2022-03-01, 08:09
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det där var ju ett skrämselskott.

Man kan nästan tro att det är kommunisten himself som talar. Du ser klart och tydligt i klippet att bilar träffades av en enorm smäll.
Citera
2022-03-01, 08:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja, jag har läst detta på flera håll, men hur vet man det?

Finns flera filmer en del censurerade men finns även ocensurerade ute där man får se deras förkolnade lik och där ukrainska soldatar visar upp de tjetjenska märkena från deras uniformer etc
Citera
2022-03-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
I runda slängar 1 000 spänn alltså. Jävlar vilken gåva…

Vad får man för 1000 spänn i Ukraina nu? Förmodligen jävligt mycket.
Citera
2022-03-01, 08:11
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De var nästan vänner.
Tröttsamt argument. Ja trump var lite gladare på presskonferenser med putin, tror du det avgör om trump stödjer allt putin gör?

Typiskt jävla boomersosseargument direkt från aftonbladet
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Har den där 65km långa konvojen kommit fram ännu el fick den också soppatorsk som dem andra konvojerna??
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är ju en så stark förenkling att den i princip inte går att svara på. Tror du på fullt allvar att ryssar gav Putin ett krigsmandat? För övrigt är ju Ryssland så stort att mängder med ryssar är längre från händelsernas centrum än du och jag i Sverige. Det typiska i en skendemokrati är ju att folket successivt vaggas in i en falsk tro att det är ordning och reda.
Stark förenkling? Så uppfattar jag det inte alls. Det är en fråga som kräver ett komplext svar snarare.
Citera
2022-03-01, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Inget montage. Finns filmer på efterspelet också:
https://twitter.com/sentdefender/status/1498549883359440897

Så man träffar inte byggnaden alltså. Vad skjuter dom på?
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför fortsätter du att ljuga när du fick ett svar av "BroderDonut" som bevisade att det är minst 10 000 nazister i U.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Ingen ljuger, det är bara du som är korkad. Att vara medlem i Azov, särskilt efter dom blev upptagna i den reguljära armén, innebär inte per automatik att du är nazist. Som jag skrev tidigare så var ett av kraven for att bli upptagna i den reguljära armén att man bröt med det tidigare ledarskapet och tvättade sig ren från alla nazikopplingar. Även innan detta skedde var det endast i den absoluta början av konflikten där Azov var i huvudsak nazister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Du fattar inte att det är USA som vill/behöver kriga din djävla nolla. Ryssland har sökt allians med USA men fått kalla handen. Men fortsätt titta på SVT du.
Dom fattar inte. Snackar om ryska marionetter när faktum är att väst har spenderat miljarder i propaganda för att få in sina egna marionetter i Ukrainas styre. Bögfarbrorn Soros gick in med pengar redan för 30 år sedan och har lagt sin stora giriga näsa i Ukrainsk politik sedan dess.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns flera filmer en del censurerade men finns även ocensurerade ute där man får se deras förkolnade lik och där ukrainska soldatar visar upp de tjetjenska märkena från deras uniformer etc
Ukraina ska ha skickat sin yttersta elitstyrka och drönare mot dem. Ska inte haft en chans. USA hade nog koll på exakt var de befann sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Källa på det? Utarmat uran används i pansarbrytande ammunition, inte i bomber.

Med bomber i detta fallet så inbegriper jag allt även pansarbrytande ammo.

jag orkade inte vara så specifik i mitt förra inlägg bara

Hursom så är det ju förbjudet att bomba andra länder eller är det bara förbjudet för vissa kanske.
Citera
2022-03-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Man kan nästan tro att det är kommunisten himself som talar. Du ser klart och tydligt i klippet att bilar träffades av en enorm smäll.

Jahaja, de borde ju väntat tills det blev rött ljus lite längre ned på gatan innan den träffade. Jag tror budskapet var att den där byggnaden intill kunde rykt. Nästa gång gör den det, med flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in