2022-03-01, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://theweek.com/russo-ukrainian-war/1010733/ukraine-says-its-pilots-are-in-poland-picking-up-donated-mig-29-fighter

Dessa Mig-29 är moderniserade av Polen så att de har liknande elektroniska system som övriga NATO stridsflygplan.

Totalt ska Ukraina få 70 stridsflygplan från bla Slovakien, Bulgarien, Rumänien.

Så nu kommer vi få se luftstrider över Ukraina samt att ryssar på marken kan bli bombade från luften.

Hur tror ni det kommer påverka kriget?

Kommer inte påverka någonting.

Kan inte alla bara låta Ukraina bara klara sig själva ?
Citera
2022-03-01, 11:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Proxykrig har hänt förr utan storkrig som konsekvens

Putin kan ta sig att lilla Ukraina men en fullskalig attack som lär ena EU, NATO och USA på ett tidigare inte skådat sätt,

Då dör han och hans dröm.
Citera
2022-03-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hur lång tid innan de kan sättas i strid? Läget är just nu att det står en 6 mil lång militärkonvoj på motorvägen in mot Kiev. Som verkar stå still.

Ypperligt läge för ett antal flygplan att svepa över och förinta tusentals fordon.

Ja, precis som på film. Sen kliver hjältarna ut ur planen och hurrar "Ja, vi vann!". Wow.
Citera
2022-03-01, 12:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://youtu.be/8JdQOCa_t-s

https://youtu.be/stFZkE776kI

Hur ska dom lyckas med detta?

S-400 systemet som dessa videor visar gör köttfärs av allt.

Kommer bli en total slakt i luften om dom ens försöker.

Men det är välkommet. Den Ukrainska marionettregeringens dagar är räknade.
Då får Ukraina skicka in Bayaktar och slå ut S-400 batterierna först.
Hur gick det för S-400 mot Tochkarobotarna som sköts mot flygbasen utanför Rostov? Lyckades de ens låsa på målet?
Citera
2022-03-01, 12:52
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Proxykrig har hänt förr utan storkrig som konsekvens

Putin kan ta sig att lilla Ukraina men en fullskalig attack som lär ena EU, NATO och USA på ett tidigare inte skådat sätt,

Då dör han och hans dröm.
Problemet är inte om Putin dör eller ej. Han kommer inte gå vinnande ur detta på något sätt. Problemet är hur mycket skit vi kommer att hinna se innan det.
Citera
2022-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Nato testar gränserna tills det smäller och vi blir utplånade.

Ja kamrat! Alla som motsätter sig putains "fredsbevarande defensiva försvarsinvasion" av Ukraina "testar gränser" och "provocerar" den välvillig härskaren i Kreml. Ukraina, och resten av världen, borde givetvis kapitulera och erkänna den Store Ledarens överhöghet...
Citera
2022-03-01, 13:57
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hoppas USA ser det här och tar sig i kragen och ger hundra atombomber till Ukraina.
USA måste ju sätta Polen på plats.

Jag längtar också efter att nån börjar skjuta atombombas
Citera
2022-03-01, 13:58
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Man är ju orolig att kriget kommer vara slut innan det som väst har bidragit med kommer att ha börjat användas, och då har vi gett Ryssland mer vapen. Hur tänker man där?

Man tänker att kriget inte kommer vara slut inom närmaste tiden. Ryssarna har knappt lyckas inte något. Att då hela kriget skulle vara över på par dagar fr.om nu är bara önsketänkande från rysstroll
Citera
2022-03-01, 14:00
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Jag längtar också efter att nån börjar skjuta atombombas
Men det gjorde väl inte Rasputin? Jag trodde han försökte övertala Tsaren att hålla sig borda från konflikter.
Vad har du för tankar om Rasputin. Mycket spännande man.
Citera
2022-03-01, 14:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward

Men flygplan? Vad är näst? Stridsvagnar? Väst är i stort sätt i krig nu med Ryssland redan. Judarna i USA vill ha 3dje världskrig med Europa som slagfält. Nu är det snart kört.
Du kan ha rätt. Nästan ingen hade kunnat ana att detta skulle banga ur så totalt.

Vi européer är för duktiga. Vår världsdel måste läggas i ruiner med jämna mellanrum.
Senast redigerad av wwr 2022-03-01 kl. 14:08.
Citera
2022-03-01, 14:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Tycker detta är bra. Tyvärr är all inblandning bra tills de leder till bombade städer och kärnvapen. Fine-Line..
Citera
2022-03-01, 14:10
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men det gjorde väl inte Rasputin? Jag trodde han försökte övertala Tsaren att hålla sig borda från konflikter.
Vad har du för tankar om Rasputin. Mycket spännande man.

Rasputin var emot krig. Han taggade till Jerusalem när han insåg att Tsaren inte följde hans önskan att inte kriga. Han hade nog inte gillat Putins gärningar om han än var vid liv idag.

Jag undar om Putin har en tavla på Rasputin undanstoppad någonstans, troligtvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in