2022-03-02, 01:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Putin har tröttnat på den långsamma framryckningen, blir förmodligen mer och mer aggressiva bombningar.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Precis, Ukraina kunde inte anförtros kärnvapen och så här i efterhand så var det rätt beslut.

Precis, och ditt rätta beslut blir att luta dig tillbaka, slå upp din största planch på Putins hamsteransikte du kan hitta och lägga en sats . Så här i efterhand , det enda rätta beslutet för en efterbliven rysk nationalist. Ingen kommer att sörja era lobotomerade gopniks. Ni är en fara för er själva och andra. Ni borde buras in, istället ställer ni upp som värdelösa megafoner i västvärlden.

Är du svensk ? Du borde fan skjutas i en summarisk rättegång utan vittnen.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Andas lite.
Vadå ingen leker?
Om Ryska hotet blir verklighet vet vi alla att Sossarna är de första som lämnar Sverige.
Det beslut hon tagit nu ville övriga 90% i Riksdagen så något annat vore bara märkligt.

Om några veckor är vi tillbaka i det normala igen.
Då kan Sossarna fortsätta sitt förstörande av Sverige.

Chilla nu. Jag skrev vad jag tycker. Vem skulle du välja som alternativ. Jag väljer Maggan, vem väljer du?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas

Håller med. Hon har hittills gjort ett bra jobb. Hon har också visat att ingen leker med henne. Just nu ser jag inga alternativ.

Kom ihåg..

Hon behöver inte snacka om : inrikespolitik, energipolitik, covid, kriminalitet, etc..

Hon behöver enbart fokusera på en fiende på distans. Problemen finns inte hemma i media.., bara ute "där"..

Hon har fått en smekmånad i las vegas politiskt.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Det är något som kommer aldrig någonsin släppas. Med dessa pengar så hade Polen varit en supermakt idag.

Den dagen då Ryssland kommer betala krigsskadeståndet till oss, så kan vi sätta oss vid bordet
Polen - en supermakt??

Polen var den svagaste nationen under andra världskriget - ni låter tom idag som några gibs negrer.

Polen tillåts bara existera för att hålla tillbaka Tyskland i princip - ingen har respekt eller är rädda för er. Polen och polacker har totalt övermod, ni förstår inte hur lite respekt väst har för er. Tyskland, Ryssland you name it - ni kan inte försvara er själva.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kasta molotovs är ju precis vad gemene man gör varje dag.

På pansarfordon rattade av knappt byxmyndiga amatörer?

Det låter som att du är uppvuxen på en spännande plats.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"Kan bli ett nytt Aleppo" står det på Aftonhoran.

Justja, när USA gick emot FN och gav sig på Syrien, dödade otaliga civila och begick krigsbrott.

Att folk inte lägger ihop 2 och 2. Det här uttalandet bevisar bara hur korkade dagens människor är.

Jag kommer exakt ihåg narrativet under USA's invadering av Syrien. Media målade upp USA som hjältar och dagligen rapporter om deras "framsteg".

Då jag har många vänner idag som flydde därifrån har de alla vittnat om händelser som är så sjuka att man inte tror det är sant.

De riktiga gangstrarna är USA - som än en gång är roten till problemet.

Tyvärr är det ju så mycket bottar och betalda cucks härinne som gör allt för att hindra diskussion och information att flöda fritt.

Just Rysslands och Ukrainas historia är vidrig och märkligt nog helt befriad från USA.
Här är det bara Ryssarna som visar framfötterna
Holodomor är ett bustrick som till och med skulle imponera på Pol Pot, Mao och Hitler

https://sv.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Han skulle inte visat sin hand i förväg. Kunde hintat om att USA kanske ger sig in. Nu gav han Putin klara förutsättningar.

Han har en hemmaopinion att tänka på. Att hinta om att han eventuellt skulle gå in i en väpnad konflikt med Ryssland tror jag inte skulle stärka hans redan låga popularitet. Om sen Putin ändå valt att gå in o USA inte ingriper, ja då framstår han som en svag ledare internationellt och Putin kan visa att USA inte vågade möta Ryssland och därigenom utropa en seger mot väst och NATO.
Sen skulle förmodligen världsekonomin ta jävligt stor skada om man befarar ett krig mellan USA Ryssland.
Citera
2022-03-02, 01:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Lite OT, men vad fan tänker en sån där gubbe?
Tänker?
Hans hjärna består av en slumpgenerator, en wordlist och en repeaterkrets.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"Kan bli ett nytt Aleppo" står det på Aftonhoran.

Justja, när USA gick emot FN och gav sig på Syrien, dödade otaliga civila och begick krigsbrott.

Att folk inte lägger ihop 2 och 2. Det här uttalandet bevisar bara hur korkade dagens människor är.

Jag kommer exakt ihåg narrativet under USA's invadering av Syrien. Media målade upp USA som hjältar och dagligen rapporter om deras "framsteg".

Då jag har många vänner idag som flydde därifrån har de alla vittnat om händelser som är så sjuka att man inte tror det är sant.

De riktiga gangstrarna är USA - som än en gång är roten till problemet.

Tyvärr är det ju så mycket bottar och betalda cucks härinne som gör allt för att hindra diskussion och information att flöda fritt.

Apropå ingenting. Ukraina får massivt stöd och vapen från EU trots att de inte är medlemmar. Cypern som är EU-medlem har varit ockuperat sedan 1974 och har inte ens fått en endaste handgranat från EU.

Polen vill tydligen ha tillbaka en del av västra Ukraina som de anser är polsk, innan de godkänner ett ukrainskt medlemskap i EU.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Uppgiften om en attack på en stor konvoj har nu även nått Expressen:

Jag har lite svårt att tro på den höga siffran, men om det stämmer så åker ju ryssarna på jättemycket stryk i Ukraina. Men förmodligen är det en överdriven siffra.
Vore verkligen bra, Ukraina i söder har haft några motgångar.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Asså jag tror han som skrev det har en poäng i viss mån. Men som jag skrev nyss så har jag svårt att se att västeuropéer skulle pilgrimsfärda till en krigszon. Men att ryssarna har människohandel i blodet råder det ingen tvekan om. Det råder inte heller någon tvekan om att att sånna här krigssituationer med för människohandel och annat vidrigt mänskligt lidande.

Ok, det var så du menade. Då blev det lite klarare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in