2022-03-01, 11:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
ja och vi bor inte i Disney land
Konsekvenser kommer då.

Jag vill gärna att de lyssnar noggrant på bådas oro utan Biden ..sen själva skriver ett avtal

annars blir det krig och då bestämmer segraren...

omvärlden kan hela dagen säga tex Jerusalem är inte Israels huvudstad eller Golan men styrs av Israel sen 67

Krim vare sig rätt eller fel är rysk nu...kontrollerad av Ryska federationen

Så ha INTE för mkt tilltro på våran ledare, i slutändan är de politiker inte aktivister

Fattar du inte att om man viker sig för Putin så är risken överhängande att han riktar sina krav åt annat håll. Han har redan pekat ut - och ställt krav på - Sverige.

Är det rimligt att Putin dikterar Sveriges säkerhetspolitik, bara för att han är en dålig förlorare?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-03-01 kl. 11:44.
Citera
2022-03-01, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Den höra 7mila konvojen ska vara 3mil från Kiev, borde man inte börja se någon aktivitet i livekamerorna mer än nån random bil som kör ibland?

Finns det livekameror ut längs med vägen mellan Tjernobyl och Kyjiv?
Citera
2022-03-01, 11:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är tydligt att Ukraina haft en vapenarsenal de knappast bekostat själva.

Det handlar inte om vad som är konstigt eller ej. Nej, det är inte konstigt att Sovjets gamla lydstat tröttnat på kommunism samt är väl medvetna om att deras spirande demokrati ses som ett problem av ryssen.

Hur kan man lyckas svara på det inlägg jag skrev utan att över huvud taget nämna poängen?

Men det är ingen poäng.

Det är Ukraina som rustar upp och hur de finansierar upprustandet är inte intressant för andra än civilekonomer.

Poängen är att det du säger inte stämmer, vilket du verkar acceptera.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Du har givetvis rätt att tro vilken analys du vill men bara för att det finns en Youtube video där mestadels av tittarna även har en agenda emot USA och en bra syn av Ryssland gör inte analysen riktig.

Det finns alltid flera sidor av en konflikt men att år 2022 reagera på ett vis som Ryssland gör är förkastligt. Hade USA gjort detsamma hade domen där även varit brutal men de är smartare än att lansera en fullskalig invasion av ett grannland.

Det jag bemöter är din ovilja att se Rysslands insats som ett militärt fiasko. Då kan jag även godta argumentet till en viss del att de inte har intagit städer för de vill skona civila. Det finns så mycket mer att gå på än just den bristfälliga belägringen av städer.

Tror på? Jag tycker analysen verkar rimlig utifrån det märkliga intryck den knapphändiga och ibland motsägelsefulla informationen om strider vad gäller invasionen. Därmed inte sagt att jag "tror" på den, men jag tycker den verkar ganska vettig. Det har ingenting att göra med viken syn på parterna jag har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Istället för att begära att Ryssland stoppar sina attacker riktar du kritik mot den som försvarar sitt land , det kallas heroism och patriotism något som du förmodligen aldrig upplevt och kommer att uppleva. Folket i Ukraina försvarar sitt land det är deras vilja att kämpa till den sista inte Zelenskys.

Valet står antagligen mellan att försvara och att bli avrättad.
Citera
2022-03-01, 11:44
Medlem
20'000 people in Zürich stand with Ukraine.

https://www.reddit.com/r/nextfuckinglevel/comments/t40jzw/20000_people_in_zürich_stand_with_ukraine/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Putin har gått in för att han trodde att han skulle kunna splittra den ukrainska opinionen och framför allt få militära styrkor att ställa sig bakom honom för att överta makten. En klassiker från intågen i Ungern och Tjeckoslovakien. Han kalkylerade dock helt fel. Hela Ukraina sluter upp bakom sin regering och då går det inte att inta ett land på deras hemmaplan.
Det stämmer kanske att Ryssland missbedömt stödet i Ukraina, men om det nu är så så pekar även detta på att invasionen sker i desperation där man inte ens hunnit undersöka saken.

Själv tror jag dock att allt det här med att "befria de ryssvänliga ukrainska folket" från början till slut är propaganda avsedd för den ryska befolkningen, och att det finns precis noll substans bakom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Finns det livekameror ut längs med vägen mellan Tjernobyl och Kyjiv?
Nej det vet jag inte, den som fanns petades ner av ryssar tror jag. Tänkte på dom här inne i stan
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Vad tycker Tyskland och Italien om det?
Tyskarna är idioter. De har haft många år på sig att göra sig av med gasberoendet från Ryssland. Istället ökar man beroendet genom att stänga kärnkraften.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Utåt sett viker Ryssland inte en tum:
Citat:
Western sanctions will never make Russia change its position on Ukraine, the Kremlin said on Tuesday.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov said that while direct negotiations between Moscow and Kyiv had begun, there were no plans for talks between the two countries’ presidents.

Källa: The Guardian
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Det gör dom säkert, är inte hållbart för Europa.

då kan ju ryssland kötta på , så vet han att han slipper sanktioner senare ändå?
lönlöst att sanktionera alltså.
Citera
Medlem
Snygg comb-over på deras hordiktator. Hur ska en man som är så osäker på sig själv kunna ta stabila beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in