Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 13:03
Medlem
Verkar som Ryssland behöver få upp moralen hos soldaterna om man ska gå som segrare ur den här konflikten.

Får Ryssland någon hjälp av sina allierade så som Ukraina får av väst? Har inte hört något.
Citera
Medlem
Rysk Pantsir Kherson keep it coming Ryssland med utslagna och övergivna fordon

https://twitter.com/i/status/1498250247268708353
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det stämmer bra. Detta tror jag är undergången för Svensk neutralitet. Detta är något helt annat än "inom ramen för EU-samarbetet" som man brukar ha som argument. Det har ju pågått bakom kulisserna såklart, men snart är Sverige även på papperet helt och hållet som vilket annat indoktrinerat globalistland som helst

Tycker personligen den s.k. neutraliteten har spelat ut sin roll. Känns befriande att Sverige sätter ned foten istället för första gången sedan finska vinterkriget.
Citera
2022-02-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
"Russian minister Shoigu reported to Putin that strategic nuclear forces: Russian Strategic missile troops, North and Pacific fleets(submarines), strategic aviation put on combat alert according to Putin's order"

Börjar bli dax för FN att sluta dricka rödvin, och publikt gå ut med att man
skickar "blå hjälmar" till Ukraina innan detta blir en riktig Shit Show.

Man dricker Vodka och Ryssland blockerar naturligtvis säkerhetsrådet från den operationen. De har veto.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
https://liveuamap.com/

Den brukar jag titta på.

Men det har varit så mycket påståenden att R. skulle vara så mycket djupare in i U.
Att jag började misstänka att sida ej är korrekt.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
VP cancersjuk?
Vet ej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är väl inte samma sak.

Har dina foton också publicerats i världsmedia?

Inte än, men när jag blir rik och känd så lär det hända. Bara en fråga om tid.

Men visst framstår Putin som en narcissistisk megalomaniac, bara en dåre skulle påstå något annat.
Citera
Medlem
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fmil.in.ua%2Fen%2Fnews%2F brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaga nda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-published-after-the-occupation-of-ukraine%2F

Länk till att Ryssland trodde att de skulle vunnit i lördags.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Drygt 10-20 barn har dött i konflikten, vilket är sorgligt som fan om det stämmer men som också tydligt visar hur mjukt den ryska militären har fört krigsföringen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyBmK8/ryssland-ukraina-lilla-polina-dodad-i-kiev

Såklart tragiskt. Men det dör tyvärr civila i alla krig. Kolla bara på alla barn USA dödade av misstag i Irak, Vietnam m.m. Men sen måste man ju tänka på Ukrainas barns framtid också.
Citera
2022-02-28, 13:05
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vill inte offra Ukraina till Putin. Jag vill att ukrainarna ska välja sina egna ledare, leva lyckliga i frihet och dessutom vill jag ha strålande solsken på midsommar. Men inte till vilket pris som helst. Är du nöjd? Har du lärt dig något mer om mig eller vill du fråga något intimare på PM?

Så hur långt anser du Väst ska gå för att få Putin att "svälja sin stolthet"? Kärnvapenkrig och total förgörelse? Finns det någon gräns eller är det ALL IN ALLAHU AKBAR MOTHER FUCKER JENKINS?

Men fatta. För det första är inte ens Ukraina någon sorts lydstat åt Washington. Det är mycket mer komplicerat än den larviga RT propagandan du svalt om "NATO Bryssel Washington jude nazi neocon statskuppen" 2014. Bara för att Joe och Hunter Biden förskingrat pengar i Burisma och sån skit betyder det inte att Ukraina över natt blev USA:s 52:a delstat 2014. Biden avslog själv Zelenskyjs vädjan om att få med Ukraina i NATO i December för att den demente ansåg att Ukraina inte närmat sig väst tillräckligt ännu.

Det är inte NATO och Washington som sätter gränser, går över gränser, provocerar och invaderar i detta fall. Det är Putin.

Ditt resonemang om kärnvapenkrig är dessutom exakt samma falska äckliga skit och offermentalitet Putin själv håller på med just nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-28 kl. 13:07.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vill inte offra Ukraina till Putin. Jag vill att ukrainarna ska välja sina egna ledare, leva lyckliga i frihet och dessutom vill jag ha strålande solsken på midsommar. Men inte till vilket pris som helst. Är du nöjd? Har du lärt dig något mer om mig eller vill du fråga något intimare på PM?

Så hur långt anser du Väst ska gå för att få Putin att "svälja sin stolthet"? Kärnvapenkrig och total förgörelse? Finns det någon gräns eller är det ALL IN ALLAHU AKBAR MOTHER FUCKER JENKINS?

Gosse är du en riktig snéseglare. Mongolerna måste åka hem. Lägg inte in någon vikt på vad dvärgen vill. Kommer du resonera likadant när dina inälvor ligger bredvid dig, att du gjorde allt för att inte dvärgen skulle använda kärnvapen?
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Zelensky har ingen fullmakt från USA att skriva på något fredsavtal. Han deltar bara för att visa att han minsann inte vill ha krig men mina ukrainska källor säger annat. Tydligen är han HELT kontrollerad av USA. Detta är hans livs viktigaste roll. Så säger min chef här på trollfarmen att jag ska skriva.
Sådär. Fixade posten åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in