2022-03-01, 08:01
  #39037
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Rysslands regim visar sin humanitära sida och erbjuder de döda soldaternas familjer 11000 rubel i kompensation

986 kr. Det kan de leva gott på.
Citera
2022-03-01, 08:01
  #39038
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Verkar gå hett till i Kharkiv just nu
https://twitter.com/maria_avdv/status/1498544825062375434

Fy fan. Det där såg inte ut som ett militärt mål direkt.
Citera
2022-03-01, 08:02
  #39039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Sakfrågor, var det. Det är viktigt att hålla sig sakfrågorna.
Det rimmar illa med dina inlägg. sakfråga!=känsklor.....
Citera
2022-03-01, 08:03
  #39040
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Rysslands regim visar sin humanitära sida och erbjuder de döda soldaternas familjer 11000 rubel i kompensation
I runda slängar 1 000 spänn alltså. Jävlar vilken gåva…
Citera
2022-03-01, 08:03
  #39041
Medlem
klart som fan det säger ngt ... proviant, vapen, trupper, pansar etc etc
Du vet saker som ska slåss ut om man kan, som det inte verkar gå nu för Ukraina men som sagt, vi blir desinformerade av båda sidorna....men em konvoj på 64 km ska man ju slå ut om man kan

Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Hur lång en konvoj är säger väl inget? Det räcker kanske med en stridsvagn varannan mil så kan den gå hela vägen från Sankt Petersburg till Peking.
Citera
2022-03-01, 08:03
  #39042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jaha så Putin har inte få säga sanningen och han är den trovärdigare?

Visst det kan finnas en del skit på den Ukrainska sidan, med det väger inte upp för det ryska agerandet på långa vägar.

Sanningen är dock att Ryssland vill ha sina marionetter som under sovjettiden men dessa vill välja sina egna vägar.
Antingen bygger man vänskapsband eller så gör man som Putin och mobbar sina grannar när de går ut ledet.

Vad Putin gör är att han plockar några små russin ur kakan för att legitimera sitt agerade.

Ponera att Ukraina väljer att gå med i natto för att man känner sig hotad av ryssarna, något annat skäl kan jag inte komma på.

Är de eller Nato nu plötsligt något hot när Ryssland sitter på nästan 6000 tusen vätebomber?
Näe knappast.
Varför skulle Nato vilja ha ett kärnvapenkrig som raderar ut alla deras större städer, samt förser dom med energi och råvaror?

Ryssland har potentialen att bli världens rikaste och mäktigaste land men man väljer att kasta bort det.
Det är ju inte USA eller Nato som sätter dagordningen i Ryssland eller är det någon gigantisk konspiration?

Du fattar inte att det är USA som vill/behöver kriga din djävla nolla. Ryssland har sökt allians med USA men fått kalla handen. Men fortsätt titta på SVT du.
Citera
2022-03-01, 08:03
  #39043
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freders
Har dom anlänt?

Det vet jag inte.
Det står enligt rapporter att ryssen förflyttar sig mot Europa. Troligtvis för att förhindra leveranser .
Citera
2022-03-01, 08:04
  #39044
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fy fan. Det där såg inte ut som ett militärt mål direkt.

+400 civila har redan dött i Ukraina.
Citera
2022-03-01, 08:04
  #39045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Verkar gå hett till i Kharkiv just nu
https://twitter.com/maria_avdv/status/1498544825062375434

Varför datorskärm filmad med telefon? Kan man misstänka montage? Filmen slutar innan rökmolnet lagt sig och man får se den raserade byggnaden. Jag vill inte vara foliehatt, men krigets första offer är sanningen, och än mer så efter att bildredigeringen blev var mans egendom.
Citera
2022-03-01, 08:04
  #39046
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De lever på hela det klippet. Hur vet man att de är döda nu?

Dom där dog bara timmar efter klippet spelades in var nog redan i lördags strax utanför Kiev när de fick åka till paradiset och besöka de 72 getterna som väntade på dem.
Citera
2022-03-01, 08:05
  #39047
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Du fattar inte att det är USA som vill/behöver kriga din djävla nolla. Ryssland har sökt allians med USA men fått kalla handen. Men fortsätt titta på SVT du.

Lilla Putin kan få sin allians när dom avsätter han och hela planeten rustar ner sina kärnvapen. Så vi slipper se den lilla fjollans uppmärksamhetssökande och kan fokusera på så jävla mycket annat.

Det är väl det hela Ryssland påstår att dom vill nu va? Dom är gulliga små offer som bara vill Hålla hand.
Citera
2022-03-01, 08:05
  #39048
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA brukar transportera IS-folk mellan olika områden. Kanske dyker de upp även i Ukraina.

US Could Transfer Terrorists From Syria to Ukraine Amid Russian Op, Damascus Says


DAMASCUS (Sputnik) - US special services could send members of Daesh*, as well as other terrorist groups in Syria, to Ukraine, Syrian Deputy Foreign Minister Bashar Jaafari told Sputnik.

"Based on the analysis, we can say that this is quite possibly true. We, as a state, have evidence that the US military in Syria is transferring terrorists from one place to another, especially members of the IS and Jabhat al-Nusra*," Jaafari said.

He argued that the US had transferred terrorists from Syria to Afghanistan and Burkina-Faso and that the use of mercenaries is a well-established US practice.

https://sputniknews.com/20220301/us-could-transfer-terrorists-from-syria-to-ukraine-amid-russian-op-damascus-says-1093467828.html


Jaha du. Säger ’Sputnik News’ detta? Tror du själv helt ärligt på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in