Citat:
Ursprungligen postat av
GillrocK
President Putin kommer att besegra Ukraina, det råder ingen tvekan om det.
Att ryssarna ändå inte kunde förutse, med deras s.k. militäroperation på Ukraina, inte kunde bidra till ekonomiska konsekvenser för landet, har jag lite svårt att tro på. Men om västerländska median skriver det, ja, då är det väl så gissar jag.
Snarare tror jag att ryssarna och deras militär ger dem "moralisk stöd", vilket kommer visa sig allt längre kriget fortgår. Landet har som sagt varit i "skiten" tidigare, de är vana att betraktas som ett U-land.
Är oerhört less på västvärldens vinkling på det hela, inte minst USA, deras "falskhet" och narrativ om att de bryr sig om "stackars" Ukraina. Samtidigt som EU och NATO nobbar dem medlemskap, men trots det förser dem med krispaket med vapen och annat.
Sedan tror jag heller inte på att Putin kommer att trycka på "röda" knappen som vissa mediekällor verkar hävda, eller, t o m önskar sig. Det gör han inte så länge hans starka militär är på framfart.
Ifall han nu beslutar för att göra det, då riktar han inte missilerna mot Ukraina utan....
Vill lilla Sverige kanske smaka på lite balle, a la Ruski!?
Hur många hot har Sverige och Norden fått av väst kontra hur många hot har vi fått mot Öst?
Du sitter och försvarar ett smutsfolk från öst med 400+ år av smutsig historia med folkmord, tyranni och jävelskap.
Om USA bombar ett skitland i mellanöstern bryr jag mig inte nämnvärt om. Jag är inte arab och har ingen relation med dem, det är deras ensak.
Nu är det däremot ett stenkast bort över Östersjön som en fitta sitter och hävdar sig genom att slänga hot mot var och vareviga land i väst.
Det är en väsentlig skillnad. Vi är som vanliga människor självklart påverkade av propaganda från alla håll.
Jag tar hellre ett land som aldrig hotat våran säkerhet före ett kommunistiskt smutsland som i över 70 år hotat Sveriges trygghet.
Vill du suga rysskuk kan du kassera blåjeansen, sänka månadslönen frivilligt till 3000 kronor i månaden och ställa dig i brödkön borta i Tundran.