2022-03-01, 14:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Håller samma nivå som er bottenskrap på fb

Vadå, vem har lämnat rummet här?

Edit:
Citera
Medlem
Om vityrssland går in i kriget med trupper. Ger det inte rätt att resterande delen av världen går in och hjälper Ukraina?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om Polen fortsatt vill åtnjuta skydd under artikel fem så får dom börja att använda huvudet istället för analen. Jag är övertygad om att Nato kommer upplysa dom om det.
Det är nog dags att överväga militära insatser dels i Ukraina och dels in i Vitryssland. Det kan inte tillåtas att diktaturer angriper demokratier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ukraina har inte kontroll över Azovska havet längre. Ryssarna tar över mer o mer. Tough luck för er som tagit ut vinsten i förväg

Vilken vinst? Ryssland är förlorare oavsett så länge de har hela världen emot sig samt majoriteten av den Ukrainska befolkningen.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vet man vilken värdegrund som styr Putin? Det vore intressant att veta.

ha ha, håller med. Om inte den passar då får vi nypa Putin i örat.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad säger du om google då? Skriver jag Kyiv så hittar jag bara sidor på Engelska. Skriver jag Kiev. Så är allt som kommer upp på Svenska.

Jag kanske missförstod dig då. Trodde du menade att det ändrats från Kiev på Wikipedia. Det enda rätta är Kiev så har det alltid varit. På polska heter det Kijów.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja. Putin tror att kineserna ser honom som sin jämlike. Detta stämmer inte. De ser på honom på samma sätt som de ser på korrupta afrikanska ledare de lurar av varenda naturtillgång av till rea-pris.

Samma kommer ske med Ryssland. Kineserna kommer köpa upp hela Rysslands tillgångar till rea-pris, och Ryssland kommer kunna betraktas som en kinesisk koloni på samma sätt som stora delar av Afrika är det.

Kina har dessutom ögonen på stora delar av Sibirien och har haft så länge. Förmodligen behöver kineserna inte ens avlossa ett skott för att få tillbaks dessa områden när Ryssland faller ihop inifrån av sin ekonomiska kollaps.
En "fredsbevarande" insats för att stabilisera Yakutien och närliggande områden.
Citera
2022-03-01, 14:05
Medlem
Ha ha ryssarna måste ha lidit mycket förluster när de behöver ta hjälp av Vitryska trupper nu också.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Kan någon med outtömlig källa till visdom tala om för mig hur Ukraina ska kunna ta emot de utlovade stridsflygplanen (Polen bl.a.) utan att ett helvete av apokalyptiska mått bryter ut?

Ska de ukrainska stridspiloterna först vandra till fots till Bulgarien, där måla om flygplanen till ukrainska färger och på något sätt lyckas flyga tillbaka dem till Ukraina utan att det märks?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Om vityrssland går in i kriget med trupper. Ger det inte rätt att resterande delen av världen går in och hjälper Ukraina?
Det hade väl hela världen redan när Ryssland anföll? Det har man alltjämt.
Citera
Medlem
Inga kärnvapen än iallafall.
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov ställde sig upp för att hålla tal på FN-mötet i Genève under tisdagen.

Då lämnade de europeiska, amerikanska och brittiska diplomaterna rummet.

"Det handlar om att visa vårt stöd för Ukraina, skriver de franska representanterna i en tweet

Är bara sånt här man behöver se för att bekräfta att de vill provoceras, precis som man konstant provocerat och hotat Ryssland i 20 år.

Nej, vi sätter oss inte ner för att diskutera i ett EU-möte under brinnande konflikt.

Vi lämnar och går in på twitter.

Vilka vidriga horungar.

Lavrov var väl inte i Geneve, det var ett förinspelat tal vad jag förstod. Svårt att diskutera då kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in