2022-03-01, 22:09
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du tror inte man har med sig extra bränsle i lastbilar när man krigar? Kanske lite konserver då ett krig oftast pågår i längre än 36 timmar

Därav att jag tror att de ej planerade att gå in. Det vände 100% när NS2 blev stoppad.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du tror inte man har med sig extra bränsle i lastbilar när man krigar? Kanske lite konserver då ett krig oftast pågår i längre än 36 timmar

Maten dom fått har gått ut för 7 år sedan, dom har inget bränsle, dom sitter fast i mörkret och fryser och då startar man fordonen för att få värme, fler och fler får bränslebrist i sina fordon.

Hela världen skrattar åt Putins armé.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Denna konflikt är så konstig på många sätt...Båda sidor kallar varandra för Nazister lel.

Fattar inte heller vad Putins mål var, var verkligen hans analys att Rysslands influens i Ukraina skulle överväga nedsidorna med sanktionerna?

Putin har blivit galen och tappat all verklighetsförankring, det framgår av hans tal inför invasionen.
Hört flera experter i tv och intervjuer försöka förstå sig på honom och hans uttal, men alla kommer till samma slutsats - Hela proppskåpet har brunnit hos honom.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Är man med i Eurovision Song Contest är man en del av Europa
Israel är med i ESC och de är inte endel av Europa. Men Ryssland är faktisk en del av Europa.
Citera
Medlem
No more Apple for you.

Citat:
Apple confirms it has paused all product sales in Russia.

RT News and Sputnik News apps also no longer available outside Russia

https://twitter.com/iansherr/status/1498761119065952257
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Det är så pass alltså? Är ju extremt tyst om det i media, har lyckats se några fåtal videos härifrån på mindre demonstrationer men inte mer. Fyfan, man kan inte annat än lida med civilbefolkningen. De förtjänar inte det här bara pga den idioten Putin. Jag skäms över att jag innan allt detta på allvar tyckt att han verkat vara en bra president. Bara att vara första man ut och erkänna sitt fel, och helvetet vad felet jag hade.
Tänker att det är oerhörd stor skillnad på att starta krig idag mot hur det var innan digitaliseringen och internet etcetera. Dels har folk en bild av hur det är och kan vara på andra ställen än det egna, dels kan inte krigsmaskineriet dölja vad som pågår ”på marken” då alla smartphones hjälper folk att dela info. Därför vill ryssen nu t.ex blocka Wikipedia då sanningen riskerar att uppröra den egna befolkningen.

Jag tror majoriteten ryssar inte vill ha krig, eller uppfattas som den ockuperande parten - de vill resa, studera, vara delaktiga i en demokratisk värld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Kan också betyda att han är rädd att Ryssland ska bombas med kärnvapen.

Ingen har hotat honom med kärnvapen. Tror ingen annan är så dum att börja.

Tror ingen normal människa vill ta det steget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Kan också betyda att han är rädd att Ryssland ska bombas med kärnvapen.

Vem vet, kan säkert vara så, svårt o säga vad den där människan tänker egentligen. Hade det nu hänt dock kan vi nog nästan säga hejdå till det landet som nu skulle våga göra det. Då kommer det smälla så in åt helvete med Ryssarnas kärnvapen arsenal också .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nu slåss ju inte länderna inbördes i NATO vilket också var en anledning till NATO.

Förhindra ytterligare ett världskrig. Men nu är vi här för en dåres storhetsvansinne.

Det Putin inte räknade med att väst skulle reagera så pass som dom gjorde.

Putin lyckades ena väst något otroligt och till och med dom gamla öststaterna. Säger väl allt om inte dom vill ha med ryssen att göra. Haha. Finns en anledning varför USSR föll så snabbt som det ändå gjorde.

Ska bli intressant att se om USAs union faller någon gång igen.

Btw USA lyckades göra det USSR failade och det var att hålla samman union samt expandera.

NATO används enbart för att främja ekonomiska intressen. Nordstream 2 t.ex. Vem får sälja gas nu om inte USA. Den amerikanska vapenindsustrin blomstar. Plus vapentillverkare i Europa. Samma människor som äger vapentillverkare äger även läkemedelSbolag. När corona var över behövdes en ny kris för att trycka upp nya pengar och skuldsätta befolkningarna i Europa och USA. Du är lurad som alla andra. Dom ekonomiska intressen är ointresserade av befolkningens lidande var så säker.
Citera
2022-03-01, 22:10
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seradas90
Om Ryssland nu lyckas med denna utdragna strid mot Ukraina , skulle dom i praktiken kunna attackera ett annat land direkt eller kommer dom vara tvungna att "laga" sitt trasiga land och fixa ekonomin (som kanske knappt går nu) innan nästa strid? Kärnvapen borträknat eftersom inte ens hans borde vara sån idiot att han faktiskt väljer att använda det.... och om han skulle ge sig på Sverige tror ni nordiska länder plus kanske Storbritannien hade hjälpt till att strida då det är så pass nära dom själva? Kul med seriösa åsikter för vissa här har vettiga formuleringar och tankar bortsett från rysstrollen.
Utdragna? Det har knappt gått en vecka och snart har Ryssland total kontroll över allt från Kiev och österut. Det har väl snarare varit den snabbaste invasionen i mannaminne. Jag fördömer Ryssland lika mycket som alla andra men det som faktiskt sker är ju lite annorlunda än vad den västerländska propagandan vill ge sken av.

Min gissning är att Ryssland tar kontroll över den östra halvan av landet och sen kommer förhandlingar ske. Då är det upp till väst att bestämma om vi ska eskalera ytterligare eller faktiskt gå med på vissa av Putins krav. Rent realpolitiskt kommer bollen ligga på väst om vi vill starta WW3 eller låta östra Ukraina vara under rysk kontroll. För mig är valet enkelt.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Absolut, så är det. Jag har bara extremt svårt att se hur folket ska kunna acceptera det här utan åtgärd. Håller man käft så är det en långsam och säker väg till döden, Rysslands ekonomi och deras totala ensamhet mot mer eller mindre hela världen kommer göra att folk kommer inte ha mat på bordet långsiktigt. Frågan är inte om utan när detta kommer ske, hur länge tror du ryssen klarar sig?

Håller helt med. Därför bra att sanktionerna slår så brett; ekonomi, flyg, idrott, etc. Det kommer inte gå för Staten att mörka eller förklara bort. Visst, de kommer nog försöka dra konspirationskortet, att alla är emot dom och att befolkningen måste hålla samman. Ungefär som när Hitler hänvisade till den globala judesammansvärjningen som gjorde att alla var emot Tyskland. Men helt annat läge idag med fri information, etc.

Så nej, jag tror den ryska Staten kommer få väldigt svårt att klara detta under någon längre tid. Problemet är väl att Putin inte förstått att det är andra tider idag än under hans drömepok, Sovjetunionen.

Tycker man ska särskilja på den ryska ledningen och det ryska folket. Dom har det inte lätt.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag förstår och därför skall rysk media förbjudas, för att vi skall förbli hjärntvättade – därför att vi, det stackars dumma folket, inte kan anförtros den andra sidans syn på saken?

Så är det ju i Ryssland.

Fri media förföljs. Senast idag stängdes en radio- och en tv-kanal.

Klarar inte ryssarna att lyssna på annat än statens propaganda? Får de fel idéer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in