2022-03-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Tror du att man helt har släppt polska, baltiska och finska gränsen? Och gränserna mot alla de forna sovjetiska republikerna i söder och sydost?
I princip ja de vet att väst inte har någon plan alls att invadera Ryssland. Ryssen dem fega kräken skulle bara hota att använda kärnvapen om något sådant hände.
Citera
2022-03-01, 11:57
Medlem
Det uppges nu att 136 civila har dött i striderna(via Aftonbladet "senaste nytt"). Det är en väldigt låg siffra och visar än mer vilka silkesvantar Ryssland har använt i denna invasion.
När nu globalisterna i EU och NATO i praktiken nu börjar föra väpnat krig mot Ryssland så kommer Ryssland intensifiera sina insatser och de civila förlusterna kommer öka kraftigt.
Fucking globalister alltså. Stackars Ukraina.
Citera
2022-03-01, 11:58
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Helt sjukt hur Ryssland går fullt ut Bush retorik samtidigt som alla rysstroll använder Irak kriget som en whataboutism

Ja och Miljöpartiet skickar vapen till en nazistjude i Ukraina och Lill-Erik står och pratar om geopolitik i Bryssel.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Väldigt mjuk invasion det här. Ingen kan väl på fullaste allvar tro att Ryssland går in med allt man har? Man är ute efter kontroll av området inget annat. Tror inte ens man är intresserad av att annektera Ukraina. Man vill installera en ryssvänlig regering och försäkra sig om att den blir kvar.
Putin visar återigen att han har fingertoppskänsla, precis som i Syrienkonflikten.

175.000 rekryter för ett sådant äventyr räcker inte långt, vilket har ju tills nu bevisats. Man klarar inte ens av att ha kontroll utav ett så stort land som Ukraina med så lite trupp. Putin hoppades nog på att man skulle alleredan varit i Kiev och Zelensky hade rymt landet.

Istället rör man sig i snigelfart nu, och har t.o.m haft soppatorsk ???

Man tvingas att locka Luka med in i kriget ?

Istället har man :

-Förlorat mediakriget..
-Vapen kommer allt snabbare in i Ukraina..
-Moralen växer dag för dag hos ukrainas trupper.., medans det motsatta sker i de egna leden.

(och då nämner jag inte ens de totalt kraschade relationerna med väst med allt vad de inneburit, och att Fin/Swe börjar snegla mot NATO, på allvar)

Det som skett är en katastrof för Putin, och inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Härligt, då kanske de reser sig mot Putis.
Det är bara logiskt. Jag skulle inte sälja min bil till en granne som är hos Kronofogden.
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Rykten nu att en rysk attack och landstigning vid Odessa avbröts. Okänd anledning, men det spekuleras i att det ryska marininfanteriet vägrade lyda order att anfalla en slavisk rysktalande stad.
Fantastiskt om det stämmer men källa tack.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av salad
65km konvojen måste ju vara ett skrivfel...

Hur menar du? Det är inget skrivfel.
Citera
2022-03-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Äntligen ngn som ser detta som det faktiskt är

Men jag väntar på alla tuffingarna från igår som sa hur svag Ryssland var... Nu har Ukraina öppnat alla som vill strida mot den ",svaga " ryssen...

Inte lika häftigt nu när man har en chans att faktiskt ge sig på den "svaga" ryssen eller hur

... kan någon här sen berätta som var så stöddiga att Ni åkt till Ukraina för slåss med dessa fyllon till motståndare

skrivbordskrigare är vad ni är

Tyvärr e nordeuropeer som e styrda av EU bryssel och NATO «mentaliteten» så ser dom inte helheltsbilden. De e väl klart ett land som ryssland inte bara attackerar ett svagt litet land...... Dom har inte ens attackerat, Dom skyddar sin gamla mark.... Amerkanerna vill bara närma sig närma mer o mer öst... Allt e trategiskt. Sen vem som har rätt eller fel de kan inte vi avgöra. Men vi vet att Usa e alltid sugen på andra länders tillgångar... Ukraina e bara puppets i detta o får ta hela skiten o blir drabbade . Presidenten e judisk. Det säger mycket. Han var en komiker som visat sin kuk publikt innan han blev president... Det finns källor bara googla de på engelska... Ukraina o Moldavien e gammal rysk mark. Inte helt men stora delar. Snälla ser inte folk att de e först klimat krig, sen e det blm o biden val, sen e de korona, så tar man tillbaka alla trupper ut ur afghanistan o fuckar de folket, sen mer korona korona , Nu ingen korona sen e det krig i ukraina... Och alla annat ska vara glömt?

Som sagt Ukraina har uppbackning från öst som har sin agenda i detta.... de e maktkamp mellan öst och väst!!!!

Ja någon klaga på min skrivstil men jag e van o skriva för hand och på 5 olika språk så jag orkar inte vara perfect med tangentskrivandet... Håll er till ämnet istället för finna fel på min stavning..
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Bra initiativ, ju fler som klagar ju värre för Fuck-ärslenko och barnamördare V.Puttin. Trist att det drabbar vanligt folk, men ansvaret för det ligger hos skitstöveln i Moskva.
Kruxet är bara det att dessa sanktionerna kan ju inte vara och hålla på i all evighet de företagen som handlar med Ryssland blöder ju pengar varje dag som går.
Så det finns ju en smärtgräns för dem och de börjar att skrika om att de vill ha tillbaka sina ryska marknadsandelar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja och Miljöpartiet skickar vapen till en nazistjude i Ukraina och Lill-Erik står och pratar om geopolitik i Bryssel.
Nazistjude?
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Ryssarnas fiende är deras egna befäl. Skjut av dom och vänd om hem. Hela världen skulle tjäna på det.

Det där stämmer mycket bättre in på ukrainare. Detta totalt grundlurade och utplundrade folk. Men såvitt jag förstått så har Ukraina bara 30000-40000 reguljära trupper kvar och de är avskurna och kringrända i de östra delarna. Hoppas de kapitulerar för annars blir de förintade.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Drönare borde väl ha haft koll på hur lång konvojen är för länge sedan?

Ja, men varför attackerar inte drönarna konvojen? Som US gjorde i Irak och Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in