2022-02-28, 21:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det är så klart illa och tragiskt men han satt i en bil som blev beskjuten.
I detta läge så tror jag inte att det fanns en neo-nazi agenda som trackat och spårat upp en exakt personbil för att göra ett eldöverfall på den och en Israel innan han hinner lämna landet.

Det är däremot dåligt hantverk. Man måste även i krig säkerställa om man har fiender i bilen eller civila. De som sköt har inte gjort tillräckligt på den fronten och det är lika fel agerat som då USA sköt på varje average bil de tyckte kom lite nära en amerikansk kolonn i Irak.

Att vara proffs är att veta vem man skjuter på eller avstå.
Det gäller alla.

Men det är inte ett nazist-bevis.

Folk är snarare rädda o nervösa.
Många är antagligen ”hemvärnsmän”.

Beklagliga misstag sker.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
"Tattarcirkus", HAHA! Jo, men, det kan man verkligen undra. Vad är det för speciellt med den, förutom att den bör vara ett utmärkt mål och lätt att mosa sönder helt och hållet? Eller är det så att Ukraina har så dålig kontroll i närområdet att två mil fula lastbilar som segar sig fram i snigelfart kan fortsätta mot målet helt ostört, likt någon sorts massiv flotta Imperial battleships i Star Wars?

Dom lär ju få soppatorsk närsomhelst eller så dör soldaterna i en kolmonoxidförgiftning
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är 1,5 generation sedan, och det är ej samma land som idag.

Nej de är inte Kommunistiska idag vilket är oerhört befriande. Eller vad var frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Prova skrik. " Nu är det fan i mig nog med utlänningar i vårt land de är kriminella" på sergelstorg eller götaplatsen så får du se vad som händer.

Inget?
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Kan det vara ”Ryssen” som inför sanktioner tro?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nordea-har-tekniska-problem
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det har ingen betydelse.
Där förklarar de varför de attackerar Ukraina.
https://youtu.be/If61baWF4GE

Ta till dig och må bra istället.
Jaså, nyss skrev du att Ryssland anfaller Ukraina för dess - enligt dig - "enorma" gasfyndigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hoppas det inte bedöms som off topic. Men opinionssiffror som kan påverkas av kriget är väl inte fel? Jag såg just nu att Joe Bidens popularitetssiffror har sjunkit katastrofalt idag.

Enligt sajten "FiveThirtyEight" är det nu bara 40,7% som är för honom och hela 53,3% är emot honom, i USA. Vad resterande procent hamnar kan jag inte bedöma.

Känner även amerikanska folket att Joe Biden inte gjort tillräckligt för att stoppa Putin eller vad tror ni? Allt har blivit så fucking fel.
Den genomsnittliga amerikanen bryr sig inte mycket om utrikespolitik och ser helst att man lägger "världspolisutgifterna" på hemmaplan.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Internationella brottmålsdomstolen i Haag öppnar utredning så snart som möjligt.
Enligt åklagare Karim A.A Khan finns skäl att antaga att både krigsbrott samt brott mot mänskligheten har begåtts.

Källa finns i sjön.
Citera
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Exakt. Det är precis de enda två alternativen som finns. Då jävligt pissiga alternativ men det ena är iaf lite bättre än det andra. För tillfället.
Risken är att han inte stannar om det blir punkt 1. Då trillar vi över i punkt 2. Så punkt 2 blir ju hur vi än vänder och vrider på det ett väldigt troligt scenario. Nu eller senare.

I början hade jag trott att han skulle stanna, men på senare dagar har han visat sig helt rubbad. Troligen eftersom hans person för en gångs skull blivit konfronterad.
Antingen ser han världens reaktion som ett hinder och nöjer sig, eller som hotfull.
Du milde

En usurpator som Putin tappar inte ansiktet ostraffat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User-01
Tjetjenerna stötte på kraftigt motstånd tydligen.. https://www.reddit.com/r/Prematurecelebration/comments/t2ykth/chechen_mercenaries_release_an_im_coming_for_you/

Finns det nån film på när dessa är pulveriserade?
Citera
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Djävla bra inlägg, kunde inte sagt det själv! Såg faktiskt idag hela den ca 30 minuter långa, oklippta, intervju där Putin drar exemplet med Mexiko/Kanada samt stridsskepp både väster och öster om USA, vad hade Washington gjort då? Retorisk fråga såklart.

USA hade haft tillräckligt med pondus för att kunna stoppa en utplacering av offensiva stridsmedel nära sina gränser. Att NATO expanderar i Östeuropa speglar att maktbalansen förändrats. Ryssland inte är en supermakt på samma sätt som tidigare och kan inte förvänta sig att landet ska bemötas som ett hot det inte är. Alla länder med en kärnvapenarsenal kan inte alltid få vad de vill om de börjar hota med att använda dem.
Citera
2022-02-28, 21:58
Medlem
Jag tycker att Ukraina måste ändå ha lite resurser att sätta in. Specialförband som Finland hade att försöka skjuta in i kollonerna med vapen som skapar bränder. Lite oordning i kolonnerna. Jag menar att saknar man möjlighet att slå från luften måste det gå att finna sidovägar där man kan komma ett 50-tal meter från kolonnerna.

Jag fattar inte varför man inte gör det som finnarna lyckades med. Dom kunde slå ut ryska kolonner och sedan snabbt försvinna.

Så inte ens Ukrainas soldater är så bra som exempelvis dom finska och i viss mån dom brittiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in