Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Helt vansinnig kommentar. Det Ukrainska folket lider. De ryska kackerlackorna släpper nu flygbomber över Kiev.

Han menar i kontext, inte att det är bra att flygbombas.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Verkar som om moralen försämras för varje timme som går. Det verkar som om dom överger sina stridsvagnar där dom kan. Kommer dom i stora kolonner så kanske dom fortsätter men jag anser att Ryssland är förnedrat och jag tror att Rysslands egna befolkning ändå anar att något är fel. Mycket fel.

Nu vill jag ha så hårda sanktioner som möjligt även om jag själv förlorar en liten tusenlapp på mina fonder. Känslorna är viktigare än pengarna. Jag har aldrig varit så besviken på Ryssland och Putin tidigare,
En del av soldaterna har säkerligen släkt i Ukraina dessutom, som skrivet tidigare, Ukraina är inte Tjetjenien och Kyiv är inte Groznyj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprocket94
Situationen och de fullständigt graverande konsekvenser som fanskapet Putins krig lett till kan bara inte hålla en längre tid. Flygförbudet från Ryssland och bojkott inom idrott och andra sammanhang kommer leda till vrede i det ryska samhället på alla plan. Ryssarna kommer bli mer och mer äcklade av regimen för var dag som går. Så det måste bara till förändring.

Enda positiva är väl att Putin påskyndat sin undergång för den kommer! De uppenbara förlusterna för ryssarna i materiel och soldater kommer uppenbara sig för ryska folket. Ingenting han förutsett tydligen då han är fullkomligt rubbad. Inget propagandan kan dölja i längden
Finns 3 scenarier:
- Putin avsätts av sina egna pga deras krympande plånböcker då det inte finns incitament att gå kräftgång som nu. Dödas kanske på köpet. Fast den som dödar dödas också så det blir en martyr.
-Kostnaderna för kriget, sanktionernas effekter, landets pariastämpel och utfrysning ur internationella gemenskapen leder till folkig revolt där Putin försvinner.
-Kombination av alt 1 och 2

Jag lutar år tredje alternativet.
Ryssland kommer tillbaks till värmen tillslut men det blir mycket att reparera.
Hur ska Putin överleva detta år?
Ukrainska armen som försvarar varje kvadratmeter av sitt land - ÄR HJÄLTAR. Ut med inkräktarna!!
Jag är inne på 1 dvs dom gör sig av med Putin och det gör att ryssland kommer snabbare in på banan igen.
Med Putin kvar kommer det ta förlång tid att återgå till det normala och det vet dom om, vilka som kommer att steppa upp och avpolitera Putin återstå att se. Min gissning är att han är borta innan Påsk
Citera
Medlem
Ja det här blir en bra framtid för Europa.
Putin jag vill ha Finland annars skickar ja kärnvapen. 6 månader senare JAG vill ha Gotland och så vidare. Vi måste anfalla nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Haha, man får inte tillbaka militärutrustning. Den är liksom förbrukad. Under WW2 så "lånade" USA massor av vapen och utrustning till UK i det så kallade "lend&lease" avtalet. Det var innan dom aktivt blandade sig i kriget.
Vi kan få tillbaka dom eftersom att vi källsorterar. Plast till vänster, metall till höger.......
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det enda jag har hemma som är tillverkat i Ryssland är ett lysrör över diskbänken. Den enda prylen jag kunde hitta. Visste inte att det tillverkats i RU.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Lägg av, ingen människa i sinnesfulla bruk kan ställa sig bakom en mördare som skjuter både GRAD missiler, klusterammunition m.m rakt in i bostadsområden och dödar civila.

Karln är hatad och kommer så förbli.

Vad som händer nu är att NATO har växt sig starkare, fått ett mer folkligt stöd och går segrande ur striden.
Det är ju det jag menar. Putin sabbar för sitt eget folk, kan inte vara en trevlig upplevelse att ena dagen sitta och sörpla kaffe i lugnan ro, för att nästa dag inse att man är hatad av hela världen.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att ryssarna mer och mer börjar bomba städer och massmörda civila är helt förväntat, men det indikerar också att de börjar bli desperata och inte kan vinna militärt längre. Naturligtvis kan Putin lägga Ukraina i ruiner, men då är spelet förlorat för hans del. Frågan är vad ryska befolkningen kommer att tycka om att leva lika isolerat som befolkningen i Nordkorea..

Ryssland påstår att det är fejknews, det är Ukraina som folkmördar och bombar sönder alla städer osv. Typisk Sovjetmentalitet.
Citera
2022-02-28, 18:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det verkar som Putte har skitit i det blå skåpet. Ryssland kommer att bli ett u-land efter alla sanktioner. Även deras oligarker börjar protestera, då de redan förlorat miljarder.
Jag tror inte Putin är Rysslands president om ett år...
Kommer gå jäkligt mycket fortare än så ska du se gissar innan veckan är slut så har ngn gjort ngt som tagit han av daga, För dem runt han börjar nog också tveka som sjutton att detta kommer inte vara hållbart länge till!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nu jämför du helt olika tidsperspektiv här, blir bara löjligt. Några hundra år är ingen tid när man pratar om sitt ursprung.

Det är inte så det fungerar, mängden år är ointressanta. Det viktiga är hur etniciteten utvecklar sig.

Du sitter här och säger att Österrike, Luxemburg, Schweiz, Liechtenstein och Alsace-Lorraine alla rätteligen borde tillhöra Tyskland.

Det är mycket farligt att tänka på det sättet och tyvärr har Europa upplevt ett och annat krig för att förverkliga sådana drömmar.

Inse att ukrainarna är sina egna och att de absolut inte vill vara en del av Ryssland styrt av storryska maktgalningar.
Citera
Medlem
AT4 är perfekt tillskott till Ukraina då dom säkert kan skjutas från insidan av byggnader till skillnad från många anti-pansar vapen.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Detta jag skrev är historia det är fakta. Jag håller verkligen inte med att det är okej att kriga jag är emot det helt. Men man måste förstå historian. Bara för man säger fakta menas det inte att jag tycker det är

Men detta är inte en kvällskurs i historia på 7,5 HP på universitetet. Detta är barn som sprängs av bomber!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in