Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
ANONYMUS hotar i en video tömma ryssarnas konto 3 mars och skicka pengarna till Ukraina. Är detta möjligt? Känns lite att de vill skapa panik blan ryssar. Hur mycket skills har dessa hjältar? De lyckades ju tills idag:

1. Hacka personinformation hos ryska Försvarsmakten/Försvarsministeriet med telefoner, e-post, inloggningar
2. Släcka många regeringssidor
3. Tvinga alla TV-kanaler spela ukrainsk musik
4. Hackade sih in i ngn bensinmackkedja och skriva putin - dickhead där...

Ev fler saker. Vad är de kapabla till? Lovade även att 3 mars kommer bli stor påverkan på samhällsfunktioner.
De har även kapat en av Putins yachter idag.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det finns tjetjener på den ukrainska sidan med, samt georgier och kroater. Till och med etniska ryssar från Ryssland.
Jo men nu pratar jag om de tjetjener som slåss mot Ukraina.
Citera
Medlem
Lite skillnad då Polen fortfarande hade häst garnisoner. Det fungerar inte så bra emot pansar.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Lite skillnad va då Polen på den tiden hade Europas största armé
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxgQXJ/ryska-hotet-mot-sverige-kommer-hallas-ansvariga

Nu hotar Putin oss för de där pansarskotten. Det tänkte jag från början, att det var för farligt. Det hade räckt att ge dem skyddsutrustning, förnödenheter och liknande, men inte regelrätta vapen. Det här känns inte bra... Frivilliga som åker ner på eget initiativ, och inte på Sveriges uppdrag, kunde ju ha fått med sig ett vapen eller två... men inte så här.

Jag fick lite ont i magen nu.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaja. Nu varnar ryska UD att de länder som ger vapen och de vapnen kommer användas för att döda ryssar kommer hållas ansvariga. Fan finns det ingen jävla nog med ryskt storhetsvansinne! EU har en militärbudget där den ryska är en piss i havet i jämförelse. Ändå dessa ständiga hot från den numera lilla björnen.

Lämpligt svar borde vara att skeppa rejält med carl gustav raketgevär till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är nog inte mer än en brigad. Räcker ej för att ta Kiev.

Sägs vara 20k soldater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irenikus
Ja, precis. Nu vet jag inte om det var du som började chata på grund av att någon stavade Ukraina fel, men jag antar att det var det. Jag vet inte vad som är mer tragiskt, att du inte fattade ironin bakom min kommentar, att du sitter på Flashback från morgon till kväll, eller att en utlänning som mig ska behöva rätta till dig angående ditt egna språk 😂

Jag har definitivt inte tillrättavisat någon som stavat Ukraina felaktigt. Sådant småaktigt beteende finner jag ointressant och är ingenting som jag ägnar mig åt.

Det var ej heller mig som du tillrättavisade med användningen av ”de, dem och dom”. Du blandar ihop mig med någon annan.

Hursomhelst antar jag att vi är eniga i att Ryssland bör attackeras med största möjliga kraft inom snarast möjliga tidsintervall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fake eller äkta?

https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1498373007751929858?cxt=HHwWhICzwfqTpcspAAAA
Propaganda. Övergivet fordon. Står en traktor framför det som förmodligen bogserat det. Man ser traktorn skymta i videon.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Fick du slut på argument för att alla inte gillar Putin?

Jag gillar inte Putin - jag har respekt för honom. Det är inget bullshit utan rakt på sak.

Sen kan jag påstå med gott facit att jag har betydligt bättre kunskap i politik, nationella relationer och krig än de flesta härinne som helt frånser de två förstnämnda.

Det är svårt att få en nyanserad bild om man fokuserat på en sak.

Alltid två sidor av varje mynt.

Alltid orsak > verkan.

Ni som tror Putin gör det för Sovjet 2.0 eller fått storhetsvansinne har sett för mycket science fiction och borde knäppa av Netflix och läsa en bok till att börja med.

Jag stöttar aldrig krig. Jag kommer hellre aldrig stötta psykopaterna i Washington som tror de kan göra vad fan de vill och styra precis allt.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Borde inte ryssarnas mat också börja ta slut snart?

6:e dagen imorgon, dom hade garanterat "budgeterat" för två dagar vad det gäller bränsle mat och dylikt.

Ryssland producerar mer mat än USA , när det kommer till många grödor.
Inte sovjetunionen längre. De har ett modernt jordbruk.
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Nu hotar han NATO-länder också.

Citat:
Ryssland varnar länder som skickar vapen till Ukraina, rapporterar Reuters.

Länder som förser Ukraina med dödliga vapen "kommer att hållas ansvariga" om dessa används mot den ryska militären. Det skriver det ryska utrikesdepartementet i ett uttalande, rapporterar nyhetsbyrån Interfax.

Exakt vad detta innebär specificerar de inte.
Varningen gäller också de som skickar bränsle.
EU:s agerande kommer inte att lämnas utan ett tufft svar, skriver utrikesdepartementet enligt nyhetsbyrån.

"De måste förstå hur farliga konsekvenserna kan bli", skriver departementet.
Bland annat Sverige, Norge, Finland och Danmark har meddelat att man skickat vapen till Ukraina.
Citera
2022-02-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Putin är ju en galen jävel. Patrioter försvarar sitt land. Finns inga vinnare i detta.

Kan någon svara på varför det inte finns några siffror alls på döda ukrainska soldater. Har sett officiella siffror på civila men ukrainska rapporterar ingen om. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in