Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 14:30
Jag har varit med i tråden sedan sida 1 och den har gått från att diskutera vart ryssen är, sprida länkar till twitter, telegram med mera till att diskutera presidenterna, nukleära vapen, rysstroll och andra offtopic-saker.

Det finns avsedda trådar för alla dessa diskussioner.
Citera
2022-02-28, 14:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Putin är inte galen. Och nej, han kommer med största sannolikhet inte använda kärnvapen om han inte känner sig trängd.

Han säger ju att han känner sig trängd.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Enligt officiella Ukrainska uppgifter är det 5300 dödade Ryssar.
Ukraina bör rimligen ha svårt att räkna antalet skadade Ryska soldater.
Det brukar räknas med att det går minst 2 skadade på varje död soldat, så det bör snarare vara 15000 Ryssar som satts ur stridbart skick.

Ukraina bör väl ha jävligt svårt att räkna ut hur många ryssar som dött också? Tex om de skjuter ner ett transportplan har de ju ingen aning om hur många ryssar som befann sig på planet. Det kan ju vara 2 eller 500.

Tror man får ta alla dessa siffror med en jävligt stor nypa salt nu i början. Mer korrekta siffror kommer senare. Kanske.
Citera
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Samtidigt, från livestreams och filmer så har inte jag sett ett enda plan. Har ryssland ens använt några? För ett plan med robotar lär vara något av det dyraste och bästa du kan, väldigt effektivt. Med 27 plan så borde Ryssarna kunnat ta Kharkiv mycket enklare än som skett nu.

Häng med lite...
https://youtu.be/h42d4fBKeBE
https://youtu.be/VXHGCmkoik0
https://youtu.be/g8fS4B2JTf4
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag omvärderar definitivt min syn på Obama. Killen sade tidigt att Ryssland är vårt största hot. Dvärgens invasion och hot om kärnvapen är tillräckligt för min del.
Men Obama stoppade också vapenexport till Ukraina, vilket DJT öppnade upp igen.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
RT.com har börjat ändra sin approach och omnämner nu det som:

Citat:
Russia attacked its neighbor early on Thursday morning…
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Så om Ryssland vill alliera sig med Mexico och placera kärnvapen där så ska usa inte bry sig om det?

Det är EXAKT samma sak.

Nej det är ju inte exakt samma sak eftersom Mexiko inte känner sig hotade av USA och inte känner något behov av kärnvapen för att avskräcka.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Undrar jag med Moldavien, Georgien och Azerbaijan borde nog nu se sin chans att ta tillbaka områden som Ryssland har tagit

Dom väntar nog tills dom ser att Ryssland faktiskt får däng Så dom inte står där med offensiver och sen har Ukraina fallit.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han säger ju att han känner sig trängd.

Det är för att folk funderar på att invadera Ukraina ifrån väst.
Citera
2022-02-28, 14:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Fast nu är han trängd, går inte att bli mer trängd än vad han är. Hela världen har vänt sig emot dom.

Jodå, det går att bli bra mycket mer trängd än såhär. Visst, invasionen i Ukraina går, åtminstone till synes, allt annat än bra för Ryssland och sanktionerna avlöser varandra, men det står fortfarande inga pansarvagnar utanför Moskva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Gäller att ryssen söker fred innan det hela blir värre.
Belarus står redan redo för att gå in, så det kommer att bli värre tyvärr.
Alarming video from the western part of the Belarusian-Ukrainian border. A convoy of 38th Air Assault Brigade of the Belarusian army (not Russian) near Kobryn in Brest region. Most of the vehicles are marked with red squares
https://liveuamap.com/en/2022/28-february-alarming-video-from-the-western-part-of-the-belarusianukrainian
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Det mest verklighetsfrånvända jag läst i tråden, grattis. Rysslands nationaldag firas till minnet av att de befriade Moskva från polackerna.

Fasen, polska var ju hovspråket i ett par sekel i Muscovy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in