Citat:
Ursprungligen postat av
pansarbritta
De väntar bara på order att gå in i staden. Kiev är omringat och Putin har ombett civila att lämna staden då han vill undvika krigsbrott (dödande av civila när han släpper sina termobariska bomber) och e.v aggression från Nato som påföljd, vilket kan leda till ett tredje världskrig..
Jag skulle säga att de ENKELT kan ta Sverige samtidigt som de tar Ukraina. Jag har inte koll på hur många soldater som just är befinner sig i Ukraina, men jag vet att Ryssland har c.a en miljon soldater mot Sveriges fjuttiga 40k LGBT soldater.. Dock har du rätt i att det inte skulle hända på en dag om då inte Ryssland skulle skicka hela sin styrka till Sverige, vilket inte kommer att hända..
Putin är stor i käften men jag tror nog han inser allvaret. Är han inte psykiskt sjuk så behöver vi nog inte oroa oss.
Ryssland har 1 miljon soldater totalt i sitt försvar.
I armen har dom 200 000 värnpliktiga och 400 000 anställda.
Nästan hälften befinner sig redan i Ukraina. Resten behövs för att skydda resten av Rysslands.
Behövs fler trupper så är det otränade reservister som tar flera månader att få fram.
Ryssland har ingen överskeppningskapacitet för att nå Sverige dom kan max få över några hundra åt gången.
Om de ska anfalla oss måste de slå ut Finland först.
För framgångsrikt anfall måste styrkeförhållandet vara 3:1, därför måste minst 120 000 ryssar nå till Sverige efter Finland eller Svenska sjömålsrobotar.