2022-03-02, 00:09
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Det finns två tänkbara utgångar av kriget.

1. Ryssland jämnar Ukraina med marken och befolkningen kapitulerar (när grisar lär sig flyga).
2. Ryssarna fimpar dvärgen och inser vilket stolpskott han var och sedan ber Ukraina och resten av världen om förlåtelse. Samt betalar krigsskadestånd.

Går nr 2 in så tycker jag att Roman Arkadjevitj ska gå in.
Verkar vettigt och levt livet i väst i många år.
Citera
2022-03-02, 00:09
Medlem
Fan vilken sjuk värld vi lever i asså.
Allt känns bara som en lek för mäktiga män och kvinnor.

Börjar på riktigt överväga om man ska gå off-grid.
Internet gör en tokig, vi är alla slavar under mäktiga män och kvinnor.
Citera
2022-03-02, 00:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jo, men problemet är djupare än så.

Ja det har jag inte tjafsat om. Jag är kärnkraftsförespråkare. Men den andra postaren ville ju hävda att det var helt orelaterat.
Citera
Bannlyst
Känns som Putin släpper iväg några missiler på morgonkvisten för att sen invänta omvärldens reaktioner!
Nu har det snart gått en vecka, vad väntar galningen på?
Ska den 6 mil långa konvojen bara stå utanför Kiev 🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kineserna är smarta. Dom gör business över hela världen utan att skicka sin militär. Väst har en del att lära där. Det är därför vi har den situation vi har nu. Kina är redan nu eller inom en väldigt snar framtid världens nya supermakt. USA och Europa är på nedgående. Krig och förödelse.

Dom är inte i närheten av USA, men definitivt på uppåtgående.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Tidsfråga.. Om polacken sätter ner foten och säger att det räcker, så är de svåra att stoppa.

"You can't destroy the Polish national-consciousness or Poles on the battlefield, but if you give them power, they will destroy themselves."

- Otto Von Bismarck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Hahahaha

Den enorma militärkonvojen verkar stå stilla pga brist på bränsle och mat
Ryssland har verkligen inte planerat eller förberett denna invasion något bra, om de ens har gjort några större förberedelser alls överhuvudtaget innan de gick in.
De verkar planera dag för dag och vissa operationer verka ha gått fel av ren klumpighet och klantighet.
Det är problematiskt när tankbilarna har fått soppatorsk
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Detta säger väldigt mycket om hur motiverade dom ryska soldaterna är:

Pentagon official says Russian troops have 'deliberately punched holes' in their own gas tanks 'presumably' to avoid combat as morale declines

The troops appear to be self-sabotaging in order to avoid combat, the unnamed senior Pentagon official said, per The New York Times. The official added that many of the Russian troops are young and inexperienced in combat, and they are facing dwindling food and fuel resources.

https://www.businessinsider.com/russian-troops-have-punched-holes-their-own-gas-tanks-2022-3?amp
Mycket bra, de kan inte arkebusera hur många som helst av sina egna, sak samma med de folkliga protesterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vad var det Putin sa till sina generaler? Att dom ska förbereda för ett kärnvapenkrig? Nåt sånt var det men iallafall, då tänker jag. Ryssland har 6000 kärnvapenladdningar, om han avlossar 5-10 stycken. Hur stor skada för jordens befolkning gör dom?

Jag tror den mannen är beredd att göra det, oavsett vad folk säger
Av dessa 6000 så är 1500 redo. Men även dessa 1500 hade räckt för att leda till mänsklighetens undergång.
Citera
2022-03-02, 00:11
Medlem
Kherson har fallit

https://twitter.com/200_zoka/status/1498788887585607688?t=gexnyh6SM6a1TihrBsncTw&s=19

Bombningar i Odesa

https://twitter.com/Artemsolfastov1/status/1498733376131543057?t=iPHTad4QhtO2NchME27rKw&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Tidsfråga.. Om polacken sätter ner foten och säger att det räcker, så är de svåra att stoppa.

Ja, dom får sätta in kavalleriet
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ja det har jag inte tjafsat om. Jag är kärnkraftsförespråkare. Men den andra postaren ville ju hävda att det var helt orelaterat.

För det är inte jätterelevant egentligen. Det djupare problemet är att vi inte är självförsörjande till att börja med. Krig påverkar alla möjliga sektorer i ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in