Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 07:27
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Zelensky kan väl avgå innan det dras fram kärnvapen, eller? istället för prat om attentat mot putin och hur man bygger molotovcocktails i våra svenska dagstidningar kanske man bör tala om alla de alternativ som putin faktiskt lagt fram? eller vad är deras alternativ mer än att hetsa och prata skit om snabbspår in i eu o.s.v.

Ska man böja sig för hot tycker du?
Citera
2022-03-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
De jag inte riktigt förstår är hur alla leveranser ska kunna nå Kiev?
Jag oroar mig mer för att leveranserna kommer hamna i Rysslands händer.
Citera
2022-03-01, 07:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Russofob? Ska du inte kalla mig rasist också när du ändå håller på? Jag blir verkligen upprörd ska du veta.

Den ryska sidan är helt oförbätterlig och kan verkligen inte förstå varför den inte ska få anfalla andra.
Du är ju russofob, det är helt uppenbart. Du kan inte diskutera sakfrågan. Det här kriget har startats helt i onödan. Det hade inte blivit av om självklara behov hade tillgodosetts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ryssarna driver med den helt galna ryssofobin i Sverige.

Vad exakt driver SVT med? Inget , man ser bara ner på slaver i allmänhet och speciellt då ryssar. Det har man gjort i decennier. Man ser slaver som undermänniskor. I Ryssland ser man upp till Sverige. I Sverige ser man ner på Ryssland. Antar att det ligger ekonomiska orsaker bakom då Sverige varit rikare de senaste århundraden. Kanske även religiösa orsaker ligger bakom.

Byt ut ryssarna i klippet mot araber. Hade aldrig kunnat visas i SVT.

Du låter väldigt mycket som en apologetisk rasist lille vän...
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Zelensky kan väl avgå innan det dras fram kärnvapen, eller? istället för prat om attentat mot putin och hur man bygger molotovcocktails i våra svenska dagstidningar kanske man bör tala om alla de alternativ som putin faktiskt lagt fram? eller vad är deras alternativ mer än att hetsa och prata skit om snabbspår in i eu o.s.v.

Putin har inte lagt fram några alternativ alls. Putin ska enbart knipa käft och på sin höjd kalla tillbaka sin invasionsstyrka och skämmas som den hund han är.
Citera
2022-03-01, 07:29
Medlem
Citat:

Putin borde väl sluta kriga?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Så du svarar på någon annans inlägg som om det var riktat till dig???

Det är en öppen diskussion.
Verkar vara många Putin-anhängare i tråden som anklagar Ukraina för att vara nazister. Mycket lågt.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag har följt förhandlingarna mellan Ryssland och Väst. De krav som Ryssland har framhållit där är

1. Att Ukraina skall följa Minsk-avtalet. Det handlar om 4 miljoner människor i Östra Ukraina som beskjutits av Kiev sedan statskuppen 2014. Minsk-avtalet omfattade vapenvila och samtal för att lösa konflikten. Många i Donbass är ryssar och ryss-språkiga.
Kiev bryter mot vapenvilan och vägrar samtal.
Naturligtvis kan inte Ryssland bara se på detta, Putin talar om folkmord, han vill hjälpa dessa människor samtidigt som den militära konflikten är ett hot mot Rysslands säkerhet.
Väst har däremot blundat för den här konflikten och bara pumpat in mer pengar och vapen.

Om man har ett uns av moral så reagerar man mot en regim som dödar sina egna invånare.

2. Att Ukraina inte skall gå med i Nato utan att Ryssland garanteras säkerhet. En del låtsas att Nato inte är ett hot mot Ryssland, men det är hyckleri, vi vet bättre.

De här kraven är fullt rimliga. Väst borde ha gått med på detta istället för att ignorera de ryska förhandlarna.

Sluta hitta på, du har ingen aning vilka krav ryssland ställer!

Ukrainas krav är att ryssland lämnar hela Ukraina!
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Vilken kategori av människor brukar ha ansiktstatuering den vanlige Ukrainske medborgaren med ett jobb i butik som går till en av de utställda vapenlådorna på gatan ? Klapp mongo.

Killen som serverade mig och mitt sällskap mat och dryck på Bastard Burger i lördags hade ansiktstatueringar. Har var jättetrevlig, och jag fick genast tillgång till hans innersta tankar: hur ordentlig och laglydig som helt.

Klappmongo ska inte särskrivas. Har du lite dyslexi?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du är ju russofob, det är helt uppenbart. Du kan inte diskutera sakfrågan. Det här kriget har startats helt i onödan. Det hade inte blivit av om självklara behov hade tillgodosetts.

Ukrainas självklara behov av säkerhet. Du hatar Sverige och är en landsförrädare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag oroar mig mer för att leveranserna kommer hamna i Rysslands händer.

Jo, det är väl inte omöjligt alls.
Citera
2022-03-01, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Måste vara världens längsta kolumn.

Ryssland har inte herravälde i luften.

Kolumn? Det är inget excel-blad. Du lever i tron om att "Ghost of Kiev" ska glida ner och slå ut en 7 mil lång militärkolonn? Verkligheten är inte en Hollywood-film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in