur fan ska detta sluta
Citera
2022-03-02, 07:31
Medlem
https://www.friatider.se/bombade-huset-i-charkiv-var-nazikrigarnas-hogkvarter

Man häpnar, vad gör deras högkvarter mitt i staden där civila rör sig? Ett givet mål för ryssarna ändå rör sig civila i området. Stället skulle varit utrymmt och avspärrat.

Om ni har kontakt med civila i Kiev så skriv till dem att undvika platser som ryssarna snart bombar och stanna i skyddsrummen. Mobilmaster, tv-tornet (bombat), militära fordon, elverk och regeringskvarteren.

Främst regeringskvarteren i Kiev är livsfarligt vara nära de kommande dagarna.
Citera
2022-03-02, 07:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ytterligare en rysk konvoj i södra Ukraina påstås ha angripits av ukrainskt flyg och arméstyrkor samt nationalgardet.
Senast redigerad av Sonnenwende 2022-03-02 kl. 07:42.
Citera
2022-03-02, 07:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Där står ju en T-80, så jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande.

Har aldrig heller sett stridsvagnsammunition ligga i baksätet på en bil förut. Tror inte att det skulle vara helt okej enligt SäkB i Sverige
Det är väl en kanonavfyrad rb-robot.
Citera
2022-03-02, 07:34
Medlem
Nyhet från dr.dk

Russere kan ikke forlade landet med mere end 10.000 dollar udenlandsk valuta
Den russiske præsident, Vladimir Putin, underskrev sent tirsdag aften et dekret, der gør det ulovligt at rejse ud af Rusland med mere end 10.000 dollar i udenlandsk valuta.

Forbuddet gælder fra i dag, og beløbet svarer til cirka 67.000 danske kroner.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine-putin-og-scholz-holder-moede-ved-det-store-hvide
Citera
2022-03-02, 07:34
Bannlyst
NAYIRAH al-Sabah, dotter till Saud Al-Sabah, den kuwaitiska ambassadören i USA, som vittnade falskt inför den amerikanska kongressen den 10 oktober 1990:

https://youtu.be/LmfVs3WaE9Y

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Det föreligger förstås ingen risk att dessa uppgifter skulle vara en del i propaganda kampanjen?

Känner du till den Kuwaitiska " sjuksköterskan" Al Shaba?
Citera
2022-03-02, 07:38
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Ska man vara helt ärlig så har USA uppnått sitt mål i detta krig, slå in en kil mellan Ryssland och Europa.

Och det är Europa som drabbas värst och får ta den ekonomiska smällen.
Citera
2022-03-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Diverse analytiker experter sa att kiev faller inom 24h under dag 2. Hallå vad har ni att säga idag? Jag är också expert och säger Kiev kommer inte falla.

Då Ryssland inte vill göra som med Grozny som jämnades totalt med marken så tror jag inte på något massanfall på Kiev. Vore vansinne då hela världen tittar på och det skulle bli massiva civila förluster.

Tror taktiken är omringa staden så utländska hjälp inte kommer in och sedan robotattacker mot utvalda mål, som TV-tornet som bombades till de styrande ger upp.

Ryssland kommer aldrig tillåta NATO kärnvapen i Ukraina så Putin kommer inte backa.
Citera
2022-03-02, 07:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
T-80 har jag inte sett på den ryska sidan, eventuellt någon T-90 - svårt att bedöma på bilderna ibland. Men inga Armata, inga Terminator-stridsfordon eller så. Vad gäller stridsfordon verkar det för övrigt vara BMP-2 som gäller.

Nästan som att man har transporterats tillbaka till glada 90-talet.
Flera T-80 slogs ut första dagen av Ukraina.
Citera
2022-03-02, 07:41
Medlem
Jag håller med att någon "soppa torsk" är det inte tal, någon logistik kan det vara som ni nämner.. vet inte vem som kom med det påstående soppa torsk . De väntar för ja de slåss med sina bröder/systrar så i detta fall i jämförelse med Syrien/Israel 48-67-73 som är edsvurna fiender och har inga problem att krossa sin motståndare , så vill Ryssland inte attackera på ett sätt tagen från en terminator film hur än många här verkar tro det.

Bästa med mitt jobb är man reser mkt så kan lätt säga MSM snackar så mkt dynga ibland

Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Jo men det handlar om logistiken och att få fram mat och bränsle till fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in