Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 17:27
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Detta. Flashback när det är som bäst är inte de känslomässiga utspelen eller märkliga politiska analyserna utan de små bidragen med någon extra twitterlänk, länk till en utländsk sida eller något annat som kan vara av intresse.

Följ den här tråden och du kommer vara helt överlägsen informationsmässigt än andra som bara köttar ner sig i mdm

Är dock för mycket känslomässigt dravel i tråden. Synd att flashback håller så låg nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Vilka västländer. Skall Sydtyrolen införlivas av Österrike? Innan WWII fanns ingen uppdelning av "västländer". Öst och Väst är resultatet av Stalins egna skiljelinje.

Väst, välutvecklade i länder i västra Europa syftas här. Innan skiljelinjen vet jag inte vad man uttryckte sig men brukade väl benämnas som Europas stormakter i väst? (Tyskland, Frankrike och GB)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vitryssland kommer anfalla längs gränsen mot Polen och förstöra försörjningslinjer västerifrån.

Hur mycket hjälp kommer fram.. Broar kommer bombas
Haha satan i gatan vad vi kommer få se döda vitryssar.
Ni kan ju tänka er vilket öppet fält det är för Turkiets drönare och luftförsvar.
Citera
Medlem
Samtalen mellan Ryssland och Ukraina har avslutats, rapporterar ryska statliga nyhetsbyrån Ria.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Syrien har erkänt dem, men inte ens Rysslands allierade Kazakstan har gjort det.
Syrien haha. Skärp dig.
Endast pga att Ryssland har gått in och städat i landet tillsammans med Assads militär.
Citera
Medlem
Ryssarna kör liksom typiskt rysskt.

Bjuder in till samtal, försöker innan hota med kärnvapen så de skall ha fördel vid förhandlingarna.... Samtidigt som man ökar trycket någon annanstans.

För att inte tala om att man garanterat kommer söga

Vi försökte flrha dla men Ukraina säger bara nej så nu ökar vi trycket......
Citera
2022-02-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är ett ställningstagande ja, liksom övriga Natoländer samt Finland tagit.
Att Ryssland skulle göra en ny invasion av ett NATO tror jag inte, däremot tror jag att han kan hämnas genom att skjuta raket mot något militärt mål i ett icke natoland, va tror du om det?
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nej och nej.

Jag svarade på ett inlägg där skribenten ansåg att ukrainas president skulle få fredspriset. Jag skrev upplysningsvis att även Hitler fått det.
Fick Hitler fredspriset? Mer än vad jag visste.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Menar du att det är moralisk skillnad till fördel för terrorist legosoldater mot konventionell trupp?
Du gillar alltså terrorister mer? Terrorister är bra moraliskt?

Väst har gjort betydligt värre saker.

Vad R. gör är fel. Men man skall ej försöka hävda att väst är bättre.

Jag har inte hävdat att väst är bättre. Bara det finns skillnad mellan vad som hände i Libyen och det som händer i Ukraina nu. Försvar är inte detsamma som attack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vitryssland kommer anfalla längs gränsen mot Polen och förstöra försörjningslinjer västerifrån.
Hur mycket hjälp kommer fram.. Broar kommer bombas

Då tror jag faktiskt Polen går in och dödar grisarna och upprättar en fredsbevarande zon i västra provinserna.
Citera
Medlem
crusades avatar
.
Senast redigerad av crusade 2022-02-28 kl. 17:32. Anledning: Redan postad
Citera
Medlem
Enligt ryska Tass ska samtalen i Belarus mellan Ukraina och Ryssland ha avslutats. Nyhetsbyrån Ria citerar en tjänsteman som sagt att båda sidorna kommer att återvända till respektive huvudstäder för ytterligare samtal sinsemellan, innan de ska delta i en andra omgång av samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in