2022-02-28, 21:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Alltså, den där konvojen känns ju inte seriös. Vad är det för tattarcirkus som kör runt och tar sig fem kilometer på en dag; det lär ju vara totalt kaos om detta spektakel inte når målet snart. Vet vi ens vad den ebstår av; är det verkligen stridsfordon eller är det bara lastbilar?

Fattar inte heller varför Väst hypat upp den så mycket? Är det för att man ska kunna visa att den krossats?
"Tattarcirkus", HAHA! Jo, men, det kan man verkligen undra. Vad är det för speciellt med den, förutom att den bör vara ett utmärkt mål och lätt att mosa sönder helt och hållet? Eller är det så att Ukraina har så dålig kontroll i närområdet att två mil fula lastbilar som segar sig fram i snigelfart kan fortsätta mot målet helt ostört, likt någon sorts massiv flotta Imperial battleships i Star Wars?
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Putin hotar med kärnvapenkrig som skulle spränga sönder hela jordklotet. Har han glömt att han har döttrar?
Jag tänker på Stings låt Russians: "But what might save us, me and you
Is if the Russians love their children too".
Citera
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
På åttiotalet kunde vi mobilisera en halv miljon.
Edit; *vi

Och på 60 talet nästan det dubbla.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
En nästan 3 mil lång kolonn
Varför bombar man inte den undrar jag?
Är det någon som har förklaringar?

Ryssland har väl slagit ut Ukrainas förmåga att bomba ryska fordon eftersom de bombade alla flygplatser och strategiska platser första dagen.

Självklart finns drönare och annat roligt som ukrainarna kan använda sig utav, men troligtvis har ryska militären hunnit sätta upp luftvärnssystem runtomkring Kiev.

Bara en gissning.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte är det en försvarsorganisation i alla fall!

Jo det är det. Det kallas för önsketänkande från din sida
Blir Sverige attackerat ligger övriga EU i krig.
Citera
2022-02-28, 21:53
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.image
Då är jag tillbaka till ett varför?
Ååå Ryssland är så bra!
Ryssland är så trevligt!
Ryssland är så snällt!
Nu är Ryssland trött och ska mörda lite...
Whaaat?
Åter igen, fan ta alla politiker! De är inkompetenta idioter hela högen!
Men vi är fan inte bättre om vi försöker försvara mördare med bortförklaringar som "Du kommer aldrig att förstå om du inte tar in information."..

Jag ställer frågor och du svara med att jag aldrig kommer förstå...

Googla! Oavsett om jag gör jobbet åt dug och ger dig länkar kommer jag få höra antingen Rysstroll, kommunistjävel, NATO-cuck, nazistjävel eller sandneger.....
Jag kan visa dig melodin (Google) men du måste hitta dina egna ord (källor)
Gammalt indianordspråk.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Helt rätt av regeringen att visa lite stake. Varför ska vi dansa efter en galen Putins pipa. Ryssland för ett helt oberättigat anfallskrig på en europeisk granne klart vi ska ställa upp precis som vart enda land i Europa gjort med få undantag.

Känns mer som ett klassiskt svenskt psykosbeslut. Sverige ska alltid vara godast och mest human i klassen. När andra länder började plocka bort ryska varor från hyllorna skulle Sverige genast vara bäst och skrika högst. Precis som öppna-era-hjärtan-kampanjen. Man bara kör utan att tänka på konsekvenserna. Beteendet är evigt på något sätt. Det går inte att stoppa när det väl sätter igång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har du en länk till det Ryska hotet?

Såg det i Aftonhoran. Har svårt för att länka. Men man hotar ju alla länder som förser Ukraina med militär utrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hur känns det att stödja nynazister. Azov brigaden är stommen in Ukrainas arme. Krossar Ryssland Azov så är det slute för Ukraina.

Spelar ingen roll att Zelensky är jude. Han är bara frontfigur. Högernationalister har mycket makt och det var USA som genomförde ett regimskifte. Viktoria Nuland, secretary of state för Europa och Eurasien skröt om det öppet. USA gjorde allt för att få in högernationalister. Rysslands denazifiering är helt rätt. Förhoppningsvis så stryker varenda Azov soldat med under det närmsta dygnet.

https://www.wsws.org/en/articles/2022/01/22/ukra-j22.html
Slutet verka inte så nära för ukrainarna hördu. Å nu ska vi dra in en kvinna i det hela, är hon också jude-nazist-fascist-dödsknarkar-centerpartist och frimurare? är det inte Bill Gates som är styr världen idag, eller var det kanske igår? Ta med dig ditt trams och fortsätt i konspirationsteori-avdelningen.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Berätta, du och vem sätter stopp för vad? Kom igen nu.
Glöm inte att Ryssland/Sovjet RÄDDADE europa från nazismen. Offrade miljoner människor så att du och jag kan sitta och snacka skit på FB.
Räddade Europa?
Säg det till polacker östtyskar tjecker osvosv osv

Vart har du läst historia?
Miffoskolan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag har hört talas om de här judiska nazisterna tidigare från andra rysstroll, men folk som läser tråden uppskattar nog din upprepning.

Tack!

Kommer du att donera pengar till svältande ryska bönder eller låta dom dö?

Du tycker uppenbarligen inte om fakta som undergräver ditt narrativ att Ukraina enbart är goda.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Berätta, du och vem sätter stopp för vad? Kom igen nu.
Glöm inte att Ryssland/Sovjet RÄDDADE europa från nazismen. Offrade miljoner människor så att du och jag kan sitta och snacka skit på FB.

Det är 1,5 generation sedan, och det är ej samma land som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in