2022-03-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Bra tal av Magdalena👍
Reagerade bara på att ge mer pengar till försvaret, bättre att köpa vita flaggor tycker jag.

Väldigt intetsägande tal, men man kan inte begära mer av sossar.
Citera
2022-03-01, 20:12
Avslutad
Ägarbolaget som står bakom nordstream2 ska ha gått i konkurs enligt medier. Måste vara världens dyraste fiskrutchbana
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur går det för konvojen? Har de bestämt sig vem som ska köra först än?
Det går bra nu Putler, din lille fjant.

De längst fram har fått soppatorsk, och tankbilen ligger 6 mil bakom, så de behöver bara ge plats åt den
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
De väntar bara på order att gå in i staden. Kiev är omringat och Putin har ombett civila att lämna staden då han vill undvika krigsbrott (dödande av civila när han släpper sina termobariska bomber) och e.v aggression från Nato som påföljd, vilket kan leda till ett tredje världskrig..

Jag skulle säga att de ENKELT kan ta Sverige samtidigt som de tar Ukraina. Jag har inte koll på hur många soldater som just är befinner sig i Ukraina, men jag vet att Ryssland har c.a en miljon soldater mot Sveriges fjuttiga 40k LGBT soldater.. Dock har du rätt i att det inte skulle hända på en dag om då inte Ryssland skulle skicka hela sin styrka till Sverige, vilket inte kommer att hända..

Putin är stor i käften men jag tror nog han inser allvaret. Är han inte psykiskt sjuk så behöver vi nog inte oroa oss.

Ryssland har 1 miljon soldater totalt i sitt försvar.
I armen har dom 200 000 värnpliktiga och 400 000 anställda.
Nästan hälften befinner sig redan i Ukraina. Resten behövs för att skydda resten av Rysslands.
Behövs fler trupper så är det otränade reservister som tar flera månader att få fram.

Ryssland har ingen överskeppningskapacitet för att nå Sverige dom kan max få över några hundra åt gången.
Om de ska anfalla oss måste de slå ut Finland först.
För framgångsrikt anfall måste styrkeförhållandet vara 3:1, därför måste minst 120 000 ryssar nå till Sverige efter Finland eller Svenska sjömålsrobotar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Magdalena sa ingenting, inte ett smack.

Prövade du att slå på ljudet då?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om det stämmer var det helkorkat av honom att nämna tipset.
Nu kommer de börja leta läckor inom FSB.

Om du tror att FSB har läckor så får du börja tänka om.

FSB tillsammans med Mossad är vattentäta.
Citera
2022-03-01, 20:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ser ut som jag kommer få rätt

https://www.nytimes.com/live/2022/03/01/world/ukraine-russia-war/some-russian-troops-are-surrendering-or-sabotaging-vehicles-rather-than-fight-a-pentagon-official-sa ys?smid=tw-nytimes&smtyp=cur
Tydligen har man glömt dels kommunikationsutrustning och underhåll i Ryssland och det som finns är delvis utslaget.
Rimligen trodde Putler att Ukraina skulle ge upp tämligen direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Zelensky sitter i Ukrainas djupaste bunker och tvingar barn att gå ut och skjuta.

Att han sitter i en bunker och håller tal handlar nog mest om att det är en lugn plats. Sedan var han är lär nog hållas hemligt.

Ryssland lär ju attackera honom ifall de känner till hans position.

Vi får se var han är i kommande videos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Zelensky sitter i Ukrainas djupaste bunker och tvingar barn att gå ut och skjuta.

Och Putin sitter säkert och skickar ut en massa orutinerade värnpliktiga som kanonmat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Många tror att detta är någon slags lek, sitter härpå FB och skrävlar…. Smäller det kommer de flesta bajsa i byxorna inklusive våra idiotiska politiker. Generation som tittat för mycket på amerikanska actionfilmer

Ja folk verkar ju tro det. Vad fan gör folk åt konflikten ens, sätter Ukrainska flaggan på sin profil bild på Facebook och tror att dom gör någon som helst skillnad. Jävla dårar som styr Sverige, och största delen av vårt folk verkar ju minst lika pantade i huvudet som politikerna. Inte konstigt Sverige ser ut som det gör idag alltså
Citera
2022-03-01, 20:14
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Bra tal av Magdalena👍
Reagerade bara på att ge mer pengar till försvaret, bättre att köpa vita flaggor tycker jag.
Bra med mer pengar till FM.. menar du.. hoppas jag. !?
Citera
2022-03-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja kanske vore bättre att acceptera ett mindre kärnvapenkrig för att en gång för alla avväpna Ryssland. De har anfallit Europa i århundraden.

Eller tvärtom. Ganska många ggr som Europa attackerat Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in