2022-03-01, 22:07
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En till förstörd Pantsir

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1498753800324198402?cxt=HHwWhMC5oYCp0swpAAAA

Och? Vad har den att göra med länken du skickade? Jag personligen söker riktig fakta som kan bekräftas. Det kunde inte tidigare länk på något sätt. Tyvärr!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag kan inte ryska så jag får dela det jag vet så får väl du kolla upp det. Ryssland har beslutat att ge sina stupade soldaters efterlevande 11000 rubel. De har avsatt 70 miljoner till det. Betyder det att Ryssland förlorat 6300 man redan?

https://twitter.com/TheDeadDistrict/...64015638949895

Hahahaha det går inte att hitta på sånt här. 1000 kr per familj till en stupad rysk soldat.

Sedan står det lite up-sminkade brudar på rysk TV och spinner detta till något oerhört stort och en massa unga ryska män blir full av beundran för Putte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han kanske bara vill skydda familjen från den oundvikliga folkrevolten som i sann Tsar-anda kommer medföra att Putin med familj avrättas av folket.

Precis. Det lär koka en del i Ryssland.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han kanske bara vill skydda familjen från den oundvikliga folkrevolten som i sann Tsar-anda kommer medföra att Putin med familj avrättas av folket.

Hoppas det är av den anledningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Denna konflikt är så konstig på många sätt...Båda sidor kallar varandra för Nazister lel.

Fattar inte heller vad Putins mål var, var verkligen hans analys att Rysslands influens i Ukraina skulle överväga nedsidorna med sanktionerna?

Ukraina har nazister i regeringen och Ryssland har flest i världen.
Citera
2022-03-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det framstår verkligen mer och mer på det viset. Eftersom de ryska oligarkerna inte är så sugna på att sluta bli masserade med kaviar och istället behöva börja äta barkbröd så ser Putin inte ut att bli allt för långvarig i nuläget?

Han är dessutom gruvligt impopulär bland alla folkgrupper utom äldre boomers som längtar tillbaks till någon slags "storhetstid"? Hela den här invasionen var mer eller mindre en PR-kupp som skulle Make Russia Great Again! Men det gick lite... fel på vägen.

Japp, kan bara hålla med. Dagens ungdomar vill bara ha en bra utbildning och slå sig fram i världen. Gamla stötarna från USSR tiden fattar inte detta.

Sen ang ryska oligarkerna så tror jag inte dessa är så sugna på att bli mosade i ett kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad ska USA göra åt saken?

Usa har inget att komma med. Massa bortklemade rekryter.

Alla som invaderar Ryssland har misslyckats, men visst man kan skicka lite nukes men Ryssland lär ödelägga usa med.

Så USA ligger lågt för USA kan inte vinna mot Ryssland.

Helt enligt Biden plan. Elda på och hetsa, sedan titta på från ett betryggande avstånd. Eu får driva opinionen. Hans mål är att slå ner en ridå mellan ryssland och eu.
Hans värsta mardröm är att ryssland och eu samarbetar via gas och oljeavtal. Det vill Biden sälja serrö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En till förstörd Pantsir

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1498753800324198402?cxt=HHwWhMC5oYCp0swpAAAA

Det var nog ett avancerat fordon som slogs ut, det ser ut som radar på fordonet. Konstigt att man inte ser några döda ryssar.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då är du en jävla tomte själv, du har alltså ingen koll på varför elpriserna var så höga innan Putin invaderade Ukraina.

Priserna är pga elbrist, särskilt i stora delar av Europa och då vi exporterar stor del av vår el periodpris så konkurrerar vi med en större marknad.

Men på det stora hela beror elbristen på att tomtar har avvecklat kärnkraft för att göra plats åt vindturbiner som ska rädda världen trots att de är mer miljöförstörande än vad kärnkraften är.

Du vet inte vad du pratar om.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Det är så pass alltså? Är ju extremt tyst om det i media, har lyckats se några fåtal videos härifrån på mindre demonstrationer men inte mer. Fyfan, man kan inte annat än lida med civilbefolkningen. De förtjänar inte det här bara pga den idioten Putin. Jag skäms över att jag innan allt detta på allvar tyckt att han verkat vara en bra president. Bara att vara första man ut och erkänna sitt fel, och helvetet vad felet jag hade.
Det är en väldigt liten del som inte stödjer Putin. Eller iaf en klar minoritet som inte stödjer honom. Det jag har hört av folk i Ryssland är att de absolut flesta stödjer honom i detta. Givetvis har de absolut inte samma information som vi runt vad som händer eller varför. Det är lite som upp-och-nedvända-världen att prata med ryssar om situationen just nu. De flesta verkar helt inne på det som Putin tutat i dem. Att Ukraina styrs av nazister och knarkare, att det pågår ett folkmord på ryssar där, att Nato planerar att förinta Ryssland.
Sedan säger jag inte att den bilden vi är matade med är helt korrekt. Men jag är tämligen säker på att den divergerar mindre från verkligheten än den bild som finns bland majoriteten av ryssarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Är det en Thermobomb så blir det väl bara pulver kvar av en människa. Hemskt!

Ja, en sån är det.
Citera
2022-03-01, 22:09
Medlem
Dom måste sikta lite bättre nästa gång.

Under tisdagsmorgonen slog en rysk robot ned vid en byggnad på torget i Charkiv och orsakade stor förödelse. Nu visar det sig att byggnaden – som roboten precis missade – är den högerextrema Azovbataljonens högkvarter.

https://www.friatider.se/bombade-huset-i-charkiv-var-nazikrigarnas-hogkvarter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in