Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 17:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryska sabotörer gripna på Kievs Zhulyany Airport.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1498329293646180363?t=wVbmRfWmBpmSV6-NqEKhrg&s=19

Nej det där ser inte ut som Ryska sabotage grupper mer som Rumänska bärplockare på stöldturne.
Eller inhemsk gerillagrupp som vill skada för att skapa opinion.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Är dock för mycket känslomässigt dravel i tråden. Synd att flashback håller så låg nivå.

Kan hålla med om det även om det var långt värre i Torsdags och Fredags. Herregud vilken låg nivå det var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Haha, du tillskriver mig en jävla massa åsikter som jag inte har!

Jag skrev bara att Krim var historiskt sett ryskt, precis som Finland är historiskt sett svenskt men det betyder inte att jag tycker vi ska invadera Finland för det. Ta o kamma dig, hyperventilera i en påse och ta ett glas varm mjölk med honung i.

Det är relativism och någon form av historiebeskrivning där man slätar över vad som har gjorts i historiens namn. Om man respekterar de internationella regler som sattes efter kriget så år det INTE INTRESSANT. Att du nämner det just nu gör dig till medlöpare.

Om du inte förstår att närman säger en sak som du gör så är man en medlöpare, så kanske du endast är en idiot. "Luften är inte fri", DET VAR ETT SKÄMT FÖR ATT DET INTE ÄR SANT...

Kan jag vara tydligare. Antingen så förstår du eller så är du en medlöpare till en massmörader. Reflektera innan du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Underbart och se! Toppen på grädden är ju sista ryssen som är död.

Jag tror dock dom bilderna är några dagar gamla. Istället hoppas jag nu att dom ekonomiska sanktionerna helt sänker Ryssland och även idrottsmännen börjar fundera på vad deras ledning ställt till med.
Citera
2022-02-28, 17:29
Medlem
qups avatar
Hela den här invasionen handlar egentligen om att få eftergifter vad gäller Luhansk, Donetsk och Krim. Man eskalerar till oproportionerliga proportioner för att vinna förhandlingsläge. Sen vid förhandlingsbordet, med löfte om att inte atombomba sönder Kiev och resten av världen, så känns inte DonLuhKri som ett särskilt högt pris

Edit: its genious
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Är du avlönad av Ryssarna?
Tycker du ska hålla dig till din odugliga elbil!

Vi som värnar om människoliv vill har ett snabbt avslut på konflikten.

Det finns ingen som helst anledning av Ukraina att fördröja freden.
De sitter i fredsförhandlingar i detta nu!
De kan skriva under idag, men jag tvivlar att de har tagit sitt förnuft till fånga.

Och för varje dag som går, kommer fler oskyldiga människor att dö, och det ansvaret ligger helt på Ukrainas styrande regim.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hur vet man att de är sabotörer? Kan inte vara plundrare? Bilen är full med grejer som ser ut som stöldgods eller missar jag något?

Man får anta att det ukrainska kontot NEXA förstår vad som sägs och har därför satt titeln enligt vad som sägs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Mycket är tyvärr också Joe Bidens fel!

Ryssland har vid upprepade tillfällen sagt att de inte kan tolerera en utvidgning av NATO-samarbetet. De vill att styrkor som placerats i tidigare Sovjetrepubliker efter 1997 dras tillbaka och att Ukraina inte ska delta i några NATO-ledda övningar.

Med den tidigare presidenten, Donald Trump, fanns en känsla av överenskommelse i frågan om NATO och nu vill Putin visa att han inte tolererar någon överträdelse av det status quo-läge som varit de senaste åren. Under sin presidentvalskampanj pekade nuvarande president Joe Biden på hårdare tag och ett starkare NATO,

Hade vi haft Donald Trump vid rodret hade detta troligtvis inte hänt…

Detta är sådan idioti. Alla nationer bör ju få göra som de vill? Skulle Putin kasta alla sina vapen för att han blir tillsagd?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:

Ryssland har vid upprepade tillfällen sagt att de inte kan tolerera en utvidgning av NATO-samarbetet. De vill att styrkor som placerats i tidigare Sovjetrepubliker efter 1997 dras tillbaka och att Ukraina inte ska delta i några NATO-ledda övningar.

Så här fungerar en medlemsorganisation:
NATO är inte en entitet som egenhändigt "utvidgar".
På samma sätt som med EU, EFTA, AU och andra samarbetsorgan, så söker länder medlemsskap i NATO om de vill vara medlemmar. För att få medlemsskap i NATO ska en mängd punkter vara uppfyllda. När de formella kraven är uppfyllda, avgör NATO om de vill ta acceptera medlemsansökan.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ryssarna kör liksom typiskt rysskt.

Bjuder in till samtal, försöker innan hota med kärnvapen så de skall ha fördel vid förhandlingarna.... Samtidigt som man ökar trycket någon annanstans.

För att inte tala om att man garanterat kommer söga

Vi försökte flrha dla men Ukraina säger bara nej så nu ökar vi trycket......

Fast Ukraina har orealistiska krav. Krim och Donbass är borta för alltid. Inte ens Cypern har ju befrias och Ryssland är en kärnvapen makt.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:

Med den tidigare presidenten, Donald Trump, fanns en känsla av överenskommelse i frågan om NATO och nu vill Putin visa att han inte tolererar någon överträdelse av det status quo-läge som varit de senaste åren. Under sin presidentvalskampanj pekade nuvarande president Joe Biden på hårdare tag och ett starkare NATO,

Hade vi haft Donald Trump vid rodret hade detta troligtvis inte hänt…
DT ville i princip lägga ner NATO, så det gillade IDIOTEN såklart.😀
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Molotov cocktail var framgångsrik propaganda för kampviljan men inte mer?

Ännu ingen film där det använts med framgång?

Eftersom det inte finns några rörliga bilder, så måste det ju vara propaganda, och sedan när det kommer rörliga bilder så måste det ju vara propaganda. Sådär kan vi hålla på i evighet.

Kampviljan är det inget fel på, som du säkert har märkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in