Förstår inte folk att USA ligger bakom allt detta?
Kriget är mellan USA och Ryssland inte Ryssland och Ukraina. Hade Ryssland velat ta hela Ukraina hade detta kunnat göras över en helg. Ryssarna drar ut på det av olika anledningar. De svartmålas och får alla möjliga sanktioner och det är hela tiden USA i head line.
Att Ukraina drabbas av krig är bara otur, som att stå i skottlinjen. Detta är något mycket större.
Tycker synd om Ryska och Ukrainska medborgare att de ska ta stryk för politiska handlingar.
Tragiskt.
Varifrån har du fått denna sensationella information?
Det är just jordbruket som kollapsar under atomvintern. Det kommer inte gå att odla nånting under ett antal år och då kommer otaliga människor dö av svält eller av våld när folk slåss om den sista burken tonfisk.
(Men McDonald's håller väl öppet?)
Finns det några tillförlitliga rapporter idag hur invasionen går för Ryssland?
Russland truer Canada med gjengjeldelse dersom de ikke greier å sørge for sikkerheten til russiske diplomater i landet. Årsaken er det Russland kaller fiendtlige protester utenfor Russlands ambassade i Ottawa og to andre konsulater i Canada, skriver Reuters.
Jag omvärderar definitivt min syn på Obama. Killen sade tidigt att Ryssland är vårt största hot. Dvärgens invasion och hot om kärnvapen är tillräckligt för min del.
Så ja. Alla är döda inom några dagar. Svenska skyddsrum, håller ej ute strånlingen.
En tjocklek på ca 6cm betong halverar strålningen, dvs. du behöver ca 3 meter.
Svenska skyddsrum är endast tjocka nog för att hålla råttorna ute.
Fläktarna sitter i skyddsrummen. Garanterar att de i dem död snabbt.
Minimerar tid av lidande.
Allt minskar strålning, till och med träreglar , armerad betong reducerar strålningen rejält.
I skyddsrummen finns luftfilter och handdrivna luftpumpar.
Hade varenda Japan i Hiroshima suttit i ett klassiskt svenskt skyddsrum så hade inte många tusen dött.