2022-03-01, 04:40
Medlem
Kan det vara ukrainarna som stoppat konvojen. Jag undrar om det smäller nu utanför Kiev. Någon som har webbkamera därikring och hör något?.
Citera
2022-03-01, 04:40
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skitlänk, står jag har ad-block fast jag inte har den på.

Det är ju tysklands största tidning..

Gå in på bild.de
Citera
2022-03-01, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e väl Reinfeldt du citerar nu. Och han i sin tur travesterar en historisk dikt.

Det stämmer! Tack för rättelsen!
Undra vad Reinfeldt gör just nu. Sitter o läser tråden?
Citera
2022-03-01, 04:44
Medlem
BAB7s avatar
Anfallskartan.
https://bilder.bild.de/fotos/infografikkarte-schlacht-um-kiew-79307260/Bild/8.bild.gif
Citera
2022-03-01, 04:44
Medlem
StigaSols avatar
Putin stripped of taekwondo black belt

World Taekwondo has stripped Russian President Vladimir Putin of his honorary taekwondo black belt over his country’s invasion of Ukraine.

It added that it would join the International Olympic Committee in banning the Russian flag and anthem at its events.
Citera
2022-03-01, 04:46
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du förstår kanske vad jag menade men ändå inte.
Jag bad om en källa inte vad någon random komiker har för åsikter.
Jag gör i alla fall skillnad på det.
Åsikter är inte fakta eller sanning. Speciellt inte om det är en komiker med Youtube-kanal.
För att vara övertydlig: Jag förväntade mig en rapport från någon seriös organisation som har övervakat valen i Ukraina.

Ja och slutledningen av dig är att fakta som läggs fram är med andra ord falsk, även om de presenterar dokumenterad fakta som du kan lägga lite googling på och få verifierad. med andra ord har du ej sett stand up komikern.
Citera
2022-03-01, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du skulle nog läsa lite mer historieböcker. Då skulle du inte vara så förvånad.
Tror du tex att Federel Reserve finansierade både Boljevikerna och Hitler till makten för att de var snälla?

Istället för att jag läser historieböcker så kan du hålla dig till ämnet. När någon drar upp Hitler i en politisk diskussion med modern kontext(som du gör) så vet man att det är en åsna man har att göra med - utan undantag.

Tråden handlar om Rysslands invasion av Ukraina år 2022 - inte Federal Reserve under andra världskriget.

Citat:
Mål= Stoppa EU från naturresurserna i Öst

Frågan blir sedan hur?

Man kan börja med att inte ge Nordstream 2 sitt godkännande som Biden gjorde år 2021.

Citat:
"Någon i Thinktanken", säger tex. "Kan vi få Ryssarna att göra det åt oss"?
Om A så B så C, osv.

Inte rocket science.

Du lever i en fantasivärld.
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-01 kl. 04:50.
Citera
2022-03-01, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Det stämmer! Tack för rättelsen!
Undra vad Reinfeldt gör just nu. Sitter o läser tråden?
Han var inkallad som "expert" på Putin av TV 4 häromdagen. Ganska intetsägande i vanlig ordning.
Citera
2022-03-01, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är ju tysklands största tidning..

Gå in på bild.de

Vad tidningen bild.de säger. Det kommer bara bli lite mera pang pang och sedan är kriget över.
Ge det typ en vecka till.

Ryssland har inte mer råd i dessa ekonomiska förluster som komma skall.
Sorry att säga detta, men jag håller på Ryssland men nu om typ 5-9 veckor är pengarna slut.

Då är det definitivt Game Over för Ryssland!
Citera
2022-03-01, 04:50
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Istället för att jag läser historieböcker så kan du hålla dig till ämnet. När någon drar upp Hitler i en politisk diskussion med modern kontext(som du gör) så vet man att det är en åsna man har att göra med - utan undantag.

Man kan börja med att inte ge Nordstream 2 sitt godkännande som Biden gjorde år 2021.

Du lever i en fantasivärld.

Om du inte ens förstår när du får det förklarat, rakt ut, så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2022-03-01, 04:52
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Croppad film.. men jag kan inte för mitt liv förstå hur alla ryssland-fans kan försvara sådant här skit https://www.youtube.com/watch?v=CBtttDIpkZE (far, son och deras hund dödade när de försöker fly kriget). Videon är nog borttagen snart, men de flesta av er har nog sett tillräcklig redan.

Man är antingen psykopat, fullständigt hjärntvättad eller jobbar för ryska staten om ens enda svar till alla dessa vansinniga äckliga brott är "MeN UsA dååå, vietnaaamkriget!! NATO!!!".

Jag säger det igen: de sanktioner som nu satts in är inte tillräckliga... det här måste kosta både Putler och Ryssland mycket mycket mycket mer. Gör det värt för ryssland att göra sig av med sin diktator, nu. Det här är bara försmaken på Rysslands krigsmaskin och fullständiga psykopati.
Citera
2022-03-01, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Vad tidningen bild.de säger. Det kommer bara bli lite mera pang pang och sedan är kriget över.
Ge det typ en vecka till.

Ryssland har inte mer råd i dessa ekonomiska förluster som komma skall.
Sorry att säga detta, men jag håller på Ryssland men nu om typ 5-9 veckor är pengarna slut.

Då är det definitivt Game Over för Ryssland!
Men tror du Ukraina kan hålla emot 4-5 veckor till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in