Citat:
Ursprungligen postat av
Lajlike
Det är så pass alltså? Är ju extremt tyst om det i media, har lyckats se några fåtal videos härifrån på mindre demonstrationer men inte mer. Fyfan, man kan inte annat än lida med civilbefolkningen. De förtjänar inte det här bara pga den idioten Putin. Jag skäms över att jag innan allt detta på allvar tyckt att han verkat vara en bra president. Bara att vara första man ut och erkänna sitt fel, och helvetet vad felet jag hade.
Det är en väldigt liten del som inte stödjer Putin. Eller iaf en klar minoritet som inte stödjer honom. Det jag har hört av folk i Ryssland är att de absolut flesta stödjer honom i detta. Givetvis har de absolut inte samma information som vi runt vad som händer eller varför. Det är lite som upp-och-nedvända-världen att prata med ryssar om situationen just nu. De flesta verkar helt inne på det som Putin tutat i dem. Att Ukraina styrs av nazister och knarkare, att det pågår ett folkmord på ryssar där, att Nato planerar att förinta Ryssland.
Sedan säger jag inte att den bilden vi är matade med är helt korrekt. Men jag är tämligen säker på att den divergerar mindre från verkligheten än den bild som finns bland majoriteten av ryssarna